هدیه تبلیغاتیکسب و کار

استراتژی برندینگ با هدایای تبلیغاتی

  •  به نظر شما آیا مردم نسبت به خرید کالا و یا خدماتی که تا کنون نامی از آن نشنیده‌اند تمایل نشان می‌دهند؟
  •  تبدیل شدن به یک برند چه مقدار در افزایش سود شرکت تأثیر گذار خواهد بود؟
  • آسانترین روش برای تبدیل شدن به یک برند چیست؟

به احتمال زیاد برای پیدا کردن جواب اولین سؤال نیازی به کمک ندارید و منطقاً ریسک استفاده از کالا و خدمات شناخته نشده و یا کمتر شناخته شده را متقبل نمی‌شوید. برند هر کمپانی بیانگر اعتبار و اعتماد مشتریانش به آن کمپانی می‌باشد.

در نتیجه اگز شما نیز جزو آن دسته از مدیرانی هستید که اهداف و چشم‌اندازهای بزرگی برای کمپانی خود در سر دارید، بدون شک باید توجه زیادی به برند و راهکارهای برندینگ داشته باشید.

پاسخ سؤال دوم نیز بسیار ساده و قابل پیش‌بینی می‌باشد. کافیست تا کمی به اطراف نگاه کنید، قیمت یک کالا یا خدمت را در سطح بازار مقایسه کنید. کالاهایی که علامت و نام برند خاصی را با خود حمل می‌کنند، بسیار پر طرفدار و محبوب هستند.

معمولاً کالا و خدمات برند دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات و خدمات مشابه می‌باشند و این صرفاً به دلیل افزودن ارزش برند بر روی قیمت تمام شده‌ی محصول و یا خدمت می‌باشد.

در نتیجه اگر کمپانی شما نیز در میان مشتریان به عنوان یک برند شناخته شود، باید انتظار این را داشته باشید که نسبت به گذشته بازدهی و افزایش سود چشمگیری به همراه داشته باشد.

اما پاسخ سؤال سوم نسبت به سؤال قبلی کمی چالش برانگیزتر می‌باشد.

بسیاری از شرکت‌ها در فرایند تبدیل شدن به یک برند، ناکام و ناموفق می‌مانند. این عدم موفقیت نشان دهنده‌ی سختی و پیچیدگی فرایند برندینگ می‌باشد. در فرایند برندینگ باید نگاهی بلند مدت به کل مسیر فرایند داشت تا در نهایت نتیجه‌ای مطلوب و باب میل حاصل شود.

یکی از بهترین جواب‌ها برای سؤال سوم، برندینگ با هدایای تبلیغاتی می‌باشد. در ادامه قصد داریم تا با استراتژي برندینگ با هدایای تبلیغاتی آشنا شویم و دلایل برتری این استراتژي را بررسی کنیم.

استراتژی برندیگ با هدایای تبلیغاتی چیست؟

پیش از آنکه به استراتژي برندینگ با هدایای تبلیغاتی بپردازیم بهتر است تا مختصری در مورد برندینگ صحبت کنیم. به نظر شما برند، محصول شماست؟

برند لوگوی کمپانی شماست یا نام آن؟

ارزش برند-برند به تعبیری تمام داراییهای شما میباشد که به صورت نامشهود احساس میشوند. در واقع ارزش برند نشاندهندهی ارزش کل کسب و کار شما میباشد. برای افزایش ارزش کسب وکار خود باید به ارزش برند خود بیافزایید و برند خود را تقویت کنید
ارزش برند

در واقع برند چیزی فراتر از این‌هاست. برند به تعبیری تمام دارایی‌های شما می‌باشد که به صورت نامشهود احساس می‌شوند. در واقع ارزش برند نشان‌دهنده‌ی ارزش کل کسب و کار شما می‌باشد.

برای افزایش ارزش کسب وکار خود باید به ارزش برند خود بیافزایید و برند خود را تقویت کنید. برای این کار باید استراتژي برندینگ مناسب با کسب و کار خود را طراحی و تدوین کنید و در نهایت در راستای آن حرکت کنید.

استراتژي برند نوعی نگاه بلند مدت و خاص می‌باشد که در نهایت به تکامل برند منتهی می‌شود. یک استراتژی برندینگ خوب بر روی تمامی جنبه‌ها و ابعاد کسب و کار شما اثر می‌گذارد و به صورت مستقیم به نیاز‌های مشتریان، عواطف آنها و فضای رقابتی مرتبط می‌شود.

استراتژي هدایای تبلیغاتی چگونه بر برند شما اثر می‌گذارد؟

شاید در ابتدا برایتان کمی دور از واقعیت به نظر برسد که استراتژي هدایای تبلیغاتی، تأثیر مثبتی بر بهبود برند و فعالیت‌های بازاریابی شما داشته باشد. چگونه ممکن است چنین هدایای ساده‌ای که به نام و لوگوی برند شما مزین شده‌است، به افزایش فروش و ماندگاری در ذهن مشتریان منجر شود؟

واقعیت امر این است که این هدایای ساده و حتی ارزان قیمت نسبت به آن چه که فکر می‌کنید قدرتمندتر هستند.

هدایای تبلیغاتی ارزان-هدایای ساده و حتی ارزان قیمت نسبت به آن چه که فکر میکنید قدرتمندتر هستند.
هدایای تبلیغاتی ارزان

 

استراتژی هدایای تبلیغاتی قدرتمند می‌باشد چون ….

1- باعث پیچیدن نام شما در بین مشتریان می‌شود.

بدون شک تمامی شرکت‌ها از آگاه شدن مشتریان از برندشان راضی و خرسند خواهند شد. کسب و کارهایی که از هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنند، احتمال به خاطر سپردن نام و کسب و کارشان در ذهن مشتری را بالا می‌برند.

بر اساس آخرین تحقیقات به عمل آمده توسط انجمن بین‌المللی هدایای تبلیغاتی ( PPAI )، ۲/۷۶ درصد از افرادی که هدایای تبلیغاتی دریافت کرده‌اند قادر بودند تا دو سال هدیه تبلیغاتی، کمپانی اهدا کننده‌ی هدیه‌ تبلیغاتی و پیام مرتبط با هدیه تبلیغاتی را به خاطر بیاورند. استفاده کردن از هدایای تبلیغاتی یک روش اثر بخش برای افزایش سطح آگاهی از برند شما می‌باشد.

 

[button color=”blue” size=”big” align=”center” font=”tahoma” radius=”15″]استفاده از هدایای تبلیغاتی یک روش اثر بخش و قطعی در افزایش سطح آگاهی از برند شما میباشد[/button]

 

2- به افزایش فروش شما کمک می‌کند.

استفاده از هدایای تبلیغاتی موجب افزایش فروش می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده در انجمن بین‌المللی هدایای تبلیغاتی، پس از اهدای یک هدیه‌ی تبلیغاتی، ۵۲٪ از دریافت کنندگان هدیه با اهدا کننده‌ی هدیه تبلیغاتی ادامه‌ی همکاری دادند.

عموماً استفاده از هدایای تبلیغاتی به مشتریان به صورت غیر مستقیم این نکته را دیکته می‌کند که در سریعترین زمان ممکن با اهداکننده‌ی هدیه ارتباط برقرار کند.

شرکت‌هایی که از هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنند شانس بیشتری برای جذب مشتری نسبت به شرکت‌هایی که از این هدایا استفاده نمی‌کنند دارند.

هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی

3- موجب برانگیخته شدن احساسات می‌شوند.

درک این ویژگی استفاده از هدایای تبلیغاتی بسیار ساده است. یقیناً افراد از چیزهای رایگان و به درد بخور استقبال می‌کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط انجمن بین‌المللی هدایای تبلیغاتی، ۱/۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان به پرسشنامه اظهار داشتند که پس از دریافت هدیه تبلیغاتی، حس بهتری نسبت به کمپانی اهدا کننده‌ی هدیه تبلیغاتی داشتند. با در نظر گرفتن این نکته می‌توانید این حس را در مشتریان خود تقویت کنید و بسیاری از مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید. استفاده از هدایای تبلیغاتی خاص و هدایای تبلیغاتی برند یک از این روش‌هاست. در مورد هدایای تبلیغاتی خاص و هدای تبلیغاتی برند در ادامه به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

[button color=”blue” size=”big” align=”center” font=”tahoma” radius=”15″]براساس مطالعات عصب شناسی تصویری، مشتریان برای ارزیابی برند از احساساتشان بهره میگیرند[/button]

4- جامعه‌ی آماری مشتریان در دسترس شما را افزایش می‌دهد.

همواره به خاطر داشته باشید که تبلیغات به روش هدایای تبلیغاتی صرفاً بر روی شخص هدیه گیرنده انجام نمی‌گیرد. هر بار که هدیه تبلیغاتی شما مورد استفاده قرر بگیرد، محیط اطراف خود را تحت تأثیر پیام تبلیغاتی خود قرار می‌دهد.

هدایای تبلیغاتی خاص و هدایای تبلیغاتی برند در این زمینه بسیار مؤثرتر هستند. با استناد به نتایج تحقیقات انجام شده در انجمن بین‌المللی هدایای تبلیغاتی، ۵۵ درصد از دریافت‌کنندگان هدیه تبلیغاتی بیش از یک سال هدیه تبلیغاتی را نزد خود نگه‌داشتند.

این نتیجه بیانگر این حقیقت می‌باشد که تقریباً نیمی از هدایای تبلیغاتی اهدایی توسط کمپانی شما حداقل یکسال در حال تبلیغ برند کسب و کار شما بوده‌اند.

5- مقرون به صرفه هستند.

طبیعتاً هدایای تبلیغاتی مورد استفاده اکثریت کسب و کارها از لحاظ قیمتی جزو کالاهای ارزان قیمت دسته‌بندی می‌شوند.

اما ارزان بودن قیمت این هدایا به معنی عدم کارایی آنها نیست. پایین بودن قیمت این هدایا به عنوان یک مزیت برای شرکت‌های اهدا‌کننده‌ی هدایای تبلیغاتی به حساب می‌آید. برای اینکه بتوانید این مورد را بهتر درک کنید باید از زاویه‌ی دیگری به آن نگاه کنید.

هدایای تبلیغاتی در ایالات متحده نسبت به تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات چاپ شده در مجلات دارای هزینه‌‌ی کمتری در هر بازخورد می‌باشد. در نتیجه با توجه به استراتژی اتخاذ شده از طرف کمپانی استفاده از هدایای تبلیغاتی می‌تواند جایگزین خوبی برای سایر روش‌های تبلیغاتی به حساب بیاید.

6- مورد پسند مردم می‌باشد.

به بیان ساده، مشتریان عاشق هدایای تبلیغاتی می‌باشند. بنا بر آخرین تحقیقات انجام شده توسط PPAI ۸۳ درصد از آمریکایی‌ها اظهار کردند که نسبت به دریافت هدایای تبلیغاتی مشتاق هستند. مهمترین علت اشتیاق این افراد در دریافت هدایای تبلیغاتی به کاربردی بودن این هدایا مربوط می‌شود.

هدایای تبلیغاتی کاربردی-بنا بر آخرین تحقیقات انجام شده توسط PPAI، ۸۳ درصد از آمریکایی‌ها اظهار کردند که نسبت به دریافت هدایای تبلیغاتی مشتاق هستند
هدایای تبلیغاتی کاربردی

پس ازاینکه اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی و مزایای آن نسبت به سایر روش‌های برندینگ و تبلیغات را درک کردید، نوبت به تدوین و طراحی برنامه‌ی استراتژیک برای تحقق این مهم می‌رسد. به نظر شما برای بکار بستن استراتژي برندینگ با هدایای تبلیغاتی باید به چه نکاتی دقت کرد؟

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید « از دل برود هر آنکه از دیده برفت ». این ضرب‌المثل دقیقاً به رابطه‌ی بین شما و مشتریان اشاره دارد.

شما با استفاده از استراتژی‌های گوناگونی می‌توانید راه خود را به دیدگان مشتریان باز کنید. با استفاده کردن از برندینگ با هدایای تبلیغاتی با صرف حداقل هزینه و انرژی می‌توانید این مهم را به سرانجام برسانید.

ده گام ساده که در استراتژي برندینگ با هدایای تبلیغاتی باید بدانید

بنا بر پرسشنامه نیلسون در مورد محصولات جدید، ۵۹ درصد از افراد در هنگام خرید محصولات جدید ترجیح می‌دهند از برند‌های نام آشنا خرید کنند. به عنوان یک کسب و کار کوچک و حتی نوپا این نتیجه باید بخشی از سختی مسیر پیش روی شما را برایتان آشکار کند.

کسب و کارهای کوچک و نوپا برای رشد و افزایش سهم بازار خود باید سهم بازار خود باید از سهم بازار برند‌های برتر بکاهند که این عمل اگر ناممکن نباشد بدون شک بسیار سخت می‌باشد. برای این کار ناگزیر هستید تا به انجام فرایند برندینگ در کسب و کار خود فکر کنید.

با استفاده از استراتژی هدایای تبلیغاتی با حداقل هزینه می‌توانید اولین گام را محکم و اثر بخش در فرایند برندینگ بردارید. در ادامه استراتژی برندینگ با هدایای تبلیغاتی را در 10 گام بررسی خواهیم کرد که برای تمامی کسب و کارها خصوصاً کسب و کارهای کوچک و نوپا مناسب می‌باشد.

1)  مخاطبان خود را شناسایی و دسته‌بندی کنید

اولین گام در فرایند برندینگ، تصمیم‌گیری در مورد مشتریان هدفی می‌باشد که قصد دارید آن‌ها را مورد هدف قرار دهید. برای تصمیم‌گیری در مورد مشتریان باید آنها را طبقه بندی کنید. بهترین کار در این مورد دسته‌بندی جامعه آماری با توجه به اطلاعات جمعیت‌شناختی آنها می‌باشد.

پس از دسته‌بندی مشتریان به راحتی می‌توانید نوع هدایای تبلیغاتی مناسب برای هریک از آنها را طراحی یا انتخاب کنید. برخی از مشتریانتان خواهان هدایای تبلیغاتی خاص می‌باشند و برخی دیگر طبق قاعده‌ی هرچه از دوست رسد نیکوست عمل می‌کنند.

با دانستن این نکات به راحتی می‌توانید بیشترین اثرگذاری را بر روی تمامی مشتریانتان داشته باشید.

2)  مأموریت برند خود را تعریف کنید

پیش از آنکه یک برند بسازید باید بدانید که دقیقاً کسب و کار شما چه چیزی به مشتریان ارائه می‌کند. مأموریت برند بیانگر هدف وجودی شما می‌باشد. این مأموریت در تمام جنبه‌های کسب و کار شما خود را نشان می دهد.

تمامی عناصر برند شما از لوگو گرفته تا محصولات شما باید منعکس‌کننده‌ی مأموریت برند شما باشد. هدایای تبلیغاتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هدایای تبلیغاتی کمپانی شما باید با مأموریت آن همسو و هم‌راستا باشد.

هدایای تبلیغاتی و مأموریت برند
هدایای تبلیغاتی و مأموریت برند

3)   رند‌های دیگر را با توجه به جایگاه خود بررسی کنید

همانطور که می‌دانید تقلید از برند‌های بزرگ در فرایند برندینگ راهکار مناسبی به حساب نمی‌آید اما بررسی و زیرنظر گرفتن فعالیت‌های آنها می‌تواند مفید باشد. هدف اصلی ما فرایند برندینگ متمایز کردن کسب و کار شما از دیگر کسب و کارها می‌باشد.

به کمک این کار مشتریان شما متقاعد خواهند شد که باید از شما خرید کنند چرا که محصول یا خدمات ارائه شده توسط شما با سایر برندها متفاوت می‌باشد.

به منظور موفقیت در برندینگ با استفاده از هدایای تبلیغاتی، بررسی و دقت بر روی فعالیت‌های تبلیغاتی رقبا الزامی می‌باشد.

در صورتی که استفاده از هدایای تبلیغاتی خاص و یا هدایای تبلیغاتی برند در دستور کار واحد تبلیغات و بازاریابی شما قرار دارد یکی از فعالیت‌های مهم و کلیدی قبل از انتخاب این هدایا، بررسی هدایای تبلیغاتی رقبا می‌باشد.

این کار نسبتاً وقت‌گیر می‌باشد اما در نتیجه‌ی نهایی بسیار اثربخش می‌باشد.

4)   هدایای تبلیغاتی اهدایی باید بیانگر ویژگی خاص برند باشند.

به عنوان یک کسب و کار کوچک و حتی متوسط، همواره بازار کسب و کار شما دارای بالاسری می‌باشد.

این بالاسری‌ها نقش رهبران کسب وکار شما می باشند و رقابت با آنها حتی اگر غیرممکن نباشد قاعدتاً بسیار دشوار خواهد بود.

به همین دلیل باید در استراتژی کسب و کار خود، نقاط ضعف رهبران را به نقطه‌ی قوت خود کسب و کار خود تبدیل کنید.

در روش‌های تبلیغاتی مورد استفاده‌ی شما، خصوصاً در هنگام استفاده از هدایای تبلیغاتی به این نکته توجه داشته باشید که هدایا باید منعکس کننده‌ی ویژگی‌های مخصوص و منحصر به فرد کسب و کار شما باشد.

در نگاه اول شاید این نکته بسیار کم ارزش و کم اهمیت جلوه کند اما به خاطر داشته باشید که فرایند برندینگ، فرایندی بلند مدت می‌باشد و نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده است.

هدایای تبلیغاتی و لوگو
هدایای تبلیغاتی و لوگو

5)   هدایای تبلیغاتی وظیفه‌ی نمایش دادن لوگوی برند شما را دارند.

همانطور که می‌دانید یکی از مهمترین مراحل برندینگ، آشنا کردن مشتریان با لوگوی کسب و کار شما می‌باشد. لوگوی کسب و کار به بیانی شناسنامه و معرف کسب و کار شما می‌باشد. به همین دلیل باید مشتریان با لوگوی برند شما آشنا شوند.

یکی از مهمترین کارکرد‌های لوگو، قابلیت تحریک ناخودآگاه مشتریان می‌باشد.

در ابتدای مقاله به عنوان یکی از کارکرد‌های مهم هدایای تبلیغاتی به این نکته اشاره کردیم که به کمک هدیه تبلیغاتی قادرید در حدود یک سال در ذهن مشتریان سکنی بگزینید.

به همین دلیل هدایای تبلیغاتی باید حامل لوگوی کسب و کار شما باشند تا این فرایند از برندینگ نیز به خوبی انجام بگیرد.

6)   هدایای تبلیغاتی صدای برند شما را فریاد خواهند زد.

هر برندی با توجه به مأموریت، مخاطبان و حوزه‌ی فعالیتش دارای لحن و صدایی می‌باشد. منظور از لحن و صدا همان نوع ارتباط برقرار‌کردن شما با مشتریانتان خواهد بود.

متناسب با لحن مورد استفاده توسط کسب و کار شما، مشتریان نیز پاسخ خواهند داد.

به عنوان مثال صدای برند ممکن است حرفه‌ای، دوستانه، رسمی، قانونی، فنی، تبلیغاتی، محافظ‌کارانه و یا خبری باشد.

در ساخت و طراحی صدای برند محدودیتی وجود ندارد و شما با توجه به استراتژی‌های اتخاذی می‌توانید صدای مناسب را نیز انتخاب و یا طراحی کنید.

هدایای تبلیغاتی اهدایی توسط شما بدون شک صدای برندتان را با صدای بلند فریاد خواهند زد. در هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی باید صدای برند را مدنظر قرار دهید.

در صورتی که برند شما دارای لحن و صدایی گرم و صمیمی می‌باشد باید از هدایی متناسب با این صدا استفاده کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

[button color=”blue” size=”big” align=”center” font=”tahoma” radius=”15″]بر اساس اصول بازاریابی کل گرا، تمامی فعل و انفعلات درون شرکت، حتی آن دسته از فعل و انفعلاتی که از چشم مشتریان پوشیده است بر برند تأثیر میگذارد[/button]

7)   هدایای تبلیغاتی شخصیت برند شما را منعکس می‌کنند.

بدون شک مشتریان در صورتی از محصولات و خدمات ارائه شده توسط کسب و کار شما استفاده خواهند کرد که تفاوتی در آن خدمت یا محصول نسبت به گزینه‌های موجود احساس کنند. این تفاوت به شخصیت برند شما بازمی‌گردد.

در صورتی که برند شما از شخصیت نوآور و خلاقی برخوردار باشد، این نوآوری و خلاقیت در محصولات و خدمات ارائه شده توسط برند شما به راحتی قابل تشخیص می‌باشد. از یک برند لوکس انتظار می‌رود شخصیت لوکسی نیز داشته باشد. از چنین برندی انتظار می‌رود تا هدایایی در خور شأن و شایسته به مشتریانش هدیه کند.

انتخاب هدایای تبلیغاتی باید به گونه‌ای صورت بگیرد تا اهداف موجود در استراتژي را برآورده سازند.

به عنوان مثال اگر قصد دارید مشتریان خاص و مشتاق خدمات و کالاهای لوکس را هدف قرار دهید، باید بخشی از هدایای تبلغاتی خود را به هدایای تبلیغاتی برند اختصاص دهید.

در غیر اینصورت شخصیت مورد انتظار این افراد با شخصیت برند شما هم راستا نخواهد شد و این افراد جزو مشتریان احتمالی کسب و کار شما قلمداد نمی‌شوند.

8)   برندینگ نیز همانند بازاریابی فرایندی یکپارچه است.

در بازاریابی مفهومی با عنوان بازاریابی کل‌گرا وجود دارد که بیانگر این نکته است که کلیه‌ی اجزای کسب و کار در حال انجام فرایند بازاریابی هستند.

این اجزا شامل پرسنل، محصولات، خدمات و حتی محیط فیزیکی کسب و کار می باشد. فرایند برندینگ نیز همانند بازاریابی کل‌گرا می‌باشد.

در برندینگ کلیه‌ی رفتار‌های شرکت بر روی نتیجه‌ی کار تأثیر می‌گذارد.

هر حرکتی از جانب شما از طرف مشتریان تفسیر خواهد شد. به عنوان مثالی عینی در مورد هدایای تبلیغاتی می‌توان به بسته‌بندی و نحوه‌ی ارسال هدیه تبلیغاتی اشاره کرد.

بسته‌ی محتوی هدایای تبلیغاتی باید دارای لوگوی شرکت باشد. به خاطر داشته باشید که اگر قصد دارید از هدایای تبلیغاتی خاص استفاده کنید، بسته‌ی محتوی هدیه تبلیغاتی نیز بهتر است از طراحی خاصی برخوردار باشد.

به عنوان مورد بعدی می توان به نحوه‌ی ارسال هدایای تبلیغاتی فکر کرد. مشتریان همواره به جزئیات دقت می‌کنند. در نتیجه این جزئیات برای شما بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

 

اگر قصد دارید از هدایای تبلیغاتی خاص استفاده کنید، بسته‌ی محتوی هدیه تبلیغاتی نیز بهتر است از طراحی خاصی برخوردار باشد
هدایای تبلیغاتی خاص

9)  رمز موفقیت یک کمپین برندینگ هدایای تبلیغاتی، استمرار می‌باشد.

همانطور که در پیشتر اشاره شد، از دل برود هرآنکه از دیده برفت. هدایای تبلیغاتی هنگامی آثار مطلوبی بر  روی برند به جا می‌گذارند که به صورت مستمر مورد استفاده قرار بگیرند.

این استراتژی جزو استراتژی‌های بلند مدت به حساب می‌آید. شما همواره باید در مقابل چشمان مشتریان حاضر باشد.

در بخش‌های قبلی گفته شد که عمر مفید استفاده از هدایای تبلیغاتی به صورت حداقلی برابر یک سال می‌باشد. در نتیجه در حالت کمینه شما باید به صورت سالانه به مشتریان خود هدیه بدهید.

البته به عنوان دلیلی دیگر بر اثبات عبارت بالا به این نکته فکر کنید که پس از مدتی سطح توقع مشتریان بالا خواهد رفت و در صورتی که از هدایای تبلیغاتی استفاده نکنید، نمره‌ی منفی به برند شما تعلق خواهد گرفت و به وجه‌‌ی آن آسیب وارد می‌شود.

برخی از مشتریان مهم نیز به دلیل وفاداری به برند شما، انتظار دارند تا هدیه‌ای متفاوت از هدیه‌ی مشتریان معمولی دریافت کنند.

در این مواقع باید به هدایای تبلیغاتی خاص فکر کنید. هدایای تبلیغاتی خاص پاسخ مناسبی برای این دسته از مشتریان خاص کسب و کار شما می‌باشد.

10)   کیفیت هدیه تبلیغاتی اولین مدافع برند شما می‌باشد.

هدایای تبلیغاتی همانطور که در فرایند برندینگ بسیار قدرتمند هستند، می‌توانند به برند آسیب نیز برسانند. هر کنشی از سوی شما با واکنشی از سوی مشتریان همراه خواهد بود.

حالتی را در نظر بگیرید که هدایای تبلیغاتی اهدایی شما از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و حتی معیوب باشد.

مشتری پس از مواجه شدن با این هدیه به این نتیجه می‌رسد که این هدیه صرفاً هدف تبلیغاتی دارد و به منظور قدردانی شما از مشتریان اهدا نمی‌شود.

این مورد به تنهایی می‌تواند کسب و کار شما را از چشم مشتری بیاندازد و به مرور از اعتبار برند بکاهد.

نیتجه‌گیری

فرایند برندینگ می‌تواند یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین فعالیت‌هایی باشد که در آینده‌ی کسب و کارتان با آن روبرو می‌شوید. برندینگ قادر است یک کسب و کار کوچک و نوپا را به یک کسب و کار بزرگ و شناخته‌شده تبدیل کند.

برندینگ با توجه به مزایای منحصر به فرد خود فرایندی نسبتاً پرهزینه و پیچیده می‌باشد. به همین دلیل استفاده از هدایای تبلیغاتی در فرایند برندینگ هم اثر بخش می‌باشد و به نسبت هزینه‌ی پایین‌تری را برای کسب و کار‌ها به همراه خواهد داشت.

این مقاله را با یک جمله از اسکات بدبوری از مدیران اسبق برند نایک و استارباکس به اتمام می‌رسانم: « یک برند، داستانیست که همواره در حال بازگویی می‌باشد.»

 

 

 

 

 

منابع:

  1. http://www.jmapromotions.com/Power%20of%20Promo%20Products.html
  2. http://www.promotionalproductswork.org/why-promotional-products
  3. https://thegeargroup.com/5-reasons-promotional-products-work/
  4. https://www.calderstone.com/the-role-of-promotional-gifts-in-your-marketing-strategy/
  5. https://www.designhill.com/design-blog/5-reasons-why-promotional-products-are-crucial-for-any-business/
  6. https://hingemarketing.com/blog/story/a_10_step_brand_development_strategy_for_your_professional_services_firm
  7. https://www.b2bmarketing.net/en/resources/blog/benefits-investing-promotional-products-brand-marketing
  8. https://www.universalclass.com/articles/business/marketing-strategies-promotion-advertising-and-public-relations.htm
  9. https://offers.hubspot.com/how-to-build-a-brand?hubs_post-cta=anchor
  10. https://www.godelta.com/blog/six-ways-promotional-products-can-improve-your-marketing-strategy
  11. https://freshsparks.com/successful-brand-building-process

شیک و پیک هوم

کلمات کلیدی: استراتژی هدایای تبلیغاتی،تبلیغات، هدیه تبلیغاتی ، برند، هدایای تبلیغاتی خاص
نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.آرمیا ذبیحی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا