حمامحولهحوله تن پوشراهنمای جامع خرید

رنگهای مناسب برای حوله تن پوش حمام

همیشه انتخاب حوله های سفید و رنگی برای حمام وقت گیر است. برخی از افراد اصرار بر انتخاب حوله حمام سفید دارند و این در حالی است که نمی توان از حوله های رنگی چشم پوشی کرد. ما در این مقاله نکات مفیدی را در اختیار شما می گذاریم تا بتوانید با انتخاب گزینه های درست بهترین رنگها را برای فضای حمام خود تهیه کنید.

نکات مثبت و منفی حوله های تن پوش سفید

اغلب هتلها راغب هستند از حوله های تن پوش و  حمام  سفید استفاده کنند. بسیاری از افراد هم این رنگ ساده را می پسندند. حوله های سفید جلوه ای کلاسیک دارند و در عین حال منحصر بفرد هستند اما معایبی را هم دارا می باشند.

استفاده از حوله های سفید این مزایا را دارا می باشند:

·         تطبیق پذیری. حوله های سفید تقریبا در هر نوع دکوراسیون حمام جلوه دارند و چون دارای رنگی کلاسیک می باشند در کنار حوله های رنگی هم تطبیق دارند.

·         صرفه جویی در هزینه. حوله های سفید صرفه جویی در هزینه را در بر دارند. چون حتی با تغییر دکور حمام باز هم رنگ حوله های سفید قابل تطبیق هستند.

·         نگرشی کلاسیک. اغلب رنگها به مرور زمان تغییر می کنند اما سفید همیشه در فرم خود باقی می ماند. رنگ سفید یک انتخاب تا بی نهایت است.

·         سهولت در شستشو. رنگ حوله های سفید در شستشو محو نمی شوند و فقط لکه های بر روی آن از بین می روند. البته حوله های سفید باید بصورت جداگانه شستشو شوند.

·         پاکیزگی. در اولین نگاه حوله های سفید پاکیزگی خود را نشان می دهند و این همان نکته ای است که اغلب مردم دوست دارند در حمام ببینند.

رنگهای مناسب برای حوله های تن پوش حمام

حال به برخی از نقاط ضعف حوله های سفید می پردازیم:

·         لکه ها. حوله های سفید لکه های کوچک را بزرگ به چشم می آورند. یکی از منابع ایجاد لک بر روی این حوله های حمام، لوازم آرایش است. هنگامیکه صورت کاملا شسته نشود برخی از  لوازم  آرایشی باقیمانده روی پوست بر روی حوله می ماند و اگر سریعا شستشو نشود ممکن است دیگر هرگز پاک نشوند.

·         رنگ زرد. این رنگ به مرور زمان می تواند بر روی حوله پدیدار شود که باعث می شود زیبایی حوله از بین برود. اما اگر این حوله ها بطور منظم شستشو شوند می توانند رنگ سفید خود را حفظ  کنند.

·         رنگ خسته کننده. رنگ سفید با اینکه درخشان است اما برای برخی از افراد ساده و خسته کننده به نظر می آید. پس قبل از انتخاب این رنگ فکر کنید که آیا این نوع رنگ حوله برای شما  مناسب است یا خیر.

 

جوانب مثبت و منفی حوله های تن پوش رنگی

حوله های تن پوش رنگی هم با مجموعه ای از نکات مثبت و منفی همراه هستند. آنها با رنگ خود می توانند فضای حمام را زنده نگه دارند. شما هم می توانید رنگین کمانی از رنگها را در حمام ایجاد کنید. اما قبل از این تمام نکات مثبت و منفی را در نظر داشته باشید.

برخی از نکات مثبت حوله های تن پوش رنگی عبارتند از:

·         حوله های رنگی یک راه ارزان قیمت برای رنگ آمیزی حمام هستند. با تغییر رنگ و محل این حوله ها با یک حمام جدید روبرو می شوید.

·         با خرید حوله های رنگی جدید نمای تازه ای هم به حمام می دهید. این روش بسیار کاربردی تر از بازسازی یک حمام است.

·         اگر لکه ای بر روی حوله های رنگی به وجود آید به اندازه حوله های سفید چشمگیر نیست. بخصوص اگر حوله رنگی تیره داشته باشد.

·         برخی افراد برای حمام یک طرح کلی دارند و همیشه از آن استفاده می کنند. با انتخاب حوله های رنگی امکان تقویت رنگ را در هماهنگی همیشگی خود خواهید داشت.

 

برخی از نکات منفی حوله های تن پوش رنگی عبارتند از:

·         حوله های تن پوش  رنگی هر چقدر خاصیت جذب خود را حفظ کنند اما در طول زمان رنگ خود را از دست می دهند. برخی از سفید کننده ها و مواد شیمیایی موجود هم ممکن است باعث ایجاد لک در ظاهر حوله ها شوند. پس اگر نگران محو نشدن رنگها هستید، حوله هایی را انتخاب کنید که دارای رنگهای تیره تری باشند.

·         ملاحظات شستشوی حوله ها را در نظر داشته باشید. برای شستشوی حوله های تن پوش رنگی نباید از سفید کننده های معمولی استفاده کنید چون در این صورت برای زدودن لکه ها دچار چالش می شوید. حوله های تیره هم ممکن است در طول شستشوهای اولیه رنگ پس بدهند و به رنگ دیگر حوله ها صدمه وارد کنند.

پس از تمام شدن شستشو و خشک شدن حوله ها آنها را بر اساس رنگ در کمد قرار دهید.

·         یکی از نکات مهم در حوله تن پوش این است که نباید بیش از 1 سال از آنها استفاده کرد. پس در این صورت می توانید با جایگزینی حوله های جدید، فضای تازه ای را به حمام بدهید. اما سعی کنید رنگهای متفاوتی را برای فضای خود در نظر داشته باشید.

دکور کنونی حمام

قبل از انتخاب رنگ حوله های جدید در مورد تغییر دکوراسیون حمام تصمیم گیری کنید. در غیر این صورت نمی توانید سازگاری مابین حوله ها و عناصر دکور ایجاد کنید. پس همیشه ابتدا از تغییر دکوراسیون اطمینان حاصل کنید سپس برای خرید حوله های جدید اقدام کنید.

رنگهای مناسب برای حوله های تن پوش حمام

ابتدا رنگهای موجود در حمام را در نظر داشته باشید. قاعدتا یکی از این رنگها بیشترین سازگاری را با حوله ها می تواند داشته باشد. این رنگ می تواند در کاشی، پرده و یا در دیگر عناصر حمام موجود باشد و بسیار چشمگیر به نظر برسد.

اگر حمام شما مانند بسیاری از حمامها دارای رنگ سفید باشد، می توانید این رنگ را با حوله ها خود سازگار کنید. این رنگ برای حمام روشنی، تازگی و مدرن بودن را به ارمغان می آورد.

از رنگهایی که با عناصر اصلی حمام در تضاد هستند اجتناب کنید. شما می توانید هر رنگ حوله ای انتخاب کنید اما در این صورت از لحاظ دیداری رنگها نمی توانند برایتان لذت بخش باشند. پس باید از رنگی استفاده شود که در طرح کلی حمام به کار رفته است تا با ظاهری یکپارچه روبه رو شوید.

اندازه حمام

اندازه حمام هم می تواند در انتخاب رنگ حوله نقش داشته باشد. همانطور که در یک اتاق رنگ دیوار می تواند بر روی احساسات تاثیر بگذارد، در حمام هم همینطور است. حوله هایی که رنگ تیره دارند برای حمام های بزرگ مناسب هستند چون فضا را کمی تاریک و کوچک می کنند. رنگ های روشن برای حمام های کوچک مناسب هستند چون فضا را باز و روشن نشان می دهند.

 

تاثیرات رنگها بر  احساسات

رنگها تاثیرات بسیار قوی بر روی احساسات می گذارند. رنگهایی که برای مبلمان و اثاثیه یک اتاق انتخاب می شوند احساسات کلی این فضا را تحت تاثیر می گذارند. رنگ حوله هم از این قضیه مستثنی نیست و می تواند بر انرژی و احساس آرامش در حمام تاثیر بگذارد.

رنگهای مناسب برای حوله های تن پوش حمام

دسته بندی حوله ها بر اساس تاثیرگذاری بر روی احساسات به شرح زیر است:

·         حوله های سفید اغلب در حمام حسی مانند استخر، سونا و جکوزی را منتقل می کنند.

·         رنگهای آبی و سبز می توانند حسی در کمال آرامش را القاء کنند.

·         اگر می خواهید هر صبح را با انرژی آغاز کنید، در حمام از حوله های به رنگ های روشن و درخشان مانند نارنجی و قرمز استفاده کنید.

·         رنگ قهوه ای شکلاتی هم احساسی گرم و نرم را در حمام منتقل می کند.

·         اگر ترجیح می دهید که حمامی رمانتیک داشته باشید می توانید از رنگ های بنفش و سیاه استفاده کنید.

·         اگر می خواهید فضایی شاد و آفتابی در حمام داشته باشید از رنگ های طیف زرد برای این نوع احساسات استفاده کنید.

 

موارد کاربردی حوله ها

حوله ها در نشان دادن رنگ اصلی دکوراسیون حمام نقش بسیار کاربردی دارند. در زیر نکاتی را آورده ایم که به خوبی نقش مهم حوله ها را در حمام نشان می دهند:

·         آیا می خواهید حوله ها به عنوان یک عنصر اصلی در حمام نقش ایفا کنند؟ پس رنگی انتخاب کنید که با رنگ کلی حمام همخوانی داشته باشد تا حوله خود را چشمگیر تر نشان دهید.

·         از دیگر کاربرد حوله ها می توان گفت که با رنگ مناسب خود با رنگ دیوار حمام اگر ترکیب درستی پیدا کنند، زیبایی حمام را دو چندان می کنند.

·         آیا از ترکیب حوله های رنگی و لوله شده در یک سبد استفاده کرده اید؟ با این تمرین براحتی می توانید رنگ مناسب حمام را پیدا کنید.

·         برخی هم از حوله برای پاک کردن آرایش استفاده می کنند. در این صورت بهتر است به جای حوله سفید از حوله های تیره تر استفاده کنید تا لک های حوله کم تر به نظر برسند.

·         حال اگر فکر می کنید که زمان تغییر رنگ حوله ها رسیده است می توانید بر اساس نوع احساسات و نگرش تان حوله های جدید را انتخاب کنید.

·         هیچگاه مجبور نیستید از یک رنگ واحد در حوله ها استفاده کنید. حتی دو عدد حوله با رنگهای متفاوت می توانند با ترکیب بندی صحیح لذت بصری فوق العاده ای در شما ایجاد کنند.

·         در فصول مختلف سال می توان از رنگهای متفاوت بهره گرفت. برای مثال می توانید در بهار و تابستان رنگهای روشن و در پاییز و زمستان از رنگهای خنثی استفاده کنید.

·         حوله هایی که تازه خریداری می کنید را هم در نور روز و آفتاب و هم در نور مصنوعی و شب نگاه کنید. سپس بر اساس رنگ حوله ها آنها را در جاهای مناسب حمام که ترکیب رنگها زیباتر به نظر می رسند بگذارید.

·         در انتخاب رنگها جسارت داشته باشید. اگر حوله ای دارید که رنگ مورد علاقه شما نیست از آن استفاده نکنید چون نمی توانید احساسات مثبتی از آن دریافت کنید.

رنگهای مناسب برای حوله های تن پوش حمام

اکنون شما با تمام جوانب مثبت و منفی حوله ها روبرو شده اید. حال بر اساس نوع احساسات و سلایق خود و رعایت نکات ذکر شده می توانید انتخاب درستی داشته باشید.

 

منبع: شیک و پیک هوم

شیک و پیک هوم (حوله آشنا) نام یکی از با تجربه ترین تولیدکنندگان حوله در ایران می باشد که محصولات متنوعی از جمله حوله های تبلیغاتی را ارائه می دهد. همچنین لازم به ذکر است صاحب امتیاز این برند جلال برق لامع نام دارد.

کلمات کلیدی: حوله،حوله هتلی،حمام،حوله دستی،حوله تن پوش،برق لامع،حوله پالتویی
نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.رامین بهروزی

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا