خانهحمامنظافت

نحوه استفاده از سنگ پا

سنگ پا با نام علمی پومیس (Pumice) سنگی است که به واسطه گدازه های داغ با آب مخلوط شده و سخت می شود. این سنگ ظاهری متخلخل دارد و برای سایندگی پوست های خشک بیشتر استفاده می شود.

برای استفاده از سنگ پا سطح پوست باید در تماس با آب گرم قرار گرفته باشد و سپس سنگ را هم مرطوب کرده و با استفاده از حرکات دایره ای سنگ را بر روی منطقه مورد نظر بمالید تا پوست های مرده برداشته شوند.

از سنگ پا می توان برای برداشتن مو، برداشتن پرزهای اضافی از روی پارچه ها و حتی تمیز کردن سرویس بهداشتی استفاده کرد.

بخش اول – تراشیدن پوست با سنگ پا

گام اول

پوست خود را در آب گرم قرار دهید. بیشترین بخشی که بدن از سنگ پا استفاده می کند پا است. پاشنه پا معمولا و به مرور زمان دارای پوسته سخت و خشنی می شود که می توانند ترک بردارند. آرنج هم دقیقا همین شرایط را می تواند داشته باشد.

بخشی که لازم است توسط سنگ پا لایه برداری شود باید به مدت 5 دقیقه در آب گرم قرار بگیرد تا نرم شود.

·         اگر می خواهید از پاشنه خود لایه برداری کنید بهتر است کاسه آب گرن را بر روی زمین بگذارید و پای خود را درون کاسه قرار دهید.

·         برای بخش های دیگر بدن بهتر است از سنگ پا در حمام استفاده کنید.

پوست خود را در آب گرم قرار دهید
پوست خود را در آب گرم قرار دهید

گام دوم

صبر کنید تا پوست شما کاملا نرم شود. زمانی که پوست نرم شود، لایه برداری هم بسیار آسان خواهد شد. اگر فکر می کنید که پوست شما هنوز نرم نشده باید چند دقیقه بیشتر با آب گرم در تماس باشد (در صورت لزوم آب گرم بیشتری می توانید به کاسه اضافه کنید.

اگر پوست شما نرم شده پس آماده استفاده از سنگ پا است.

صبر کنید تا پوست شما کاملا نرم شود.
صبر کنید تا پوست شما کاملا نرم شود.

گام سوم

سنگ پا را مرطوب کنید. مرطوب شدن سنگ کمک می کند تا سنگ به راحتی بر روی پوست حرکت کند. سنگ پا را در آب گرم فرو کنید.

سنگ پا را مرطوب کنید
سنگ پا را مرطوب کنید

گام چهارم

حال سنگ پا را به آرامی بر روی محل مورد نظر قرار دهید. با استفاده از حرکت های دایره ای پوست های مرده از سطح پوست جدا می شوند. اگر پوست شما در سلامت کامل باشد، سلول های جدیدی را جایگزین پوست های مرده می کند.

به سایش ادامه دهید تا زمانی که پوست تازه و نرم را ببینید.

سنگ پا روی محل مورد نظر
سنگ پا روی محل مورد نظر

·         سنگ پا را بیش از حد بر روی پوست فشار ندهید. برای لایه برداری به فشار کمی نیاز است؛ پس اجازه دهید سطح سنگ کار خودش را انجام دهد.

·         اگر بر روی پا کار می کنید، بر تمامی نقاط اعم از پاشنه و سینه و پنجه پا هم متمرکز شوید تا پوست زبری در آنجا به وجود نیاید.

گام پنجم

پوست را بشویید و مجددا گام چهارم را تکرار کنید. پس از شستشو به پوست خود نگاه کنید تا نیاز مجدد به سایش را در آن بررسی کنید. اگر همچنان پوست های مرده را مشاهده می کنید عمل لایه برداری را دوباره شروع کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که از نتیجه کار راضی باشید.

شستن دوباره پوست
شستن دوباره پوست

·         از آنجایی که سنگ پا (پومیس) در هنگام استفاده بخش های از پوست مرده بر روی آن قرار می گیرد باید از هر چند گاهی از طرف های دیگر سنگ هم استفاده کنید که سطوحی تمیز دارند.

·         سنگ پا را باید پس از استفاده تمیز کنید.

گام ششم

. هنگامی که کار لایه برداری به پایان رسید با یک حوله پوست خود را خشک کنید. پس از خشک کردن هم می توانید محل مورد نظر را با روغن های بدن و یا کرم مرطوب کنید. در این صورت پوستی نرم و درخشان خواهید داشت.

رطوبت پوست را خشک کنید
رطوبت پوست را خشک کنید

·         روغن نارگیل، روغن بادام یا لوسیون بدن برای استفاده از پوست مناسب است.

·         همیشه از پوست خود برای حفظ بهترین حالت مراقبت کنید.

 

[callout bg=”#f9fbfc” color=”#000000″ font=”arial” fontsize=”19″ bt_content=”حتما بخوانید ” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”blue” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/luffa-plant-bath-and-6-advantages/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”arial”]گیاه لوفا، استحمام و ۶ مزیت آن[/callout]

بخش دوم – مراقبت از سنگ پا

گام اول

سنگ پا را پس از استفاده تمیز کنید. پوست های مرده درون منافذ سنگ قرار می گیرند و برای استفاده بعدی باید سطح سنگ تمیز باشد. برای این کار می توانید سنگ پا را در زیر آب بگیرید و با مسواک بر روی سطح آن بکشید.

برای پاک کردن بیشتر می توانید از آب صابون به همراه مسواک استفاده کنید. به این ترتیب سنگ پای شما برای استففاده بعدی تمیز خواهد بود.

تمیز کردن سنگ پا بعد از هربار استفاده
تمیز کردن سنگ پا بعد از هربار استفاده

گام دوم

سنگ پا باید کاملا خشک شود. سنگ پا را در جایی قرار دهید تا رطوبتش از بین برود. بعضی از سنگ پاها بندی در حاشیه خود دارند که می توان آنها را به راحتی آویزان کرد. اگر رطوبت سنگ گرفته نشود محل بسیار مناسبی برای تجمع و رشد باکتری ها به شمار خواهد رفت.

در این صورت استفاده از این سنگ پا دیگر صحیح نیست.

سنگ پا باید کاملا خشک شود
سنگ پا باید کاملا خشک شود

گام سوم

در صورت لزوم سنگ پا را در آب جوش قرار دهید. این کار کمک می کند تا هیچ باکتری در سنگ پا باقی نماند. سنگ پا را می توانید به مدت 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید.

·         اگر همیشه از سنگ پا استفاده می کنید باید هر دو هفته یک بار آن را بجوشانید.

·         اگر از سنگ پا برای پاک کردن سطوح کثیف استفاده می کنید بهتر است در آب جوش به مقدار یک درب بطری سفید کننده استفاده کنید.

سنگ پا را در آب جوش قرار دهید
سنگ پا را در آب جوش قرار دهید

گام چهارم

زمانی که سطح سنگ پا صاف شده است زمان جایگزین کردن آن رسیده است. استفاده طولانی مدت از سنگ پا باعث می شود تا سطح متخلخل آن از بین برود. زمانی که اندازه سنگ کوچک شود یا سطح روی آن صاف شود باید سنگ پا را جایگزین کنید.

سنگ پا هم قیمت ارزانی دارد و در فروشگاه خانه شیک و پیک هم به فروش می رسد.

زمانی که سطح سنگ پا صاف شده است زمان جایگزین کردن آن رسیده است
زمانی که سطح سنگ پا صاف شده است زمان جایگزین کردن آن رسیده است

بخش سوم – استفاده های دیگر از سنگ پا

گام اول

برای حذف موهای زائد کاربرد دارد. در زمان یونان باستان برای حذف موهای زائد از سنگ پا استفاده می کردند. امروزه هم افرادی وجود دارند که هنوز از این روش بهره می برند. سنگ پا یکی از بهترین از بین برنده های طبیعی موهای زائد است.

پوست خود را در زیر دوش یا حمام خیس کنید تا رطوبت را به خود جذب کند سپس با حرکت های دایره ای سنگ پا را بر روی موهای زائد بمالید. 30 ثانیه زمانی کافی است تا موهای زائد برداشته شوند.

·         سنگ پا مانند یک ریش تراش کار می کند. در این شرایط مو از روی پوست کنده نمی شود بلکه تراشیده می شود.

·         سنگ پا نباید هیچ دردی بر روی بدن ایجاد کند. اگر شما درد حس می کنید پس باید بیش از حد سنگ پا را بر روی بدن خود فشار ندهید.

 

برای حذف موهای زائد کاربرد دارد
حذف موهای زائد کاربرد دارد

گام دوم

سنگ پا به کمک حذف پرزهای گوله شده از روی لباس می آید. سنگ پا بسیار برای پرزهای گوله شده پارچه مناسب است. باید پارچه بر روی یک سطح صاف قرار دهید. حال سنگ پای خشک را باید خیلی آرام و دایره وار بر روی سطوح گوله شده بمالید. اما به یاد داشته باشید فشار بیش از حد به الیاف پارچه آسیب وارد می کند.

کمک به حذف پرز ها
کمک به حذف پرز ها

گام سوم

از سنگ پا می توان برای نظافت سرویس بهداشتی استفاده کرد. با سنگ پا می توانید دور توالت فرنگی را تمیز کرد تا جرم آن از بین برود. برای شروع باید ابتدا دستکش بپوشید سطوحی که لکه دار هستند را با سنگ پا پاک کنید. این کار را ادامه دهید تا تمام جرم ها از بین بروند.

·         شما می توانید سنگ پا را کمی با تمیز کننده های توالت آغشته کنید سپس بر روی لکه بکشید.

·         حتما از سنگ پاهای جداگانه برای تمیز کردن توالت و بدن استفاده کنید.

 

نظافت سرویس بهداشتی
نظافت سرویس بهداشتی

 

 

منبع: شیک و پیک هوم

شیک و پیک هوم (حوله آشنا) نام یکی از با تجربه ترین تولیدکنندگان حوله در ایران می باشد که محصولات متنوعی از جمله حوله های تبلیغاتی را ارائه می دهد. همچنین لازم به ذکر است صاحب امتیاز این برند جلال برق لامع نام دارد.

کلمات کلیدی:حمام،سنگ پا، شستشو،نظافت،راهنما
نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.رامین بهروزی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا