نوزادزندگی

تدارک اتاق نوزاد

هنگامی که می خواهید اتاق و اوازم سیسمونی نوزاد خود را بچینید عناصر مهم و گوناگونی برای این کار وجود دارد. اما چهار گزینه اصلی که شامل کیفیت، رنگ، ایمنی و خاطره می باشند پیش روی شما قرار دارند.

با توجه به کیفیت و محصولات زیبای ما قصد داریم تا برای نوزادان دلبند شما خاطره ساز شویم. حال بیایید گزینه های اصلی که گفته شد را بررسی کنیم.

کیفیت

انتخاب مبلمان با پارچه های با کیفیت باید یکی از زمینه های اصلی اتاق نوزاد باشد.

دلیل کیفیت  در این وسایل این است که ممکن است پس از چندی نوزاد شما دارای برادر و یا خواهر شود که طبیعتا او هم باید بتواند از این وسایل استفاده بهینه را ببرد.

وسایلی که انتخاب می کنید باید دارای تضمین کیفیت طول عمر باشد و از بهترین نخ ها و مواد تولید شده باشند.

کیفیت سیسمونی نوزاد
کیفیت سیسمونی نوزاد

رنگ

هنگام انتخاب رنگ اتاق نوزاد باید توجه داشته باشید که کودک شما می خواهد در فضایی آرام و ساکت پرورش یابد.

چنانچه رنگ پس زمینه را خنثی انتخاب کنید می توانید عناصر دیگر دکور را راحت تر با آن تطبیق دهید. ترکیب رنگ های سفید و خاکستری جز بهترین رنگ ها برای اتاق و سیسمونی نوزاد به شمار می روند. در این صورت عناصری مانند دیوارها و قفسه ها و لوازم سیسمونی را به راحتی می توانید با رنگ های دیگر همگام کنید.

[callout bg=”#fff9f7″ color=”#000000″ border=”#2075bf” radius=”13″ font=”tahoma” fontsize=”17″ bt_content=”پیشنهاد میشود بخوانید” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”green” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/suitable-for-the-babys-seven-best-towels/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”13″] هفت حوله برتر مناسب نوزاد[/callout]

شما می توانید در قفسه های اتاق هم حتی از لامپ های رنگی استفاده کنید. برای انتخاب پتو و ملحفه هم می توانید از طرح و رنگ های گوناگونی بهره ببرید.

رنگ اتاق و لوازم نوزاد-طراحی اتاق نوزاد-سیسمونی نوزاد
رنگ اتاق و لوازم نوزاد

رنگ های صورتی، طوسی، سفید و فندقی می توانند فضای زیبایی را برای عناصر اتاق نوزاد ایجاد کنند.

شما می توانید با چیدمانی مناسب و استفاده ای درست از این رنگ ها فضایی منحصر به فرد در اختیار نوزاد خود قرار دهید.

امنیت

هنگام چیدمان اتاق نوزاد باید به ایمنی هم توجه کنید. امنیت در اینجا در دو بخش وجود دارد. بخش اول شامل بالا بودن استاندارد کالاهای انتخاب شما می شود و بخش دوم در مورد راه های ارتباطی با نوزاد است.

امروزه نرم افزارها و سخت افزارهای بسیاری برای کنترل اتاق نوزادان وجود دارد.

این عناصر بسیار برای ایجاد امنیت نوزاد کلیدی هستند. سخت افزارهای مورد استفاده از این دست هم بیسیم های واکی تاکی، رادیوها و سنسورهای مرتبط هستند که زمان بیداری کودک را به والدین هشدار می دهند.

امنیت لوازمو اسباب و سیسمونی نوزاد-تدارک اتاق نوزاد-سیسمونی
امنیت

خاطرات

اولین روزها، هفته ها و ماههای نوزاد برای او بسیار گرانبها هستند. از وسایلی که برای اتاق و سیسمونی نوزاد انتخاب می کنید اطمینان حاصل کنید که منحصر به فرد باشند.

چون نوزاد شما با این وسایل رشد خواهد کرد و در صورت امکان می توانند برای نوزاد بعدی شما هم کاربرد داشته باشند.

حتی شخصیت نوزاد شما بسته به طرح های ساده و راه راه پتو هم بین بازیگوش و یا آرام بودن تاثیرات متفاوتی خواهد داشت.

نوزاد شما حتی ممکن است به بالش خود علاقه مند شود. نوزادان حتی با اسباب بازی خود دوست می شوند.

پس اهمیت این وسایل در رده بالایی در ذهن کودکان قرار دارند. به همین دلیل هم باید دارای کیفیت و استاندارد درستی باشند تا از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا کنند.

خاطرات نوزاد-سیسمونی نوزاد-چیدمان اتاق نوزاد-تدارک اتاق نوزاد-لوازم سیسمونی نوزاد
خاطرات نوزاد

 

نکاتی برای داشتن اتاقی لوکس برای نوزادان

داشتن اتاق لوکس نوزاد-سیسمونی نوزاد-چیدمان اتاق نوزاد-اسباب لوازم نوزاد
داشتن اتاق لوکس نوزاد

1.     ملحفه هایی برای نوزاد تهیه کنید که از پنبه طبیعی تولید شده باشند تا به پوست لطیف نوزاد صدمه ای وارد نکنند.

2.     برای نوزاد خود چندین پتو تهیه کنید که از لحاظ وزنی سبک باشند اما از لحاظ بافت برای تغییر دماهای سرد و گرم مناسب باشند.

3.     رنگ هایی که برای نوزاد انتخاب می کنید یا باید تک رنگ باشند یا شامل رنگ های ملایم باشند. رنگ های تند می توانند آرامش ذهن نوزاد را از بین ببرند.

4.     برای رنگ های پس زمینه از ترکیب سفید و خاکستری استفاده کنید چون سپس به راحتی می توانید رنگ های مناسب دیگر را به این دو رنگ اضافه کنید تا فضایی آرامش بخش به نوزاد خود هدیه کنید.

5.     عناصر خواب اتاق نوزاد مانند ملحفه، روتختی و حوله ها و دیگر لوازم سیسمونی را از ست های رنگی یکسان انتخاب کنید تا تمام رنگ ها با هم تطبیق داشته باشند و در ذهن نوزاد هماهنگی و تقارن ایجاد کنند.

6.     از چراغ ها و لامپ هایی استفاده کنید که روشنای ملایمی دارند. با این نوع روشنایی هم می توانید در زمان های ضروری نیمه شب هم وضعیت نوزاد خود را بررسی کنید و هم زمانی که برای او قصه می گویید نور ملایمی در محیط پراکنده باشد.

7.     شما می توانید بر دیوارهای اتاق نوزاد از استیکرهای مختلفی استفاده کنید که با رشد روزمره نوزاد استیکر ها را بر اساس شرایط سنی او تغییر دهید تا نوزاد با محیط اتاق رشد کند.

8.     حوله هایی را که برای نوزاد در نظر می گیرید باید دارای بافت بسیار نرمی باشند تا پس از حمام آرامش نوزاد شما را دو چندان کنند. البته دقت داشته باشید که طرح روی حوله ها باید بسیار زیبا و الهام بخش باشند.

9.     برای قنداق کردن نوزاد هم باید از پارچه ها و حوله های مناسب استفاده کنید. چون زمان قنداق زمانی بسیار با اهمیت برای ذهن نوزاد است.

10.    برای نوزاد چندین اسباب بازی تهیه کنید. اما باید بدانید که این اسباب بازی ها باید به مرور جایگزین شوند تا کودک با تعامل با آنها رشد کند.

[callout bg=”#fff5f2″ color=”#000000″ border=”#1e73be” radius=”13″ font=”tahoma” fontsize=”16″ bt_content=”حتما بخوانید>” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”green” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/6-important-points-to-choose-your-baby-towel-system/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”14″]۶ نکته مهم در انتخاب سیسمونی حوله نوزاد[/callout]

 

منبع: شیک و پیک هوم

شیک و پیک هوم (حوله آشنا) نام یکی از با تجربه ترین تولیدکنندگان حوله در ایران می باشد که محصولات متنوعی از جمله حوله های تبلیغاتی را ارائه می دهد. همچنین لازم به ذکر است صاحب امتیاز این برند جلال برق لامع نام دارد.

کلمات کلیدی:سیسمونی نوزاد،چیدمان،دکوراسیون، فضاسازی،رنگ اتاق نوزاد-اتاق نوزاد
نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.رامین بهروزی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا