خانهاتاق خوابخوابراهنمای جامع خریدروتختیسلامت

راهنمای خرید بهترین روتختی

وقت آن رسیده است که خواب راحتی را تجربه کنید!

زمانی که ما در خواب هستیم، باید در بهترین وضعیت ممکن باشیم. پارچه های روتختی نقش مهمی در چگونگی زمان خواب ما دارند.

روتختی 

احتمالا شما هم شنیده اید که می گویند: “بهترین پارچه برای روتختی، پارچه های نازک هستند یا هیچ گاه از پارچه های پلی استر استفاده نکنیم چون در خود اجازه گردش هوا را نمی دهند یا از پارچه های کتان استفاده کنید چون سبک وزن هستند و باعث عبور جریان هوا در خود می شوند.”

در حالی که این توصیه ها می توانند تا حدودی صحیح باشند، اما ما می خواهیم شما را وارد دنیایی از پارچه های روتختی کنیم تا انتخاب های بیشتری داشته باشید. آیا دوست دارید خواب شیرینی داشته باشید؟

آیا دوست دارید بدن تان بیشترین راحتی را در زمان خواب داشته باشد؟ شما باید پارچه ای را برای روتختی خود انتخاب کنید که بهترین فضا را برای بدن تان محیا کند.

در این مقاله فهرستی از انواع پارچه های روتختی آورده ایم تا انتخاب برای شما آسان و راحت شود.

[callout bg=”#ffefea” color=”#000000″ border=”#0066bf” radius=”13″ font=”tahoma” fontsize=”18″ bt_content=”پیشنهاد میشود ” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”orange2″ bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/comprehensive-guide-for-sleeves-and-quilts/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”13″] راهنمای انتخاب روتختی [/callout]

الیاف طبیعی

روتختی های پنبه ای

راهنمای انتخاب بهترین رو تختی shikopikhome.com
روتختی های پنبه ای

·         نکات مثبت: نرم است، هوا در آن جریان دارد، بادوام است، شستشوی آن آسان است.

·         نکات منفی: عایق خوبی نیست، رطوبت را به خود می گیرد.

پنبه یک نوع فیبر طبیعی است که از گیاه پنبه گرفته می شود و به دلایل مثبتی که دارد در زمان های طولانی در منسوجات استفاده می شود. پنبه نرم و سبک است و اجازه می دهد هوا در آن جریان داشته باشد در این صورت پوست شما هم در جریان این چرخش قرار می گیرد. استفاده از روتختی های پنبه ای بسیار رایج است چون هم بادوام هستند و هم شستشوی آسانی دارند.

با ذکر دلایل گفته شده روتختی های پنبه ای می توانند انتخاب خوبی باشند.

به نظر می رسد که هزاران نوع روتختی پنبه ای وجود داشته باشد، بنابراین پیدا کردن بهترین روتختی در این شرایط سخت می شود. برندهای گوناگونی هم وجود دارند که رو تختی های پنبه ای تولید می کنند. برخی از تولید کنندگان از بلندترین فیبر پنبه برای روتختی استفاده می کنند. برخی دیگر نرم ترین رو تختی را ارائه می دهند.

بعضی از برندها هم برچسب “پنبه 100%” را بر روی خود دارند.

اما از سویی دیگر هم باید بدانید روتختی های پنبه ای عایق خوبی نیستند و اگر در زمان خواب سردتان شود باید از لحافی اضافه استفاده کنید.

از طرفی دیگر هم اگر در زمان خواب بدن شما گرم شود و دچار تعریق شوید، رو تختی های پنبه ای این رطوبت را جذب می کنند و در طولانی مدت باعث ناراحتی شده و بستر مناسبی برای رشد باکتری ها می شود.

 

راهنمای انتخاب بهترین رو تختی shikopikhome.com
روتختی های پشمی

روتختی های پشمی

·         نکات مثبت: عایق خوبی است، نرم است، هوا در آن جریان دارد، رطوبت را دور نگه می دارد.

·         نکات منفی: برخی از روتختی های پشمی بر روی پوست ایجاد خارش می کنند، قیمت گرانی دارد.

روتختی های پشمی پارچه ای هستند که از موی طبیعی گوسفند، بز و دیگر حیوانات مشابه تولید می شوند. پشم یک عایق بسیار عالی است، اما بستگی دارد که چه مقدار از این نوع ماده را در محیط خواب خود استفاده کنید.

در هنگام خرید روتختی های پشمی دقت داشته باشید که برخی از این نوع روتختی ها ممکن است در پوست ایجاد خارش کنند.

پشم های درجه 1 برای لباس خواب، لباس زیر و دیگر البسه هم استفاده می شود. این نوع روتختی ها ایجاد خارش نمی کنند زیرا از پشم های بسیار نرم تهیه می شوند. این نوع روتختی ها تا 30% وزن خود رطوبت جذب می کنند اما هنگام تماس خشک هستند.

هوا در این نوع پارچه روتختی مرتب در جریان است و دمای بدن را در سطح مناسب نگه می دارد.

راهنمای انتخاب بهترین رو تختی shikopikhome.com
روتختی های ابریشمی

روتختی های ابریشمی

·         نکات مثبت: نرم است، الیاف بادوامی دارد، عایق مناسبی است.

·         نکات منفی: نگهداری سخت است، رطوبت را جذب می کند، قیمت گرانی دارد.

ابریشم یک فیبر طبیعی پروتئینی است که از کرم ابریشم به دست می آید. روتختی های ابریشمی بسیار نرم و بادوام هستند. زمانی که بدن شما سرد است ابریشم گرم تان می کند و همین طور برعکس.

تعریق بدن به راحتی می تواند جنس و رنگ روتختی های ابریشمی را تضعیف کند. به همین دلیل اگر روتختی های ابریشمی شما با هر پارچه دیگری مانند روبالشی، ملافه (ملحفه) و غیره در تماس باشد، باید مرتبا شستشو و تعویض شوند.

روتختی های ابریشمی بهتر است با روش خشکشویی شسته شوند.

راهنمای انتخاب بهترین رو تختی shikopikhome.com
روتختی های کتان

روتختی های کتان

·         نکات مثبت: هوا به راحتی در جریان است، در فصول گرم عالی است، نرم است، بادوام است.

·         نکات منفی: قیمت گرانی دارد، به راحتی چروک می شود.

دلیل قیمت گران روتختی های کتان مانند ابریشم به دلیل استفاده لوکس برای ملافه (ملحفه) و لباس خواب است. کتان هم نوعی فیبر طبیعی است که از گیاه کتان گرفته می شود. پارچه های کتان از قرن ها پیش در کنار انسان وجود داشته اند و همچنان هم محبوب هستند.

اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید از روتختی های کتان استفاده کنید. روتختی های کتان دارای کیفیت بالا، دوام زیاد، نرمی و لطافت می باشند. اما به دلیل دوام بالا دارای قیمت گرانی هستند که منطقی است چون برای چندین سال قابل استفاده خواهند بود. اما متاسفانه به راحتی چروک می شوند.

الیاف تولید شده ابریشم مصنوعی

روتختی های بامبو

راهنمای انتخاب بهترین رو تختی shikopikhome.com
روتختی های بامبو

·         نکات مثبت: نرم و سبک وزن است، هوا جریان دارد، خواص ضد میکروبی دارد.

·         نکات منفی: دوست دار محیط زیست نیستند.

روتختی های از این دست شکلی از ابریشم مصنوعی دارند که نرم، سبک وزن، ضد میکروبی و توانایی عبور جریان هوا را در خود دارند. در واقع بامبوهای مصنوعی رشد سریعی دارند و به عنوان یک منبع پایدار به شمار می آیند.

اما متاسفانه با محیط زیست سازگار نمی باشند. هنگام تهیه روتختی های بامبوی از این دست دقت داشته باشید که با روش ویسکوز تولید نشده باشند (اگرچه که یافتن اینها دشوار است).

الیاف مصنوعی

روتختی های پلی استر

راهنمای انتخاب بهترین رو تختی shikopikhome.com
روتختی های پلی استر

·         نکات مثبت: بادوام، مقاوم در برابر چین و چروک، رطوبت را جذب نمی کند، سریع خشک می شود، روش نگهداری آسان است.

·         نکات منفی: با محیط زیست سازگار نیست.

پلی استر جهانی از مصنوعی ترین مواد می باشد. اساسا پلی استر نوعی پلاستیک مشتق شده از نفت است که از بطری تا قایق از این مواد ساخته می شوند. پلی استر اولین بار در دهه 1940 به عنوان یک جایگزین ارزان و بادوام تر از پارچه های طبیعی مانند پنبه وارد بازار شد.

روتختی های تولید شده توسط پلی استر بسیار قوی، بادوام، مقاوم در برابر چین و چروک هستند و سریعا خشک می شوند. از آنجا که روتختی های پلی استر در برابر آب مقاوم هستند، رطوبت را به خود جذب نمی کنند. اما الیاف پلی استر اجازه جریان هوا را نمی دهند و این برای پوست مضر است.

نتیجه

موارد زیادی را در مقاله بر شمردیم. اکنون شما دانشی دارید تا بهترین روتختی را نسبت به سلقیه خود و فصول مختلف انتخاب کنید. اگر هم در انتخاب موارد ذکر شده هنوز مردد هستید می توانید با کارشناسان فروش خانه شیک و پیک در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

همه ما یک سوم از زمان زندگی خود را در خواب سپری می کنیم، بنابراین راحتی ما در زمان خواب بسیار مهم است.

[callout bg=”#ffede8″ color=”#000000″ border=”#0066bf” radius=”13″ font=”tahoma” fontsize=”18″ bt_content=”حتما بخوانید” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”orange” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/10-reasons-to-lovely-cotton-fabrics/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”13″] ۱۰ دلیل دوست داشتنی بودن روتختی کتان [/callout]

منبع: شیک و پیک هوم

شیک و پیک هوم (حوله آشنا) نام یکی از با تجربه ترین تولیدکنندگان حوله در ایران می باشد که محصولات متنوعی از جمله حوله های تبلیغاتی را ارائه می دهد. همچنین لازم به ذکر است صاحب امتیاز این برند جلال برق لامع نام دارد.

کلمات کلیدی: روتختی، روتختی عروس ، پتو ، لحاف ، بالش، روتختی ارزان
نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.رامین بهروزی

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا