خانهحمامدکوراسیون

17 قانون در دکوراسیون حمام

حمام نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما دارد. حمام معمولا اولین جایی است که پس از بیدار شدن و قبل از خوابیدن به آنجا می رویم. قبل از اینکه به مهمانی بروید آخرین جایی است که خود را بررسی خواهید کرد.

حمام جایی است که خود را می شویید، دندان مسواک می کنید، موی صورت خود را می تراشید، از پوست مراقبت می کنید و دیگر نیازهای بهداشتی خود را در این اتاق برآورده می کنید.

معمولا بیشتر وقت ما در حمام صرف کارهایی که در بالا گفته شد سپری می شود. پس باید حمام را طوری تزئین و دکور کنیم که تبدیل به محلی لذت بخش برای ما شود.

تغییر دکوراسیون حمام فرآیندی وقت گیر است مگر اینکه زمان کافی برای این کار داشته باشید. ایده تغییر دادن وان حمام هم ایده خوبی است اما هم هزینه بر است هم کاری سخت و وقت گیر به شمار می رود.

ما در این مقاله راه حلهای کاربردی و سودمندی را آورده ایم تا تزئین و تغییر دکوراسیون حمام شما بسیار آسان شود و همین طور در هزینه خود هم صرفه جویی کرده باشید. ضمنا در این مقاله تصاویری را قرار داده ایم تا تمامی نکات ملموس شوند.

 

کاری کنید که حمام بزرگ به نظر برسد

اگر فضای حمام شما کوچک یه نظر می آید با یک چیدمان صحیح و انتخاب وسایل مناسب با اندازه درست می توان آن را بزرگ تر نشان داد. به نکات زیر برای داشتن حمامی بزرگ تر توجه کنید:

 

–          دوش و وان حمام را پنهان نکنید

فضایی که دوش و وان در آن نصب می شود فضایی زیاد است. اما هنگامی که با پرده ای مات آن را بپوشانید نوعی مانع مصنوعی ایجاد کرده اید که باعث می شود حمام بسیار کوچک به نظر برسد.

به جای استفاده از پرده های دو لایه مات از یک لایه پرده روشن استفاده کنید. در این صورت فضای قابل مشاهده ای از دوش و وان خواهید داشت.

 

–          ایجاد فضایی روشن

رنگ در دکوراسیون حمام نقش بسیار به سزایی ایفا می کند. رنگ های روشن تر مانند (سفید) توانایی بزرگ نشان دادن فضا را دارند. اما با استفاده از رنگ های زرد و ترکیب رنگ های روشن باز هم همین نتیجه را دارد.

تا جایی که امکان دارد از رنگ های روشن برای حمام استفاده کنید. از رنگ های روشن می توانید برای قسمت های روشنایی، دیوارها، کابینت ها و حتی زیرپایی هم بهره بگیرید.

ایجاد فضای روشن-دکوراسیون حمام
ایجاد فضای روشن

–          ایجاد درخشش بیشتر در حمام

برخی دوست دارند حمام فضایی سایه دار و نیمه تاریک داشته باشد. این یک سلیقه است که می تواند به حمام حسی ناخوشایند بدهد. اما با تهیه مقدار کمی از ملزومات نورپردازی می توانید تمامی سایه ها را از بین ببرید.

لامپ هایی انتخاب کنید که نور سفید و نرمی داشته باشند و از لامپ های نارنجی و زرد بپرهیزید.

اگر حمام شما دارای پنجره است از نور طبیعی این پنجره می توانید استفاده خوبی کنید و از لحاظ بصری هم حمام بزرگ به نظر می رسد.

 

–          به حمام آینه اضافه کنید

آینه ها عمق را زیاد می کنند. بنابراین استفاده از آنها همراه با وسایل تزئینی کوچک در چیدمان حمام یک مزیت به شمار می رود. اگر در حمام دارای آینه ای کوچک هستید می توانید آن را رو به روی نورها قرار دهید تا بازتاب بیشتری از روشنایی در حمام داشته باشید.

آینه ها در حمام هایی که پنجره ندارند برای ایجاد فضایی روشن تر بسیار به کار می آیند.

به حمام آینه اضافه کنید-دکوراسیون حمام
به حمام آینه اضافه کنید

–          کمدها و قفسه ها را در جای مناسب قرار دهید

ایده های ساخت تزئینات حمام کمی هزینه بر هستند. اما با استفاده درست از قفسه ها با هزینه ای کم می توانید چیدمانی مناسب داشته باشید. قفسه ها باید بالاتر از چشمان شما قرار بگیرند.

اما در عین حال نباید هم زیاد باشند تا حمام شلوغ به نظر برسد. قفسه ها می توانند بالای سرویس بهداشتی حمام هم باشند تا در فضا صرفه جویی شود.

-کمدها و قفسه ها را در جای مناسب قرار دهید-دکوراسیون حمام
– کمدها و قفسه ها را در جای مناسب قرار دهید

–          جای آویز حوله ها را تغییر دهید

بیشتر آویز حوله ها بر روی دیوار و در نزدیکی دوش قرار دارند، به طوری که فردی که حمام کرده است به راحتی به آنها دسترسی دارد. برای داشتن فضایی بیشتر می توانید آویز حوله ها را در پشت درب حمام نصب کنید تا فضای مورد نظر بزرگ تر به نظر برسد.

-جای آویز حوله ها-دکوراسیون حمام
– جای آویز حوله ها

 

–          استفاده از کاغذهای دیواری

برخی از افراد علاقه ای به استفاده از کاغذ دیواری در حمام خود ندارند. برخی هم فکر می کنند این کاغذها بر اثر رطوبت حمام ممکن است کنده شوند.

اما لازم به ذکر است که برخی از کاغذهای دیواری وجود دارند که برای استفاده در حمام تولید شده اند. شما می توانید برای انتخاب طرح کاغذ دیواری از یک طرح شیک و زیبا بهره ببرید.

ضمنا بهتر است که نوار این کاغذها به صورت عمودی نصب شوند تا فضای حمام را بزرگ تر نشان دهند.

اما قبل از نصب این کاغذهای دیواری حتما نسبت به طرح انتخابی خود مطمئن شوید.

 

–          ساخت وسائل تزئینی حمام با بودجه ای اندک

هنگام تزئین یک اتاق می توان بودجه مورد نیاز را تا حدودی تخمین زد. اگر مالک باشید که طبیعتا نباید نگرانی داشته باشید اگر هم مستاجر هستید می توانید با هزینه ای اندک از حمامی لذت بخش استفاده کنید.

با ساخت وسایل تزئینی کوچک و با هزینه ای اندک هم در پول خود صرفه جویی کرده اید هم حمام زیبایی را برای خود چیدمان کرده اید.

 

–          استفاده از تکنیک چاپ استنسیل

با استفاده از این تکنیک برای دیوار و یا سقف می توانید ظاهری پویا و هیجان انگیز به حمام بدهید. استفاده از این تکنیک هم هزینه بسیار کمی را در بر دارد.

 

–          استفاده از وسایلی که به نظر می رسند دیگه به درد نمی خورند

اشیای زیادی برای حمام وجود دارد که ممکن است به نظر برسند که بدون کارایی باشند. این وسایل می توانند شامل درب های چوبی قدیمی، کرکره، برخی از کابینت ها و کشوها باشند. حتی می توانید از جعبه های چوبی بهره بگیرید.

این جعبه ها را می توانید به رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی کنید و به عنوان قفسه بر روی دیوار حمام نصب کنید.

برخی از این وسایل را می توانید از اپلیکیشن های دست دوم فروشی هم تهیه کنید. در هنگام خرید و انتخاب این وسایل کمی دید خود را بازتر کنید تا وسیله مورد نظر را راحت تر انتخاب کنید.

 

-استفاده از وسایلی که به نظر می رسند دیگه به درد نمی خورند
– استفاده از وسایلی که به نظر می رسند دیگه به درد نمی خورند

–          ساختن قفسه های چوبی آسان

منظور از قفسه های چوبی آسان، همان کابینت های ساده ای است که به راحتی بر روی دیوار نصب می شوند. ساختن این قفسه ها هزینه کمی را در بر دارند.

اما با استفاده صحیح در فضای حمام فضای بازی را در اختیار می گذارند اما انتخاب محل قرار گیری این کابینت ها هم بسیار مهم است چون اگر به اشتباه و جایگیری غلط قرار بگیرند می توانند فضای حمام را کوچک تر کنند.

رنگ و مدل این قفسه ها را حتما باید مد نظر داشته باشید. ضمنا می توانید بر روی این کابینت ها آویز حوله و یا قاب عکس های مورد علاقه خود را هم نصب کنید.

 

–          پرده کنار دوش را جایگزین کنید

زمانی که پرده حمام را عوض می کنید حمام شما بسیار متفاوت خواهد شد. پس پرده ای انتخاب کنید که متناسب با شخصیت شما باشد و این کار به سلیقه شما مرتبط است.

انتخاب پرده حمام متناسب با سلیقه
انتخاب پرده حمام متناسب با سلیقه

 

–          دستگیره ها را عوض کنید

دستگیره درب ها، کابینت ها و غیره را عوض کنید. به نزدیک ترین فروشگاه های فروش دستگیره منزل خود بروید و سبک های جدیدی که از دستگیره ها آمده اند را بررسی و خریداری کنید.

اما به یاد داشته باشید که برای تعویض شیرآلات باید از یک متخصص کمک بگیرید چون ممکن است برای خود دردسر ساز شوید.

-دستگیره ها را عوض کنید
– دستگیره ها را عوض کنید

نکاتی برای تزئین حمام های مشترک

اگر در واحد آپارتمانی شما چند نفر زندگی می کنند، پس می دانید که حمام شما در هر صورت به اشتراک گذاشته می شود. سلیقه ترئینات بین مردان، زنان، کودکان و سالمندان متفاوت است. ایجاد فضایی دلپذیر با این همه سلایق ممکن است کاری مشکل باشد.

اما در هر صورت باید تزئیناتی را انجام دهید که با سلیقه این چهار گروه کمی نقاط اشتراک داشته باشد. در اینجا چند نکته را برای تزئین این گونه حمام ها آورده ایم تا شرایط آسان تری داشته باشید.

 

–          فضا را خنثی کنید

ممکن است شخصی از افراد خانواده دوست داشته باشد که حمام مانند حمام یک باشگاه ورزشی باشد و دیگری دوست داشته باشد تا حمام فضایی رمانتیک را در بر داشته باشد. در هر صورت نمی توان تمامی علاقه های افراد خانه را عملی کرد.

در این صورت برخی از فضای حمام لذت می برند و برخی دیگر رنج می کشند.بهترین راه حل برای چنین شرایطی این است که در تزئینات حمام از رنگ ها و سبک های خنثی استفاده کنیم.

-فضا را خنثی کنید
– فضا را خنثی کنید

 

–          فضای حمام را مرتب کنید

حمام هایی که بیش از 2 بار در روز استفاده شوند قطعا حمام هایی بهم ریخته هستند. در این صورت انباشتگی را در تمام فضای حمام مشاهده خواهید کرد.

برخی از وسایل ممکن است از لبه وان آویزان شوند برخی دیگر ممکن است در لبه پنجره و امثال اینها قرار بگیرد. با نصب قفسه و کابینت می توان این انباشتگی را کاهش داد اما به شرطی که قفسه و کابینت فضای زیادی را از حمام نگیرد.

شما می توانید از فضای پنهان زیر سینک برای قرار دادن سبدها و یا دیگر وسایل استفاده کنید. هرگز فراموش نکنید که مرتب کردن حمام می تواند آرامش را در هنگام نظافت به همراه داشته باشد.

مرتب سازی حمام-دکوراسیون حمام
مرتب سازی حمام

–          نصب قلاب برای نگهداری حوله های هر فرد

حوله های زیاد می توانند برای کاربران حمام مشکل ساز شود. اما شما می توانید با انتخاب و نصب این قلابها در پشت درب حمام فضایی تفکیک شده و کاربردی برای حوله هر فرد داشته باشید. البته می توانید به جای قلاب هم برای نگهداری حوله ها از قفسه های جداگانه برای هر فرد نیز بهره ببرید.

-نصب قلاب برای نگهداری حوله ها
– نصب قلاب برای نگهداری حوله ها

–          استفاده از قفسه های کنج حمام

با توجه به موضوع سازماندهی حمام، تمامی حمام ها دارای قفسه برای تمامی افراد خانه نیستند. با استفاده از قفسه های چند طبقه در کنج حمام می توانید فضای زیادی را ذخیره کنید.

قفسه های حمام در طرح ها و رنگ های گوناگون موجود هستند که می توانید بر اساس سلیقه خود و افراد خانواده آنها را انتخاب کنید.

-استفاده از قفسه های کنج حمام
– استفاده از قفسه های کنج حمام

–          در مورد چیدمان حمام گفتگو کنید

اگر ایده ای مناسب برای چیدمان حمام دارید آن را در یک بطری در بسته نگذارید. با اعضای خانواده در این باره گفتگو کنید و سعی کنید آنها را وارد این بحث کنید. در این صورت می توانید ایده های هیجان انگیزی را برای یکدیگر داشته باشید تا حمامی که دکور می کنید برای تمامی سلیقه ها لذت بخش باشد.

 

حال به نظر شما آیا ما نکته ای را در این مقاله جا انداخته ایم؟ شما می توانید تمامی ایده هایی که به ذهن ما نرسیده اند را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران هم استفاده کنند!

 

[callout bg=”#eae8e8″ color=”#3d3d3d” border=”#1e73be” radius=”12″ font=”tahoma” fontsize=”17″ bt_content=”حتما بخوانید” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”blue” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/11-golden-tips-in-the-kitchen-layout/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”12″] ۱۱ نکته طلایی در چیدمان آشپزخانه[/callout]

 

منبع: شیک و پیک هوم

شیک و پیک هوم (حوله آشنا) نام یکی از با تجربه ترین تولیدکنندگان حوله در ایران می باشد که محصولات متنوعی از جمله حوله های تبلیغاتی را ارائه می دهد. همچنین لازم به ذکر است صاحب امتیاز این برند جلال برق لامع نام دارد.

کلمات کلیدی: حمام،دکوراسیون حمام،چیدمان،نظافت،حوله، فضاسازی
نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.رامین بهروزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا