حولهتولید حولهحمامحوله استخری(ساحلی)حوله باشگاهیحوله تن پوشحوله هتلینگهداری حولهکارخانه حوله

۸ نکته طلایی که قبل از خرید حوله باید بدانید

یکی از مهمترین نکاتی که در یک خرید خوب همواره باید مد نظر باشد، اطلاع خریدار از ویژگی‌های محصول و توانایی شناسایی این ویژگی‌ها می‌باشد.

از جمله محصولاتی که قبل از خرید، بهتر است اطلاعاتی هرچند اندک، در مورد آن داشته باشید، حوله می‌باشد. در هنگام خرید حوله اگر به این موارد دقت نکنید ممکن است در عرض کمتر از چند روز از خرید خود پشیمان شوید.

در این مقاله قصد دارم تا اطلاعات خوبی در مورد انواع حوله و انواع برند‌های حوله و نکاتی که در هنگام خرید حوله باید به آن‌ها توجه داشت را در اختیار شما قرار دهم.

 

[callout bgimg=”http://blog.shikopikhome.com/wp-content/uploads/2018/03/2-1.jpg” radius=”14″ font=”tahoma” fontsize=”16″ bt_content=”پیشنهاد ویژه ” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/learn-everything-you-need-about-towels/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”12″]تمام آنچه که نیاز دارید درباره حوله بدانید[/callout]

 

1)  حوله‌ام باید چه جنسی داشته باشد؟

معمولاً الیاف حوله در قیمت حوله بسیار تأثیرگذار می‌باشد. برندهای مختلف برای تولید حوله، یکی از الیاف زیر را به عنوان ماده اصلی مورد استفاده قرار می‌دهند:

·         پنبه

·         پنبه و الیاف پلی استر

·         بامبو

·         پشم

·         میکروفیبر

حوله بامبو
حوله بامبو

پنبه یکی از محبوب‌ترین الیاف تولید حوله در بین تولیدکنندگان حوله می‌باشد. پنبه قابلیت جذب آب بالایی دارد و به آسانی قابل شستشو می‌باشد.

حوله‌هایی که از الیاف پنبه‌ای تولید می‌شوند جزو محصولات ارگانیک طبقه بندی می‌شوند. البته برخی از حوله‌های پنبه‌ای از پنبه ارگانیک تولید نمی‌شوند و پنبه‌ی موجود در الیاف آن از جنس پنبه‌ي مصنوعی می‌باشد.

در صورتی که به دنبال خرید حوله‌ ارزان قیمت هستید، مراقب این نوع حوله‌ی پنبه‌ای باشید. حوله‌ی تولید شده از پنبه‌ی مصنوعی از نظر کیفیت نسبت به نوع ارگانیک بسیار ضعیف‌تر می‌باشد.

حوله‌ی تولید شده از پنبه و الیاف پلی استر نسبت به حوله‌های پنبه‌ای در نرمی، لطافت و سبکی تفاوت چشمگیری دارند. این نوع از حوله‌ها معمولاً ضخیم هستند. به همین دلیل از قدرت جذب بالایی برخوردارند.

در صورتی که شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نسبت به بسیاری از مواد و الیاف آلرژی دارید،

حتماً حوله‌هایی با الیاف بامبو را امتحان کنید. این نوع حوله به دلیل خواص الیاف بامبو ضد باکتری و ضد میکروب می‌باشند. حوله با الیاف بامبو بسیار سبک می‌باشد و قدرت جذب بسیار بالایی دارد اما برای فصول سرد انتخاب خوبی به حساب نمی‌آید.

حوله‌های پشمی برای فصول سرد فوق‌العاده هستند. اگر به دنبال خرید حوله ارزان هستید به هیچ عنوان به حوله‌های پشمی فکر نکیند. این نوع حوله دارای قیمت نسبتاً بالایی می‌باشد.

این حوله چروک نمی‌شود و تقریباً بیشترین میزان آبگیری در بین حوله‌ها را دارد. حوله‌های پشمی باید در دمای پایین شستشو شوند. بزرگترین ضعف این نوع حوله به مدت زمان طولانی خشک شدن آن مربوط می‌باشد.

حوله میکروفیبر
حوله میکروفیبر

در کنار حوله پنبه‌ای که انتخاب بسیاری از افرادی می‌باشد که به دنبال خرید حوله ارزان قیمت هستند، حوله‌های میکروفیبر هم بسیار پر طرفدار و محبوب می‌باشند.

میکروفیبر در جذب، حتی از ابریشم نیز بهتر عمل می‌کند. میکروفیبر در مقابل انواع لکه مقاوم می‌باشد. این نوع الیاف بسیار سبک و نرم می‌باشد. معمولاً حوله‌هایی با الیاف میکروفیبر بیشتر در فصول گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

[callout bgimg=”http://blog.shikopikhome.com/wp-content/uploads/2017/12/00-benefits-of-cleaning-with-microfiber.jpg” radius=”14″ font=”tahoma” fontsize=”16″ bt_content=”حتما بخوانید ” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/miracles-microfiber-towels/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”12″]شگفتیهای حوله های میکروفیبر[/callout]

3)   در چه ابعادی حوله وجود دارد؟

علاوه بر جنس الیاف حوله، ابعاد و سایز حوله‌ها نیز در قیمت حوله تأثیرگذار می‌باشد. به صورت کلی در ۶ کلاس عمومی حوله تولید می‌شود. این ابعاد در کارخانه‌های مختلف دارای اندکی تفاوت می‌باشد. اما به صورت کلی در هر فروشگاه حوله، فروش حوله در ۶ دسته زیر انجام می‌شود:

·         حوله صورت

·         حوله مهمان

·         حوله دست‌شویی

·         حوله حمام

·         حوله حمام بزرگ

·         حوله استخری

حوله صورت
حوله صورت

حوله‌ی صورت در ابعاد ۳۰*۳۰ سانتی‌متر تولید می‌شود. این حوله مخصوص خشک کردن صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حوله گاهاً با نام حوله ورزشی نیز شناخته می‌شود. حوله‌ی مهمان در ابعاد ۴۰*۶۵ سانتی‌متر تولید و به فروش می‌رسد.

حوله‌های دستشویی معمولاً در دستشویی‌ها مورد استفاده می‌گیرد. این حوله‌ها تنها برای خشک کردن دست‌ها پس از شستشو مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابعاد حوله‌ی دست‌شویی در ابعاد ۵۰*۹۰ سانتی‌متر می‌باشد.

حوله‌ی حمام در ابعاد ۷۰*۱۲۵ سانتی‌متر تولید می‌شود. این حوله برای خشک کردن سر و بدن پس از استحمام روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حوله‌ حمام بزرگ از حوله‌های حمام معمولی دارای ابعاد بزرگتری می‌باشد. این حوله دارای ابعاد ۱۰۰*۱۵۰ سانتی‌متر می‌باشد.

این حوله زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که حوله‌ی حمام معمولی برای خشک کردن کل بدن پاسخگو نباشد. حوله‌های مخصوص بیشتر در باشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حوله در ابعاد ۸۵*۱۶۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند.

3)   حوله‌ی سنگین یا حوله ی سبک؟

پس از آنکه در یک فروشگاه حوله از جنس و اندازه حوله اطمینان حاصل کردید، گزینه‌ی بعدی وزن حوله می‌باشد. وزن حوله نشان دهنده‌ی کیفیت حوله می‌باشد.

با افزایش وزن حوله، قیمت حوله نیز افزایش می‌یابد. معمولاً حوله‌ها با توجه به کاربردشان دارای وزن متفاوتی می‌باشند. در همه‌ی آشپزخانه‌ها حوله‌های متعددی وجود دارد که این حوله‌ها از نظر جنس، سایز و وزن متفاوت می‌باشند.

وزن حوله‌ی مدنظر شما باید با کاربرد آن تناسب داشته باشد.

حوله باکیفیت
حوله باکیفیت

حوله‌های سبک وزن بیشتر برای استخر، باشگاه و مسافرت مناسب می‌باشند. این حوله‌ها به راحتی تا می‌شوند و فضای زیادی نمی‌گیرند. حوله‌هایی با وزن متوسط دارای کاربری عمومی‌ می‌باشند. این نوع حوله برای استحمام روزانه در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حوله‌های سنگین وزن معمولاً جزو نرم‌ترین و لوکس‌ترین انواع حوله‌ می‌باشد. این حوله از نظر جذب دارای قدرت بالایی می‌باشد و برای فصول سرد انتخاب خوبی به حساب می‌آید. حوله‌های سنگین نسبت به سایر انواع حوله قیمت بالاتری دارند.

4)   صبر کنید تا حوله‌ی مد نظر شما بپزد

شاید برای شما نیز بارها و بارها این اتفاق رخ داده باشد که حوله‌‌ی مورد استفاده‌ی شما حتی پس از یک‌بار استفاده بوی بدی به خود بگیرد. به نظر شما علت این مشکل چیست؟

الیاف پنبه در حالت طبیعی در خود دارای نوعی روغن می‌باشند که مانع از جذب آب می‌باشد. به منظور حل این مشکل الیاف پنبه را اصطلاحاً هیدروفیل می‌کنند.

در صورتی که حوله‌ی مورد استفاده‌ی شما هیدروفیل نشده‌ باشد، حوله آبگیر نبوده و در هنگام استفاده از خود بوی بدی منتشر می‌کند. در خرید حوله حتماً به این مورد دقت کنید.

حوله هیدروفیل شده
حوله هیدروفیل شده

5)   نرم بودن حوله و کیفیت آن

هیچ وقت در یک فروشگاه حوله از روی نرمی حوله در مورد نرمی آن قضاوت نکنید. الزاماً حوله‌ای که در هنگام خرید نرم و با لطافت باشد مرغوب نیست.

بسیاری از تولیدکنندگان حوله، پس از بافت حوله آن را با نرم‌کننده شستشو می‌کنند. این عمل باعث می‌شود تا حوله‌ها بسیار نرم‌تر از آنچه که هستند به نظر برسند.

6)   حوله را برای چه کاری لازم دارید؟

انواع حوله
انواع حوله

در حال حاضر انواع مختلفی از حوله به منظور فروش موجود می‌باشد. این حوله‌ها برای مصارف گوناگونی توسط کارخانجات تولیدکننده‌ی حوله طراحی و تولید می‌شوند. یک از مهمترین مواردی که در هنگام فروش حوله از شما پرسیده می‌شود به نوع مصرف شما از حوله مربوط می‌شود.

حوله‌هایی که برای مصرف روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند باید نسبتاً مقاوم باشند و از طرفی نیز در برابر شستشو، نباید زود دچار فرسودگی نشوند.

این مسئله را در هنگام خریدن سایر انواع حوله نیز رعایت کنید.

[callout bgimg=”http://blog.shikopikhome.com/wp-content/uploads/2018/04/09-ست-حوله-دو-نفره.jpg” radius=”14″ font=”tahoma” fontsize=”16″ bt_content=”حتما قبل از ادامه بخوانید ” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/10-important-things-about-towel-quality-in-choosing-and-buying/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”12″]۱۰ نکته مهم در مورد کیفیت حوله در انتخاب و خرید آن[/callout]

7)   قیمت حوله

قیمت حوله در کنار سایر مواردی که تا اینجا مطرح شد بسیار مهم و قابل توجه می‌باشد. بسیاری از مشتریان به دنبال خرید حوله ارزان قیمت هستند.

این مشتریان علاوه بر تأکید بر خرید حوله ارزان، گوشه چشمی به کیفیت آن نیز دارند. قیمت حوله به طور کلی رابطه نزدکی با برند تولید کننده‌ی حوله دارد.

در این بخش قصد داریم تا شما را با برند‌های مختلف حوله بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید در هنگام خرید، دید بازتری نسبت به قیمت حوله در برند‌های مختلف داشته باشید.

حوله آشنا

حوله آشنا
حوله آشنا

یکی از بهترین برند‌های حوله موجود در بازار کشور برند حوله آشنا می‌باشد. این برند در انواع مختلفی حوله تولید می‌کند. قیمت برخی از انواع این حوله در جدول زیر نمایش داده شده است:

 

نام مدل قیمت مشخصات
حوله استخری آشنا ۳۷۰۰۰ ۱۰۰٪ پنبه، ابعاد: ۷۰*۱۴۰
حوله باشگاهی چاپی آشنا ۴۲۰۰۰ ۱۰۰٪ پنبه، ابعاد: ۷۰* ۱۴۰
حوله پالتویی آشنا ۱۹۸۰۰۰-۲۳۵۰۰۰ یک رو مخمل، مخصوص بزرگسال

 

حوله هنر

حوله هنر به عنوان یکی از پرطرفدارترین برندهای حوله در کشور شناخته میشود
حوله هنر

حوله‌ هنر به عنوان یکی از پرطرفدارترین برندهای حوله در کشور شناخته می‌شود. قیمت حوله هنر با توجه به کیفیت این حوله منطقی و مناسب می‌باشد. در جدول زیر، قیمت حوله هنر در سه مدل حوله متفاوت از این برند ذکر شده است:

نام مدل قیمت مشخصات
حوله استخری هنر ۴۰۰۰۰ ۱۰۰٪ پنبه، ابعاد: ۷۰*۱۴۰
حوله حمامی هنر ۶۵۰۰۰ ۱۰۰٪ پنبه، ابعاد: ۱۰۰* ۱۶۰
حوله پالتویی هنر ۱۵۰۰۰۰ پنبه‌ای، مخصوص بزرگسال( L )

 

حوله برق لامع

حوله برق لامع
حوله برق لامع

بدون شک برند حوله برق لامع قدیمی‌ترین برند تولید کننده حوله در کشور می‌باشد. قیمت حوله برق لامع در مقایسه با کیفیت این حوله بسیار قابل توجه و مناسب می‌باشد.

این حوله می‌تواند برای افرادی که به دنبال خرید حوله ارزان قیمت هستند، گزینه‌ی خوبی به حساب بیاید.

در مقایسه قیمت حوله برق لامع با سایر انواع حوله، این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت ساخت همواره بر روی قیمت نهایی تأثیر گذار خواهد بود.

در نتیجه در مقایسه قیمت حوله برق لامع با سایر انواع حوله تنها به مشخصات ظاهری بسنده نکنید.

نکات تکمیلی در مورد مقایسه قیمت انواع حوله خصوصآً قیمت حوله برق لامع، در ادامه مطرح خواهد شد.

نام مدل قیمت مشخصات
حوله استخری برق لامع ۳۶۰۰۰ ۱۰۰٪ پنبه، ابعاد: ۶۵*۱۳۰
حوله حمامی برق لامع ۵۸۰۰۰ ۱۰۰٪ پنبه، ابعاد: ۱۰۰* ۱۶۰
حوله پالتویی برق لامع ۱۲۵۰۰۰ پنبه‌ای، مخصوص بزرگسال( سایز:۱۱۵ )

 

حوله تاچ

حوله تاچ-حوله تاچ محصول کشور ترکیه می‌باشد. محصولات ساخت این برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند
حوله تاچ

حوله تاچ محصول کشور ترکیه می‌باشد. محصولات ساخت این برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. در جدول زیر قیمت حوله تن پوش تاچ و قیمت حوله تن پوش تاچ دو نفره ذکر شده است. این دو نوع حوله تن پوش جزو پرفروش‌ترین محصولات این برند در کشور می‌باشد.

نام مدل قیمت مشخصات
حوله تن پوش تاچ ۳۳۵۰۰۰ ۱۰۰٪ پنبه، سه تکه، سایز متوسط، دارای یک حوله استخری و یک حوله دستی
حوله تن پوش دو نفره تاچ ۴۹۹۰۰۰ ۱۰۰٪ پنبه، شش تکه، ۲ عدد حوله پالتویی، دو عدد حوله استخری، دو عدد حوله دستی، سایز متوسط

 

حوله ازدیلک

حوله ازدیلک
حوله ازدیلک

ازدیلک نام یکی دیگر از برندهای معتبر و معروف ترک می‌باشد. این برند در سطح جهانی دارای محبوبیت و اعتبار می‌باشد. حوله‌های ساخت این برند دارای طرح و نقش‌های زیبایی می‌باشند.

نام مدل قیمت مشخصات
حوله پالتویی ازدیلک ۲۰۰۰۰۰ ۱۰۰٪ پنبه، یک تکه، سایز متوسط
سرویس حوله تن پوش ۳ تکه ازدیلک ۳۶۰۰۰۰ ۱۰۰٪ پنبه، سه تکه، ۱ عدد حوله تن پوش سایز بزرگ، ۱ عدد حوله حمامی سایز ۱۰۰* ۱۵۰، ۱ عدد حوله دستی سایز ۵۰*۹۰

 

8)   چگونه قیمت حوله ها را می‌توان مقایسه کرد؟

معمولاً فروشندگان در هنگام فروش حوله به دو نکته دقت می‌کنند. اولین نکته مورد توجه فروشندگان در فروش حوله، قیمت مدنظر مشتری می‌باشد.

به عنوان مثال در هنگام خرید حوله ورزشی، انتخاب‌های زیادی برای خریداران وجود دارد. شما می‌توانید برای خرید حوله ورزشی از میان برند‌های داخلی و ‌خارجی حوله مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اما نکته قابل توجه در خرید حوله ورزشی به دو معیار باز می‌گردد. نکته اولی که در خرید حوله ورزشی باید مدنظر قرار داد قابلیت شستشوی آسان حوله می‌باشد.

حوله‌هایی با وزن سبک معمولاً دارای شستشوی راحتی‌تری نسبت به سایر انواع می‌باشد. مورد دوم در خرید حوله ورزشی به جنس حوله باز می‌گردد.

حوله ورزشی باید قابلیت جذب آب بسیاری بالایی داشته باشد.

پس از دقت کردن به موارد بالا در خرید حوله ورزشی، گزینه‌ها با توجه به قیمت در پیش روی شما قرار خواهند گرفت.

با توجه به مبلغی که برای خرید حوله ورزشی کنار گذاشته‌اید می‌توانید از میان برند‌های داخلی و خارجی به راحتی انتخاب کنید.

دومین نکته مد نظر فروشندگان در تشخیص سلیقه و علاقه‌ی مشتری باشد. برخی از مشتریان نسبت به کیفیت حوله واکنش نشان می‌دهند اما برخی دیگر به قیمت حوله حساس هستند.

برای درک بهتر این مورد حوله‌های پالتویی می توانند گزینه‌ی خوبی باشند. همانطور که می‌دانید در برند‌های مختلف قیمت حوله پالتویی بسیار متنوع می‌باشد.

اما بین قیمت حوله پالتویی داخلی و قیمت حوله پالتویی خارجی تفاوت چشمگیری وجود دارد. قیمت حوله برق لامع در داخل و قیمت حوله ازدیلک ترکیه معیار ما در این مثال خواهند بود.

قیمت حوله پالتویی ازدیلک برابر ۲۰۰۰۰۰ تومان می‌باشد. این حوله از نظر کیفیت جزو حوله‌های درجه یک دنیا به حساب می‌آید و دارای طرفداران بسیاری می‌باشد.

مهمترین عوامل تأثیرگذار در قیمت حوله پالتویی ازدیلک کیفیت دوخت، کیفیت الیاف و نوآوری در طراحی می‌باشد.

در مقابل قیمت حوله پالتویی برق لامع برابر ۱۲۵۰۰۰ تومان می‌باشد. برند برق لامع بدون شک از بهترین تولید کنندگان داخلی حوله می‌باشد.

در صورتی که شما جزو آن دسته از افراد هستید که نسبت به کیفیت حساس هستید به احتمال زیاد برند ترک را با وجود قیمت تقریباً دوبرابر انتخاب خواهید کرد.

اما اگر جزو آن دسته از مشتریانی هستید که نسبت به قیمت از خود واکنش نشان می‌‌دهید، بدون شک حوله‌ی برق لامع انتخاب نهایی شما خواهد بود.

قیمت حوله پالتویی برق لامع در مقایسه با سایر برند‌های داخلی نیز به نسبت پایین‌تر می‌باشد.

در صورتی که به دنبال خرید حول ارزان و نسبتاً با کیفیت هستید، حوله برق لامع انتخاب خوبی در بین برندهای داخلی به حساب می‌آید.
با توجه به جدول بالا در میان برند‌های داخلی، کمترین قیمت مربوط به حوله برق لامع می‌باشد. از طرفی بیشترین قیمت نیز به حوله آشنا باز می‌گردد.
مشتریانی که به دنبال خرید حوله ارزان قیمت هستند حتماً در هنگام خرید حوله، محصولات برند برق لامع را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند.

 

 

منابع:

Towel Buying Guide – Buyer's Tips

Towels Buying Guide | Houseology

انواع حوله | ارزان | برق لامع | ازدیلک | حوله آشنا | فروشگاه شیک و پیک هوم

 

کلمات کلیدی:خرید حوله-قیمت حوله-قیمت حوله هنر-قیمت حوله برق لامع-خرید حوله ارزان-قیمت حوله پالتویی-خرید حوله ورزشی-فروش حوله-فروشگاه حوله-

نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.آرمیا ذبیهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا