زندگیجهیزیه

بهترین انتخاب ها برای جهیزیه

جهیزیه در فرهنگ ما ایرانیان از گذشته های دور دارای اهمیت بسیاری بوده است. جهیزیه معمولا مجموعه وسایل و اثاثی است که برای شروع زندگی زوج تهیه می شود. البته این وسایل باید وسایلی ضروری و مورد نیاز عروس و داماد باشد.

قدمت سنت جهیزیه حتی به لوح های حمورابی باستان بر می گردد.

مراسم عروسی در کل برای همه انسان ها مراسم شگفت انگیزی به شمار می رود. لباس، مراسم، هدایا، آشنایی با افراد جدید جزء محسنات این رسم زیبا است.

قبل از خرید هدایای عروسی برای دوستان خود باید چند نکته را در ذهن داشته باشید. این هدیه، متفاوت از هدیه تولد است. چون هدیه تولد یک بار در سال اتفاق می افتد اما هدیه ای به عنوان جهیزیه برای قراردادی به درازای طول عمر زوجین است.

این نکات را باید برای اساس انتخاب هدایای خود در نظر بگیرید. در زیر فهرستی از هدایای مورد نیاز برای جهیزیه عروس و داماد قرار دارد تا شرایط انتخاب را برای شما آسان تر کند.

پول نقد

پول نقد برای بسیاری از زوج ها بسیار خوشحال کننده است. چون می توانند هزینه هایی مهم از قبیل پرداخت هزینه های خانه، تعمیرات و یا برای ماه عسل استفاده کنند.

لوازم تزئینی آشپزخانه

با انتخاب رنگ های مناسب می توانید آشپزخانه زوج های جوان را روشن کنید. زوج ها بسیار دوست دارند که زمانی که غذا میل می کنند در کنار یکدیگر باشند. (البته زوج ها ماشین ظرفشویی و مایکروویو را هم بسیار به عنوان جهیزیه دوست دارند).

 

لوازم تزئینی آشپزخانه-انتخاب جهیزیه-عروس داماد
لوازم تزئینی آشپزخانه

چمدان

چمدان یک هدیه مناسب برای عروس و داماد به شمار می رود. چون در سفر ماه عسل و در سفرهای بعدی بسیار به کار می آید. ضمنا هر بار که می خواهند چمدان خود را به قصد سفر ببندند به یاد شما می افتند.

چمدان عروس داماد-جهیزیه عروس
چمدان

کتاب های آشپزی

از آنجائیکه ممکن است عروس خانم ها در منزل پدری زیاد به آشپزی نپرداخته باشند بنابراین این هدیه بسیار کاربردی خواهد بود. در این صورت داماد پس از هر بار صرف غذا به یاد شما خواهد بود.

کتاب های آشپزی-جهیزیه عروس داماد
کتاب های آشپزی

مخلوط کن

مخلوط کن یکی از بهترین هدایا برای آشپزخانه عروس و داماد به شمار می رود. امکاناتی که مخلوط کن ها دارند باعث می شود تا عروس های جوان دردسر کمتری در آشپزخانه متحمل شوند.

با انتخاب نوع خوب مخلوط کن زوج ها برای سالیان متمادی نیازی به تعویض آن نخواهند داشت.

مخلوط کن-عروس داماد-جهیزیه
مخلوط کن

ملحفه و روتختی عروس 

ست ملحفه برای جهیزیه یک کادوی ارزشمند به شمار می رود. شما می توانید از ست های روتختی و روبالشی هم برای جهیزیه استفاده کنید. در هر صورت این نوع هدایا بسیار برای عروس و داماد به عنوان جهیزیه کاربرد دارد.

ملحفه و روتختی عروس -جهیزیه
ملحفه و روتختی عروس

[callout bg=”#fff5ef” color=”#000000″ border=”#2476bf” radius=”13″ font=”tahoma” fontsize=”18″ bt_content=”حتما بخوانید ” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”blue” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/guide-to-choosing-and-buying-the-best-of-glove/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”13″]   راهنمای خرید بهترین روتختی  [/callout]

خوراک پز برقی

هر زوجی به خوراک پز برقی در آشپزخانه خود نیاز دارد. پس انتخاب یک خوراک پز برقی مناسب به عنوان جهیزیه ابزاری کاربردی برای زوج ها است.

خوراک پز برقی-عرو داماد -جهیزیه
خوراک پز برقی

پتوهای لوکس

پتوهای لوکس دو نفره در جهیزیه می توانند لحظات لذت بخشی را برای عروس و داماد داشته باشند. برای انتخاب این پتوها می توانند از الگوها و طرح هایی بی شمار بهره ببرید.

 پتوهای لوکس-عروس داماد-جهیزیه
پتوهای لوکس

ست حوله های عروس و داماد

حوله های عروس و داماد در هر طرح و رنگی موجود می باشند. این حوله ها بسیار برای قرار داشتن در جهیزیه الزامی می باشند چون به صورت روزانه کاربرد دارند.

البته شما می توانید حوله های دستی با سایزهای متفاوت را هم در هدیه خود بگنجانید.

 ست حوله دو نفره-عروس داماد-جهیزیه
ست حوله دو نفره

کیسه های خواب دو نفره

عروس و دامادهای که به سفرهای کمپ علاقه مندند بسیار به این وسیله نیاز خواهند داشت. آنها می توانند شب های پر ستاره را در کنار هم در این جهیزیه ویژه تجربه کنند.

کیسه های خواب دو نفره-سرویس جهیزیه-عروس داماد
کیسه های خواب دو نفره

آشپزخانه ای حرفه ای

هدیه دادن ظروف آشپزخانه می تواند عروس و داماد را بسیار خوشحال کند. چون آنها در این وسایل وعده های غذایی زیادی را تجربه خواهند کرد.

آشپزخانه ای حرفه ای-سرویس جهیزیه عروس داماد
آشپزخانه ای حرفه ای

 

پرده های مدرن

پرده هم جزء وسایل مورد نیاز و ضروری برای کامل شدن جهیزیه زوجین به شمار می رود. پرده در واقع کامل کننده خانه و اتاق خواب است. اما در انتخاب رنگ حتما سلیقه عروس و داماد را در نظر داشته باشید.

بالش

بالش یک هدیه چند منظوره ساده و مفید است که جای زیادی را هم نمی گیرد. اما همین هدیه ساده می تواند به راحتی شما را به یاد عروس و داماد بیندازد.

عکاسی عروسی

عکاسی عروسی و هزینه های آن جز مسائلی است که بسیار ذهن عروس و داماد را به خود مشغول می کند. اگر شما عکاس و یا فیلمبردار باشید می توانید به عنوان هدیه به دوستان خود این کار را با کمترین هزینه و یا به صورت رایگان برای آنها انجام دهید.

اگر هم در این حرفه مشغول نیستید می توانید بخشی از هزینه این کار را تقبل کنید تا هم یادگاری بسیار زیبایی برای زوجین باشد و هم کمک شایانی از لحاظ مالی برای این نوع هدیه باشید.

ضمنا به غیر از عکاسی و فیلمبرداری برگزاری این مجلس هم هزینه بر است. باز هم اگر به این کار مشغول هستید می توانید به عنوان کمک هزینه برای عروس و داماد فاکتور خود را کوتاه تر کنید.

جهیزیه برای وسایل خانه:

برای زوج های جوان که تازه می خواهند زندگی خود را شروع کنند مبلمان می تواند گزینه ای مناسب برای چیدمان و دکوراسیون منزل به شمار رود. خرید کتابخانه برای نگهداری کتاب ها و میز نهارخوری هم جزء موارد لازم به شمار می رود.

این وسایل می توانند برای چندین سال و یا حتی چندین دهه برای زوج ها کاربرد داشته باشند.

جهیزیه برای وسایل حمام و اتاق خواب:

روتختی های کتان جزء ملزومات این هدایا به شمار می رود. به همین دلیل برای زوجین یک هدیه محبوب است. اما شما می توانید از جنس های ابریشم هم برای انتخاب این هدیه استفاده کنید.

برای حمام هم طبیعتا حوله ها با جنس، اندازه و طرح و رنگ های متنوع هم وجود دارند.

 

برای تهیه جهزیه عروس وسایل مختلفی را می توان در نظر داشت. اما در هر صورت اولین نکته ای که باید مد نظر هدیه دهندگان باشد نیازهای عروس و داماد است.

این نیازها در هر زوجی بنا به موقعیت اقتصادی متفاوت است. برای برخی زوج ها وسایلی که در بالا گفته شد بسیار کاربردی خواهند بود و شاید برای برخی دیگر هم تهیه مکانی مناسب برای برگزاری جشن واجب باشد.

 

 

منبع: شیک و پیک هوم

شیک و پیک هوم (حوله آشنا) نام یکی از با تجربه ترین تولیدکنندگان حوله در ایران می باشد که محصولات متنوعی از جمله حوله های تبلیغاتی را ارائه می دهد. همچنین لازم به ذکر است صاحب امتیاز این برند جلال برق لامع نام دارد.

کلمات کلیدی: حمام،دکوراسیون حمام،چیدمان،نظافت،حوله، فضاسازی
نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.رامین بهروزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا