هدیه تبلیغاتیحوله تبلیغاتی

تبلیغات خلاقانه،کلید موفقیت کسب و کارهای نوپا

بسیاری از کسب وکارهای نوپا به دلیل کمبود بودجه و امکانات کافی قادر به جذب و استخدام کارشناسان و متخصصین تبلیغات و بازاریابی نیستند. از طرفی بیتوجهی به این حوزه میتواند خسارات جبرانناپذیری را برای سازمان به همراه داشته و حتی منجر به افول سازمان گردد.

در صورتی که همانند بسیاری از صاحبان کسب و کارهای نوپا با حوزه تبلیغات و بازاریابی آشنایی ندارید، میتوانید با مطالعه این مقاله اولین گام را در این حوزه بردارید تا بتوانید برنامههای تبلیغاتی مربوط به سازمان خود را با دستان خودتان طراحی کنید.

در این مقاله قصد داریم تا مباحث مرتبط با ایدههای تبلیغاتی جدید و ارزان را در چارچوب مثالهای متنوع مورد بررسی قرار دهیم.

تبلیغات خلاقانه چیست؟

اگر مقداری به محیط اطراف خودتان دقت کنید به آسانی میتوانید بسترهای متفاوت و رنگارنگ تبلیغاتی را شناسایی کنید. امروزه تبلیغها از هر راهی به آسانی خود را به چشم و گوش شما میرسانند.

در این میان برخی در ذهن شما ماندگار شده و برخی دیگر به آسانی فراموش میشوند. شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که چرا برخی از تبلیغها ماندگار شده و برخی دیگر به آسانی فراموش میشوند. پاسخ این سؤال با درک مفهوم جعبه سیاه مشتری به آسانی قابل درک خواهد بود.

جعبه سیاه مشتری
جعبه سیاه مشتری

جعبه سیاه مشتری یا اصطلاحاً BLACK BOX بخشی از ذهن مشتری میباشد که به مشتری القا میکند که محصول را در چه کمیتی، در چه کیفیتی، در چه زمانی، در چه مکانی و با چه قیمتی خریداری کند.

هدف متخصصین تبلیغات و بازاریابی تفسیر جعبه سیاه مشتری و جهتدهی به آن بوسیله تبلیغات میباشد. تبلیغات خلاقانه نوعی از تبلیغ میباشد که نسبت به کارهای موجود دارای تمایز ملموسی باشد.

این تمایز چه در صورتی که مورد پسند بیننده قرار گیرد چه از دید بیننده بسیار زشت و زننده باشد پتانسیل ماندگاری در ذهن و حافظه مشتری را دارد. در تبلیغات خلاقانه هدف طراحان کنار گذاشتن روند فعلی تبلیغ و جهش به سطحی بالاتر در ایدهپردازی تبلیغاتی میباشد.

در  خلق تبلیغات خلاقانه همواره نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • چارچوبها و قواعد دست و پاگیر را کنار بگذارید.
  • هنر را به عنوان چاشنی اجباری در طراحی یک تبلیغات خلاقانه در نظر بگیرید.
  • خرق عادت هسته مرکزی ساخت یک تبلیغات خلاقانه میباشد.
  • سعی کنید از بسترهای بکر و کمتر استفاده شده برای ارائه تبلیغات خلاقانه بهره بگیرید.
  • همواره به خاطر داشته باشید که هر تصمیمی که برای طراحی تبلیغات خلاقانه اتخاذ کنید، مخالف و موافق خواهد داشت؛ پس در ساخت تبلیغات خلاقانه به هیچ عنوان محافظکارانه فکر نکیند.

ویژگیهای تبلیغات خلاقانه

انواع تبلیغات خلاقانه در ۵ ویژگی زیر به صورت کلی مشترکند:

  • قابلیت گسترش و تعمیم: در طراحی انواع تبلیغات خلاقانه معمولاً یک ایده محوری انتخاب میشود و در ادامه این ایده گسترش مییابد. تبلیغات خلاقانه باید در ایده محوری خود قابلیت بالایی در گسترش و تعمیم داشته باشد.
  • ارزش هنری: هنر به دلیل ذات خلاقانه خود، ایدههای تبلیغاتی را بسیار زیبا و متفاوت جلوه میدهد. این تفاوت میتواند شامل جنبههای بصری، سمعی و کلامی باشد.
  • هنجارشکنی: گام اول در خلاقیت نفی رسوم رایج و خلق رسوم جدید میباشد. در خلق تبلیغات خلاقانه هسته مرکزی تبلیغ بر پایه هنجار شکنی طراحی میشود.
  • عمومیت: ایده تبلیغاتی جدید باید به گونهای طراحی شود که بتواند به آسانی در میان اقشار مختلف راه خود را باز کند.
  • قابلیت رشد و تکامل: یک ایده تبلیغاتی جدید و خلاقانه باید بتواند نظرهای متفاوتی را در خود جای دهد. معمولاً هر ایده تبلیغاتی جدید و خلاقانه در بستر یک تیم متولد میشود. در نتیجه این ایده باید بتواند نظر و پیشنهاد اعضای تیم را در خود منعکس کند.

انواع تبلیغات خلاقانه برای کسب و کارهای نوپا

در ادامه قصد داریم تا با مهمترین روشهای تبلیغات خلاقانه برای کسب وکارهای نوپا بیشتر آشنا شویم. همانطور که میدانید بیشتر کسب وکارهای نوپا به دلیل محدودیت در امکانات و بودجه تخصیص دادهشده به امر تبلیغ دارای موانع بسیاری در امر تبلیغ میباشند و انتخاب روش و کمپین تبلیغاتی از حساسیت خاصی برخوردار میباشد.

انواع تبلیغات ارزان و مؤثر

 تبلیغات ارزان و مؤثر
تبلیغات ارزان و مؤثر

یکی از مهمترین وظایف مدیران و کارشناسان بازاریابی و تبلیغات کسب حداکثر بازده از بودجه مصرفی در بخش تبلیغات میباشد.

از طرفی استفاده از روشهای پرهزینه تبلیغاتی نیز نیاز به تجربه و تخصص زیادی دارد که در بسیاری از کسب و کارهای نوپا، به دلیل عدم حضور افراد با تجربه ریسک و خطر شکست کمپینهای تبلیغاتی پرهزینه بالا میرود.

در چنین شرایطی بهترین روش استفاده از روشهای تبلیغات ارزان قیمت و کم هزینه میباشد. در زیر مهمترین روشهای تبلیغات ارزان را به صورت خلاصه بررسی خواهیم کرد:

 

کارت ویزیت : اولین گام در مسیر راهاندازی کمپین تبلیغات ارزان استفاده از کارت ویزیت مناسب میباشد. در طراحی کارت ویزیت همواره به خاطر داشته باشید که محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما باید برروی کارت درج شوند.

 

تراکت: استفاده از تراکتهای تبلیغاتی جزو اولین راههای راهاندازی کمپین تبلیغات ارزان میباشد. با صرف هزینه اندک میتوانید تعداد قابل توجهی تراکت بین افراد پخش کنید. در هنگام طراحی تراکت به خاطر داشته باشید که متن مورد استفاده بر روی تراکت به هیچ عنوان نباید نامفهوم و از نظر تعداد کلمه زیاد باشد.

معمولاً اکثر تراکتها کمتر از ۵ ثانیه نظر مخاطب را به خود جلب میکنند. به همین دلیل در نگاه اول باید مخاطب را مجاب کنید تا پیام ارسالی شما را کامل مطالعه کند.

 

پروموشن: پروموشن یا ترفیع از نظر جامعه هدف نسبت به تراکت بسیار محدودتر میباشد ولی توانایی بالاتری در جلب توجه مشتریان به خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما دارد. پروموشن یکی از بهترین روشهای تبلیغات ارزان میباشد.

در پروموشن مخاطبین از نزدیک با محصولات و خدمات شما آشنا میشوند. در هنگام استفاده از پروموشن دقت بیشتری بر روی گروه مستقر در محل داشته باشید.

 

وبسایت: با افزایش نرخ دسترسی افراد به اینترنت و گوشیهای هوشمند، راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی در بستر وب بسیار کارآمد و مؤثر خواهد بود. با توجه به هزینه پایین راهاندازی وبسایت، این روش نیز جزو تبلغیات ارزان قیمت به حساب میاید.

با استفاده از بستر اینترنت شما به راحتی میتوانید پیام خود را به افراد زیادی مخابره کنید.

 

آگهی روزنامه، مجله و هفتهنامههای تخصصی: همانطور که میدانید درج آگهی در روزنامههای کثیرالانتشار جزو روشهای تبلغات ارزان به حساب میآید.

البته ناگفته نماند که با گسترش اینترنت در کشور ما سرانهی مطالعه روزنامه نسبت به گذشته دچار کاهش چشمگیری شدهاست که به نوبهی خود برای استفاده از این ابزار ارتباطی تأمل بیشتری را میطلبد.

 

کاتالوگ و بروشور: همانند تراکت، چاپ کاتالوگ و بروشور نیز جزو روشهای تبلیغ ارزان به حساب میآید. معمولاً در کاتالوگها و بروشورها اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات به صورت دقیق و تخصصی ذکر میشود.

 

شبکههای اجتماعی: همانطور که میدانید بسیاری از افراد و سازمانها از شبکههای اجتماعی به منظور تبلیغات کسب و کار خود به صورت رایگان بهره میگیرند. شبکههای اجتماعی از بهترین روشهای تبلیغات ارزان به حساب میآیند.

 

ایمیل مارکتینگ: از دیگر روشهای تبلیغات ارزان مبتنی بر اینترنت بازاریابی بر پایه ایمیل میباشد. با خرید بانک ایمیل از و ارسال ایمیل میتوانید افراد زیادی را از محصولات و خدمات خود مطلع سازید.

 

تکنیکهای نوین بازاریابی: بازاریابی به نوبهی خود قادر است تا هزینههای تبلیغاتی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. بازاریابی ویروسی یکی از نمونههای تکنیکهای نوین بازاریابی میباشد.

در این روش شما با ارسال یک پیام به تعدادی از مشتریان خود و تأکید بر به اشتراک گذاشتن پیام توسط مخاطبین خود میتوانید با هزینهی بسیار اندک توسط تعداد قابل توجهی رؤیت شوید.

انیمیشنهای تبلیغاتی نمونهی زیبایی از این سبک از بازاریابی به حساب میآیند. با استفاده از این تکنیکها کمپین تبلیغاتی خود را به یک کمپین تبلیغات ارزان تبدیل کنید.

 

ایده تبلیغاتی جدید

همانطور که در ابتدای بحث ذکر شد، تازگی ایده تبلیغاتی میتواند به صورت جدی بر اثربخشی و ماندگاری تبلیغ بر ذهن مشتریان تأثیرگذار باشد.

امروزه شرکتهای مطرح و شناخته شده در سراسر جهان، به دنبال اجرای ایده تبلیغاتی جدید هستند. یک ایده تبلیغاتی جدید در صورتی که با استقبال مشتریان روبرو شود میتواند منجر به افزایش سود شرکت هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت باشد.

معمولا یک ایده تبلیغاتی جدید ماه عسل فعالیت دقیق و خلاقانه مجموعهای از افراد خوش فکر و با ذوق در سازمان میباشد.در ادامه با چند ایده تبلیغاتی جدید که با استقبال گرم مخاطبان روبرو شدهاست، آشنا خواهیم شد:

تبلیغات خلاقانه محیطی کوکاکولا

تبلیغات خلاقانه کوکاکولا
تبلیغات کوکاکولا

در این کمپین از یک ایده تبلغاتی جدید  به مناسبت روز دوستی رونمایی شد. در این کمپین دستگاه فروش نوشابه در یک مرکز خرید قرارگرفت. دستگاه فروش نوشابه از نظر ارتفاع ۲ برابر ارتفاع دستگاههای معمولی بود.

در نتیجه افراد به تنهایی قادر نبودند تا از دستگاه استفاده کنند. دستگاه نیز در برابر هر خرید به جای یک عدد نوشابه، دوعدد نوشابه در اختیار مشتری قرار میداد. این ایده تبلیغاتی جدید منجر به فروش ۸۰۰ قوطی نوشابه در زمان کمتر از ۹ ساعت شد.

تبلیغات بنری

تبلغات بنری در دو شکل آنلاین و آفلاین مورد استفاده قرار میکیرد که از نظر کاربری بسیار شبیه به هم هستند و فقط از نظر بستر مورد استفاده با هم تفاوت دارند. در ادامه چند نمونه از این نوع تبلیغات خلاقانه را میبینیم:

نمونه تبلیغات بنری
نمونه تبلیغات بنری

 

نمونه تبلیغات بنری 2
نمونه تبلیغات بنری 2
نمونه تبلیغات بنری پپسی
نمونه تبلیغات بنری خلاقانه پپسی

 

تبلیغات خلاقانه مناسبتی

یکی از مهمترین روشهای تبلیغاتی ارسال پیام تبریک به مشتریان میباشد. به صورت معمول این پیامها در چارچوب پیام کوتاه ارسال میشود، اما به عنوان یک ایده تبلیغاتی جدید در این زمینه میتوان به ارسال شکلات با طرح لوگوی سازمان به مشتریان اشاره کرد.

تبلیغات خلاقانه مناسبتی
تبلیغات خلاقانه مناسبتی

هدایای تبلیغاتی

به عنوان آخرین مورد از روشهای تبلغات خلاقانه به هدایای تبلیغاتی میپردازیم. این روش جرو یکی از مرسومترین و ارزانترین روشهای تبلیغات میباشد.

در گذشته رایجترین هدایای تبلیغاتی خودکار‌‌، سررسید، تقویم و دفترچه یادداشت بودند. اما در حال حاضر هدایای تبلیغاتی جذابتر و زیباتر از گذشته شدهاند.

در انتخاب هدایای تبلیغاتی همواره کاربردی بودن هدیه را مدنظر قرار دهید.

[callout bg=”#fffbf9″ color=”#423939″ border=”#1e73be” radius=”12″ font=”tahoma” fontsize=”17″ bt_content=”حتما بخوانید” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”blue” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/what-you-do-not-know-about-promotional-gifts/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”12″]آنچه از هدایای تبلیغاتی نمی دانید[/callout]

هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی

 

ساعت دیواری و ساعت رومیزی

یکی متداولترین و ارزانترین هدایای تبلیغاتی ساعت دیواری و یا رومیزی با لوگوی شرکت میباشد. این ساعتها در طرحها و قیمتهای متفاوت در دسترس قراردارند. مهمترین مرحله در انتخاب ساعت، تناسب بین رنگ و شکل ساعت با رنگ و شکل آرم سازمان شما خواهد بود.

تیشرت تبلیغاتی

تیشرت و لباس کار تبلیغاتی  از جمله محبوبترین و پرطرفدارترین هدایای تبلیغاتی در بین مشتریان میباشد. در انتخاب تیشرت همواره به سادگی و زیبایی تیشرت توجه کنید. هرچه مشتریان شما مدت زمان بیشتری از تیشرت تبلیغاتی استفاده کنند، کمپین شما موفقتر خواهد بود.

حوله تبلیغاتی

از میان هدایای تبلیغاتی، حولههای تبلیغاتی به عنوان جدیدترین هدایای تبلیغاتی به حساب میآیند. این حولهها علاوه بر قابلیت بافت لوگو بر روی حوله، دارای طول عمر نسبتاً بالایی نیز هستند.

حوله جزو وسایل پرکاربرد زندگیروزمره به حساب میآید و پیام تبلیغاتی مندرج بر روی حوله در طول روز بارها و بارها توسط مشتریان مشاهده میشود.

[callout bg=”#fffbf9″ color=”#423939″ border=”#1e73be” radius=”12″ font=”tahoma” fontsize=”17″ bt_content=”حتما بخوانید” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”blue” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/promotional-towels-a-powerful-advertising-tool-you-never-thought-of/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”12″]حوله تبلیغاتی؛ یک ابزار قدرتمند تبلیغاتی که هرگز به آن فکر نکرده اید[/callout]

همانطور که میدانید روشهای زیادی برای خلق یک ایده تبلیغاتی جدید وجود دارد. اما به خاطر داشته باشید که برای کسب بهترین نتیجه از کمپین تبلیغاتی خود باید علاوه بر ایده تبلیغاتی جدید، کیفیت محصولات و یا خدمات را نیز در حد مطلوب و قابل قبولی برای مشتریان حفظ کنید.

حوله تبلیغاتی-چاپ لوگو روی حوله
حوله تبلیغاتی-چاپ لوگو روی حوله

 

 

منبع: شیک و پیک هوم

کلمات کلیدی: تبلیغات، حوله تبلیغاتی ، هدیه تبلیغاتی ، چاپ حوله،بافت حوله،تبلیغات ارزان،تبلیغات خلاقانه،هدایای تبلیغاتی 
نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.آرمیا ذبیحی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا