خانهخوابراهنمای جامع خریدلباس خانه

دانستنیهای لباس خواب مردانه

لباس خواب مردانه

پیژامه یا بیژامه نوعی لباس خواب مردانه است که در طول تاریخ بر اساس الگوی کت و شلوار تولید شد.

لغت پیژامه از ریشه انگلیسی لغت Pajama و این لغت از ریشه هندی ایرانی لغت Pyjama که در ایران باستان به معنی “لباس پا” بود، آمده است. اما طبیعتا با فرم لباس شب کاملا متفاوت است و هنوز هم برای حفظ بهداشت و سلامت خواب استفاده می شود.

تاریخچه پیژامه

پیژامه در اصل لباس راحتی است که به عنوان شلوار خواب استفاده می شود و در سر تا سر دنیا هم یک پوشش ایده آل است اما در آسیا و به ویژه کشور هند دارای محبوبیت بیشتری است. در حدود سال 1850 میلادی اروپایی هایی که به مناطق آسیایی سفر کرده بودند، یک ژاکت برای این شلوار طراحی کردند.

40 سال پس از این طراحی مردانی که در مناطق گرمسیری بودند، شروع به پوشیدن این نوع لباس خواب کردند. پس از جنگ جهانی دوم زنان هم به طراحی این پیژامه برای بانوان پرداختند که مورد اعتراض مردان واقع شدند. پیژامه های مردانه هم اغلب از پنبه تولید می شد و مواد اولیه پیژامه زنان از ابریشم خالص بود.

تاریخچه پیژامه
تاریخچه پیژامه

پیژامه امروزه هم با وجود تغییراتی که داشته بسیار محبوب است. اما هنوز هم بسیاری از مردان هستند که با یک تیشرت و لباس زیر می خوابند. پیژامه به عنوان یک لباس خواب دو تکه در قدیم در آمریکای شمالی و البته در انگلیس بسیار مورد استفاده بوده است.

در بیشتر طراحی های امروزه لباس خوابهای مردانه یک کش برای کمر در شلوار قرار دارد و ژاکت هم دارای دو جیب در کنار خود می باشد. این لباس های خواب دو تکه بسیار سبک وزن هستند و اغلب با موادهای اولیه پنبه ای و ابریشمی تولید می شوند.

در ابتدای قرن هجدهم در زمانی که مستعمرات انگلیس در آسیا در حال رشد بود مردان از لباس های خول یک سره استفاده می کردند. اما دو تکه شدن لباس های خواب مردانه در قرن 21 شکل گرفت.

انواع لباس های خواب مردانه

در اغلب موارد لباس های خواب تعریف شده برای مردان متشکل از دو قطعه پیراهن و شلوار است. البته بعضی هم ترجیح می دهند در هنگام خواب به اضافه لباس خواب کلاهی هم بر سر داشته باشند.

انواع لباس های خواب مردانه
انواع لباس های خواب مردانه

در زمانی که در کنار خانواده و یا فامیل های نزدیک هستید هم می توانید این لباس های خواب مردانه را به تن داشته باشید. لباس های خواب هم تنوع و گستردگی زیادی دارند.

شما می توانید در تابستان از لباس های نرم و سبک استفاده کنید تا احساس خنکی را به شما انتقال دهند و در زمستان هم از لباس های گرم بهره ببرید تا زمستان لذت بخشی را در منزل تجربه کنید.

در اینجا برخی از محبوب ترین لباس های خواب مردانه را برای بررسی شما آورده ایم:

لباس های دو تکه

همان طور که گفته شد این نوع لباس ها محبوب ترین انتخاب برای لباس خواب مردانه است. دکمه های پیراهن آن از جلو بسته می شوند و دارای شلوار مناسب هم می باشند. معمولا جنس این نوع لباس ها از پنبه، لینن، ابریشم، ساتن و پلی استر است.

در برخی از موارد هم دیده شده است که مردان برای ایجاد محیطی طنر در خانواده بر روی لباس های خواب خود از گلدوزی هم استفاده کرده اند.

 

لباس های دو تکه
لباس های دو تکه

پیراهن شب

لباس های خوابی هم وجود دارند که در واقع یک پیراهن بلند هستند که تا به زانو می رسند. چند دکمه هم در پایین یقه برای تنظیم اندازه گردن دارند. این لباس های خواب به طور معمول از مواد سبکی مانند پنبه و کتان ساخته می شوند و دارای دوخت های نازکی هم هستند.

البته در زیر این لباس ها هم می توانید شلوار کوتاه هم پوشید.

پیراهن شب
پیراهن شب

لباس خواب یک سره مردانه

این لباس های خواب مردانه معمولا برای فصل زمستان مناسب هستند. پارچه این لباس ها از پشم گوسفند و پنبه تهیه می شوند. در این لباس ها معمولا یک زیپ یا چند دکمه در جلوی لباس تعبیه می شود تا به راحتی باز و بسته شوند. از این نوع لباس برای نوزادان هم تولید می شود.

لباس خواب یک سره مردانه
لباس خواب یک سره مردانه

 

لباس های خواب مدرن مردانه

یک لباس خواب مدرن مردانه صرفا شامل پوشیدن یک تیشرت سبک در هنگام خواب نیست. سبکهای بسیاری با طیف وسیعی از پارچه ها برای انتخاب یک لباس خواب مدرن وجود دارد. این لباس ها ممکن است دارای آرم تیم های ورزشی هم باشد.

لباس های خواب مدرن مردانه
لباس های خواب مدرن مردانه

لباس های خانگی

پوشیدن لباس هایی مانند ربدوشامبر الزامی نیست. اما حس لذت بخشی را به انسان انتقال می دهد. شما می توانید از این نوع پوشش ها بر روی لباس های خواب خود به ویژه پس از حمام و یا در یک شب سرد زمستانی استفاده کنید.

لباس های خانگی
لباس های خانگی

لباس های خواب ابریشم و پنبه ای مردانه

لباس های خواب ابریشمی مردانه احساسی بسیار ظریف را به پوست منتقل می کنند. ابریشم به اندازه پنبه نمی تواند عایق خوبی برای سرما باشد اما در حداقل ضخامت خود پوست را محافظت می کند.

ابریشم در برابر شستشو به نسبت پنبه بسیار آسیب پذیر است پس هرگز نباید آن را در ماشین لباسشویی بشویید.

اغلب مردم از ابریشم معترض هستند چون در هنگام خواب ممکن است در تخت خواب مانند یک اسکیت باز سُر بخورید. البته این هم به دلیل راحتی بیش از اندازه لباس های خواب ابریشمی است.

لباس های خواب ابریشم و پنبه ای مردانه
لباس های خواب ابریشم و پنبه ای مردانه

 

منبع: شیک و پیک هوم

شیک و پیک هوم (حوله آشنا) نام یکی از با تجربه ترین تولیدکنندگان حوله در ایران می باشد که محصولات متنوعی از جمله حوله های تبلیغاتی را ارائه می دهد. همچنین لازم به ذکر است صاحب امتیاز این برند جلال برق لامع نام دارد.

کلمات کلیدی: لباس خواب،لباس راحتی،لباس مردانه،برق لامع،پیژامه
نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.رامین بهروزی

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. مطلب جالبی بود ما که فقط تو ایران یه مدلش رو دیدیم. شما همه این مدلها رو برای فروش دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا