زندگیآرایشی

انواع رژ لب

رژ لب یکی از مهمترین ابزار آرایشی خانم‌ها به حساب می‌آید که در حال حاضر در رنگ‌ها و انواع متفاوتی در بازار عرضه می‌شود. خانم‌ها با توجه به روحیه و نوع لب‌‌ها، اقدام به خرید رژ لب می‌کنند. رژ لب‌های موجود در بازار دارای خواص و ویژگی‌های متفاوتی هستند.

در این مقاله قصد داریم تا در ابتدا شما را با انواع رژ لب آشنا کنیم و در ادامه برخی از انواع و برندهای محبوب و پرفروش را مورد بررسی قرار دهیم:

1)    رژلب‌های مرطوب‌کننده:

افرادی که دارای لب‌های خشکی هستند بهتر است در هنگام خرید رژ لب به دنبال این نوع رژ باشند.

این نوع از رژ لب به دلیل برخورداری از انواع ویتامین‌های E، گلیسیرین و آلوئه‌ورا لب‌ها را مرطوب می‌کنند و شادابی و طراوت را برای لب‌های شما به همراه می‌آورد.

در صورتی که در مناطقی زندگی می‌کنید که از نظر آب و هوا خشک بسیار می‌آید استفاده از این نوع رژ می‌تواند بسیار مفید باشد.

علاوه بر این، رژ لب ‌های مرطوب کننده موجب براق شدن لب‌ها می‌شود. این نوع رژ لب به دلیل اهمیت به سلامت لب‌ها به عنوان یک مدل رژ لب دخترانه بسیار پرطرفدار می‌باشد.

2)    رژ لب براق

در صورتی که دارای مشکل خشکی لب هستید، علاوه بر رژ لب مرطوب‌کننده می‌توانید از این نوع رژ نیز استفاده کنید.

رژ لب براق علاوه بر مرطوب کردن سطح لب، مسئولیت تغذیه‌ی آن را نیز به عهده می‌گیرد. این نوع از رژ لب در ترکیبات خود دارای مقدار روغن زیادی می‌باشند.

وجود روغن در ترکیبات این رژ، باعث می‌شود تا رنگ رژ نسبت به آنچه در ظاهر به نظر می‌رسد، روشن‌تر باشد.این رژ به دلیل ویژگی ترکیباتش باید چندین بار به صورت متوالی مورد استفاده قرار بگیرد.

رژ لب براق
رژ لب براق

3)    رژ لب مات

رژ لب مات برای خانم‌هایی که به دنبال رنگ‌های تیره و متنوعی هستند، انتخاب بسیاری خوبی به حساب ‌می‌آید.

این نوع رژ سطح لب را مسطح و بدون درخشش نشان می‌دهد که موجب می‌شود تا لب‌های شما، جوان‌تر و نرم‌تر به نظر برسد. اگر به عنوان یکی از طرفداران رژ لب مات به حساب می‌آیید، حتماً از محصولاتی نظیر ویتامین E و آلوئه‌ورا به صورت جداگانه استفاده کنید.

رژ لب مات
رژ لب مات

4)    رژ لب کرمی

خانم‌هایی که دارای لب‌‌های کوچکی هستند بهتر است از رژ لب کرمی استفاده کنند. این نوع رژ لب به دلیل فرمول نزدیک به کرم، براق نیست و به لب‌ها نرمی و لطافت خاصی می‌بخشد.

در صورتی که از طرفداران این رژ می‌باشید و دوست دارید لب‌هایتان برق هم بزند، پیشنهاد می‌شود پس از استفاده از رژ کرمی از برق لب استفاده کنید.

رژ کرمی به منظور حفاظت هرچه بیشتر لب‌‌ها دارای واکس زیادی می‌باشد. این واکس می‌تواند عارضه خشکی لب را نیز در پی داشته باشد.

رژ لب کرمی
رژ لب کرمی

5)    رژ لب حجم‌دهنده

در میان بانوانی که دارای لب‌های کوچک و نازکی هستند، رژ لب حجم‌دهنده بسیار محبوب و پرطرفدار می‌باشد. این رژ لب‌، لبها را برجسته و براق می‌کند.

رژ لب حجم‌دهنده را می‌توانید به صورت ترکیبی با انواع رژ لب‌های استاندارد استفاده کنید. در حال حاضر این نوع رژ لب در بین سنین پایین بسیار مورد توجه می‌باشد و به عنوان یکی از انواع مدل رژ لب دخترانه شناخته می‌شود.

رژ لب حجم دهنده
رژ لب حجم دهنده

6)    رژ لب دائمی و مقاوم

معمولاً آن دسته از خانم‌هایی وقت زیادی برای استفاده رژ لب ندارند از این نوع رژ لب استفاده می‌کنند. رژ لب‌های دائمی به دلیل فرمولاسیون خاص خود، بین ۴ الی ۸ ساعت می‌توانند بدون تغییر باقی بمانند.

این نوع رژ لب تا وقتی که غذای چرب میل نکنید از روی لب‌های شما پاک نمی‌شود. برخی از این نوع رژ دارای مرطوب کننده می‌باشند تا رطوبت لب را حفظ کنند.

7)    رژ لب مایع

این نوع رژ لب به شکل مایع می‌باشد و نسبت به نوع جامد براق‌تر و مرطوب‌تر می‌باشد. به همین دلیل رژ لب مایع در بین خانم‌ها و دختران جوان از محبوبیت خاصی برخوردار است.

رژ لب مایع دارای ماندگاری بالاتری می‌باشد و هنگام روبوسی و آشامیدن از لب‌ها جدا نمی‌شود. رژ لب مایع برخلاف رژ لب جامد، هنگامی که برروی لب قرار می‌گیرد، به گونه‌ای جلوه‌ می‌کند که از برق لب استفاده شده‌است.

به طور کلی رژ لب مایع نسبت به سایر انواع رژ لب دیرتر پاک می‌شود. نکته قابل توجه در استفاده از رژ لب مایع مربوط به اثر خشک کنندگی پوست می‌باشد.

اگر جزو کسانی هستید که از رژ لب مایع استفاده می‌کنید حتماً از مواد مرطوب کننده نظیر وازلین برای مرطوب کردن لب‌ها استفاده کنید.

رژ لب مایع
رژ لب مایع

8)    رژ لب مخملی

رژ لب مخملی دارای رنگ نسبتاً مات و تیره‌‌ای می‌باشد. این رژ لب به لب‌های شما حجم و لطافت خاصی می‌بخشد. به دلیل شباهت جنس این رژ لب به پارچه‌ی مخمل به آن رژ لب مخملی گفته می‌شود.

پارچه مخمل در ظاهر نوعی خطای دید به وجود می‌آورد. این رژ لب معمولاً به صورت رژ لب مدادی موجود می‌باشد. این رژ همانند رژ لب مدادی دارای ماندگاری بالایی می‌باشد و می‌تواند ساعت‌ها فرم خود را برروی لب‌های شما حفظ کند.

رژ لب مخملی
رژ لب مخملی

رنگ رژ لب سال ۲۰۱۸

در ادامه قصد داریم به منظور کمک شما در انتخاب رنگ رژ لب، محبوب‌ترین‌های رنگ رژ لب سال ۲۰۱۸ را معرفی کنیم.

1)      رژ لب نیمه مات نارس

رژ لب صورتی نیمه مات برند نارس یکی از محبوب‌ترین‌های رنگ رژ لب سال ۲۰۱۸ می‌باشد. این مارک رژ لب فرانسوی از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار می‌باشد.

این رژ لب علاوه بر ماندگاری بالا حاوی ویتامین E می‌باشد تا رنگ رژ لب بر روی لب‌ها طبیعی تر جلوه کند.

 

رژ لب نیمه مات
رژ لب نیمه مات

2)      رژ لب گلدن رز مخملی

رژ لب گلدن رز یکی از بهترین انواع رژ لب به حساب می‌آید. رژ لب گلدن رز ساخت کشور ترکیه می‌باشد.

در بین رنگ‌های موجود در این برند، رژ لب قرمز  این کمپانی توانست در بین محبوب‌ترین‌های رنگ رژ لب سال ۲۰۱۸ قرار بگیرد.

این رژ لب حاوی ویتامین E  می‌باشد و از ماندگاری بالایی برخوردار است. یکی از دلایل محبوبیت این برند، قرارگیری آن در بین انواع رژ لب بدون سرب می‌باشد.

 

رژ لب گلدن رز مخملی
رژ لب گلدن رز مخملی

3)      رژ لب مک کرمی

یکی از بهترین برند‌های تولید‌ه رژ لب، رژ لب مک می‌باشد. رژ لب صورتی این کمپانی در بین پرطرفدارترین انواع رژ در سال گذشته قرار گرفته است.

این رژ لب به عنوان یکی از انواع رژ لب دخترانه بسیار مورد توجه دختران جوان می‌باشد.

رژ لب مک به عنوان یک برند آمریکایی توانسته است از نظر معیار‌های سلامتی نیز رتبه‌ی خوبی به خود اختصاص دهد. این رژ از انواع رژ لب بدون سرب به حساب می‌آید.

رژ لب مک
رژ لب مک

4)      رژ لب کلینیک براق

رژ لب قرمز برند کلینیک توانسته در بین محبوب‌ترین‌های رنگ رژ لب سال ۲۰۱۸ قرار بگیرد.  این رنگ از برند رژ لب کلینیک از نوع رژ لب‌های مرطوب کننده می‌باشد. این رژ لب کاملاً بدون بو و ضد آلرژی می‌باشد.

رنگ قرمز رژ لب کلینیک از انواع رژ لب بدون سرب می‌باشد.

رژ لب کلینیک

رژ لب کلینیک

5)      رژ لب ارگانیک لاورا

این مارک رژ لب آلمانی جزو یکی از پرطرفدارترین‌های رنگ رژ لب سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید. رژ لب صورتی این مارک آلمانی رژ لب، بر روی لب‌های شما طراوت خاصی را پدیدار می‌کند.

این رژ لب به عنوان یکی از انواع مدل رژ لب دخترانه به حساب می‌آید. این مارک رژ لب آلمانی حساسیت خاصی در معیار‌های مربوط به سلامتی دارد. درنتیجه این رژ را لب را می‌توانید به عنوان یک رژ لب بدون سرب استفاده کنید.

رژ لب ارگانیک لاورا
رژ لب ارگانیک لاورا

6)      رژ لب مدادی لورآل

این رژ لب قرمز، در کنار سایر انواع رژ لب در بین محبوب‌ترین‌های رنگ رژ لب سال ۲۰۱۸ قرار دارد. ا

ین رژ لب از تعداد رنگدانه‌های زیادی برخوردار می‌باشد که به همین دلیل، با توجه به مات بودن این نوع رژ لب، از درخشش نسبی نیز برخوردار است.

این رژ لب دارای ۴ رنگ دیگر نیز می‌باشد که رنگ صورتی آن به عنوان مدل رژ لب دخترانه به حساب می‌آید.

رژ لب مدادی لورآل
رژ لب مدادی لورآل

پالت رژ لب یا رژ لب معمولی؟!

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید رژ لب، ذهن بسیاری از خانم‌ها و دختران جوان را به خود مشغول می‌کند این است که به جای خرید چند رژ لب آیا استفاده از پالت رژ لب بهتر نیست؟

رژ لب پالتی چندین رنگ
رژ لب پالتی چندین رنگ

پالت رژ لب به طور کلی از حداقل ۶ رنگ رژ لب تشکیل می‌شود. رنگ‌های موجود در پالت رژ لب همانند انواع رژ لب که پیشتر در مورد آن صحبت شد، دارای تنوع زیادی می‌باشند.

معمولاً در هنگام خرید پالت رژ لب با رنگ‌ها و مدل‌های متفاوتی روبرو می‌شوید که ممکن است کمی شما را دچار سردرگمی کند.

پالت رژ لب به طور کلی بیشتر مناسب افرادی می‌باشد که نیاز به استفاده از رنگ‌های متفاوتی دارند. اگر در هنگام خرید رژ لب، از یک رنگ متفاوت خرید می‌کنید، پالت رژ لب می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های پالت رژ لب، خصوصاً برای افرادی که نیاز به استفاده از چند رنگ را دارند،رنگ های جامعی را به شما ارائه می دهند و به شما فرصت می دهند تا با ایجاد رنگ های خاص و خلاقانه، خود را از دیگران متمایز کنید و مقرون بودن خرید پالت رژ لب به جای خرید رژ لب معمولی می‌باشد.

پالت رژ لب
پالت رژ لب

 

منبع: شیک و پیک هوم

کلمات کلیدی:پالت رژ لب-رژ لب مخملی-رژ لب مایع-رژ لب مات-رژ لب گلدن رز-رژ لب بدون سرب-رژ لب مک-رژ لب صورتی-رژ لب مدادیرنگ رژ لب سال ۲۰۱۸-قیمت رژ لب

نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.ذبیحی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا