خانهلباس خانه

لباس زیر مردانه؛ نکاتی که نمی دانید

به نظر باید شما گاندی باشید تا از لباس زیر استفاده نکنید. البته لباس زیر، لباسی نیست که در معرض دید عموم قرار بگیرد.

اما شما می توانید با تهیه لباس های زیر مردانه مناسب به خود راحتی و آرامش اهدا کنید. ما در این مقاله هر آنچه که لازم است درباره لباس های زیر مردانه، ترک، فانتزی، مارک دار بدانید، آورده ایم.

 

تاریخچه لباس زیر مردانه

تاریخچه لباس زیر مردانه به حدود 7000 سال قبل در مصر باستان بر می گردد. مردان در آن زمان پارچه هایی را که بیشتر برای بستن زخم استفاده می شد را به دور خود می پیچیدند که اساسا مانند یک بالش پرُ از پَر بود.

البته لباس زیر مردانه تا اواخر قرن 16 نوعی لباس ناشناخته در اجتماع بود و پایین آن تا زانو ادامه داشت. یکی از بزرگ ترین اختراع بشر در آن زمان تعبیه کردن یک شکاف در جلوی لباس زیر مردانه برای زمان ادرار کردن بود.

در قرون بعدی شاهد تغییرات اندکی در لباس زیر مردانه بودیم تا در انتهای دهه 1930 که پاچه لباس زیر کوتاه تر شد که البته این مورد هم در زمان برای خود یک چالش اجتماعی محسوب می شده.

در ادامه قرن بیستم این لباس ها از مدل باکسر تا brief زنانه متغیر بود.

در سال های بعد لباس زیر مردانه تغییرات بسیار چشمگیری داشته است. از اواخر دهه 1980 تا اوایل دهه 1990 قسمت های مختلف لباس زیر مردانه توسط برندهای Calvin Klein و Marky Mark شامل تغییر در تمامی قسمت های خود شد.

اما امروزه بسته به نوع سلیقه و شکل اندام می توانید هر نوع لباس زیر مردانه ای که بخواهید را خریداری کنید.

[callout bg=”#ffdad1″ color=”#000000″ border=”#1e73be” radius=”14″ font=”tahoma” fontsize=”16″ bt_content=” حتما بخوانید>” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”blue” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/learn-more-about-mens-pajamas/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”15″]دانستنیهای لباس خواب مردانه[/callout]

 

چگونه مدل های لباس زیر مردانه را انتخاب کنیم

انسان در تمام لحظات زندگی از زمان فارغ التحصیلی تا جشن عروسی و حتی در زمانی که نوزاد بوده اید لباس زیر را به تن داشته اید. اما شاید هم لباس زیرهایی که در زمان دبستان به تن می کرده اید را امروز دیگر دوست نداشته باشید. چون بدن، نیازها و سلیقه شما تغییر کرده است.

 

مدل Brief

این مدل دارای یک طرح کلاسیک Y شکل است. این مدل را همه نمی پسندند اما پوشش بسیار خوبی دارد. این مدل برای مردانی که ران های بزرگ دارند بسیار مناسب است.

مدل brief-لباس زیر مردانه
مدل brief

مدل شلوارک بوکس Boxer

این نوع لباس زیر مردانه حداکثر پوشش را همراه با راحتی و جریان هوای مناسب برای بدن دارد. اما نوع طراحی این لباس زیرها به شکلی است که برای پوشیدن در زیر شلوارهای تنگ مناسب نمی باشند.

از این دست سبک دیگری هم وجود دارد که در همین مدل تولید می شود اما چسبان و تنگ هستند که در واقع نوعی طراحی مدرن به شمار می آید.

لباس زیر مردانه مدل boxershort
لباس زیر مردانه مدل boxershort

مدل تنه یا Trunk

این مدلی نسبتا جدید است که طرح و شکل ساده ای دارد و برای پوشیدن زیر شلوارهای تنگ بسیار مناسب می باشد.

این مدل کاملا دور لگن را می گیرد که برای مردان لاغر اندام مناسب است.

متخصصان طراحی و تولید لباس زیر می گویند بهتر است در هنگام خریداری کردن این مدل لباس زیر اندازه خود را حتما مد نظر داشته باشید چون اگر این مدل کمی آزاد باشد هنگامی که خم شوید ممکن است با نسیمی ملایم دچار سرماخوردگی شوید.

لباس زیر مردانه trunk
لباس زیر مردانه trunk

 

مدل باکسر کوتاه

این مدل لباس زیر مردانه ترکیبی از مدل های کلاسیک و مدرن باکسر به شمار می رود. این مدل بر روی کمر قرار می گیرد و اندکی بیشتر روی ران ها را می پوشاند.

اما برای مردانی مناسب است که باسن متوسطی دارند.

 لباس زیر مردانه boxerbrief
لباس زیر مردانه boxerbrief

مدل ورزشی

این مدل مانند اسمش برای مکان های ورزشی مناسب است و به دلیل طراحی که دارد جریان هوا به طور مناسب در آن برقرار است.

لباس زیر مردانه ورزشی athletic
لباس زیر مردانه ورزشی athletic

پارچه های مناسب لباس زیر مردانه

سه گزینه در پوشیدن لباس زیر اهمیت دارد: آسایش، پوشش و تنفس. مارک های لباس زیر مردانه از انواع پنبه و ژرسه تولید می شود. اما امروزه مردان بیشتر به دنبال پارچه های خنک در میان لباس زیرهای فانتزی و اسلیپ و غیره می گردند.

 

پنبه

از قدیم می گویند الیاف پنبه برای لباس زیر ساخته شده است چون به طور طبیعی نرم، ضد حساسیت و دارای جریان هوا می باشد.

ژرسه

این پارچه نرم و سبک و با حالت کشش طبیعی است و انتخابی مناسب برای کودکانی است که تازه به تحرک افتاده اند. البته هر چه این پارچه حالت کشسانی بیشتری داشته باشد، پوشش بیشتری هم خواهد داشت.

 

ژرسه لیوسل

برند Hamilton & Hare با استفاده از این پارچه طراحی های منحصر به فردی داشته است. آنها از یک نوع الیاف نانو با رنگ طبیعی استفاده کرده اند و از همین طریق توانسته اند قدرت جذب رطوبت بیشتری به آن بدهند.

 

ابریشم

انتخاب این پارچه یک انتخاب کلاسیک به شمار می رود اما ابریشم به سرعت از بازار لباس زیر مردانه ناپدید شد.

دلیل این اتفاق هم این بود که با پارچه های ابریشمی می توان طرح ها رنگ های باورنکردنی خلق کرد، اما چون ابریشم ظریف است و در هنگام شستشو به راحتی آسیب می بیند دلیل زیادی برای ماندن در این بازار نداشت.

 

توری

پارچه های توری در لباس های زیر مردانه فانتزی و ورزشی بیشتر کاربرد دارند. این پارچه به تنظیم حرارت بدن کمک می کنند تا گرما کمتر حس شود.

 

قوانین لباس زیر مردانه

لباس های زیر خود را به طور مرتب جایگزین کنید

مهم نیست که چقدر خوب از لباس زیر خود نگهداری می کنید. مهم این است که به چه صورت این لباس ها را تعویض می کنید. لباس زیر مردانه باید تقریبا هر 3 ماه یک بار جایگزین شود تا همیشه حالت و طرح خود را حفظ کند.

 

پارچه های لباس زیر را با دقت انتخاب کنید

در اغلب موارد لباس های زیر مردانه پنبه ای پیشنهاد می شوند چون طبیعی هستند، هوا در آنها جریان دارد و رطوبت های ناخواسته را به خود جذب می کنند. از طرفی دیگر بهترین انتخاب برای استفاده روزمره هستند.

 

اندازه خود را به درستی انتخاب کنید

لباس زیری را که در فروشگاه ها انتخاب می کنید باید کاملا اندازه شما باشند. پس از یافتن اندازه مناسب خود برای مدت ها می توانید از یک برند خاص برای سلیقه و راحتی تان بهره بگیرید.

اما اگر این لباس زیرها بیش از حد بزرگ باشند شما مطمئنا مجبور هستید هنگامی که بر روی صندلی نشسته اید مرتبا جای خود را عوض کنید.

اگر هم اندازه ای کوچک انتخاب کنید در گردش خون خود اختلال ایجاد کرده اید. پس حتما اندازه مناسب خود را در نظر داشته باشید.

 

برای شستن لباس های زیر سفید از سفید کننده های بدون کلر استفاده کنید

اگر فکر می کنید که تبدیل به یک هنرمند بزرگ سازی لباس تبدیل شده اید پس قطعا از سفید کننده های کلردار برای شستشو استفاده کرده اید.

سفید کننده به طور معمول شکوه سابق لباس های سفید را باز می گردانند.

اما شما باید اطمینان حاصل کنید که شوینده تان بدون کلر باشد تا درخشش رنگ سفید لباس خود را مانند سابق ببینید، بدون اینکه به لباس زیر آسیبی وارد شود.

 

کم بخرید اما همیشه بخرید

کشوی لباس زیر خود را نیازی نیست مملو از این دست لباس ها کنید. شما می توانید بدون اینکه دچار ورشکستگی مالی شوید همیشه اما در تعداد کم لباس زیرهای مردانه مورد نیاز خود را خریداری کنید.

از طرفی دیگر هم اگر تعداد اندکی لباس زیر داشته باشید در هنگام شستشو ممکن است با یک کشوی خالی رو به رو شوید. پس لباس زیرهای خود را کم بخرید اما همیشه بخرید.

 

شستشو

در هنگام شستشو نکاتی را باید در نظر بگیرید هیچگاه لباس های زیر سفید رنگ را با خاکستری ها نشویید چون این رنگ ها با هم مخلوط می شوند.

درجه حرارت شستشو هم نقش کلیدی دارد.

چون یک شستشوی داغ باعث آسیب رساندن به پارچه لباس زیر می شود.

در صورت امکان از شستشوی ولرم استفاده کنید. ضمنا به یاد داشته باشید که لباس های زیر ابریشمی باید حتما با دست شسته شوند.

 

خشک کردن

خشک کردن لباس زیر پس از شستشو باعث می شود تا شکل ظاهری آن حفظ شود. البته نسبت به ماهیت ظریف نوع پارچه از خشک کن ها استفاده نکنید.

 

برندهای برتر لباس زیر مردانه

Calvin Klein

در مورد شهرت این برند نیازی نیست توضیحات اضافه بدهیم اما فقط به این نکته بسنده می کنیم که کمربندی کشی که در این نوع لباس زیر به کار رفته و حاوی نام این برند می باشد راحتی و آسایش زیادی را برای شما در بر دارد.

لباس زیر مردانه برند کلوین Calvin Klein
لباس زیر مردانه برند کلوین calvin

Ron Dorff

رون دورف خالق این برند می گوید لباس زیرهایی که من طراحی می کنیم حاصل عملکردی سوئدی با تلفیقی از سبک فرانسوی است.

این برند لباس زیر دارای طراحی های بی نظیر همراه با رنگ های دلپذیر است که باعث می شود نام تجاری این برند در دنیای لباس های زیر مردانه همیشه مطرح باشد.

لباس زیر مردانه Ron Dorff
لباس زیر مردانه Ron Dorff

Marks and Spencer

سبک و طرح های این برند امروزه دارای استاندارد بسیار بالایی است و هنگام خرید این برند باید کیف پر پولی داشته باشید چون با طیف وسیعی از طرح ها و رنگ ها و الگوهای شگفت انگیز رو به رو خواهید بود.

لباس زیر مردانه Marks and Spencer
لباس زیر مردانه Marks and Spencer

 

Derek Rose

این برند به طور معمول از طرح های فانتزی در کنار پارچه های ابریشمی استفاده می کند. البته به غیر از ابریشم از الیاف پنبه هم استفاده می کند اما شهرت این برند به خاطر تولید لباس زیرهای مردانه فانتزی با پارچه های ابریشمی است.

لباس زیر مردانه derekrose
لباس زیر مردانه derekrose

در این مقاله درمورد لباس زیر مردانه به طور مفصل شرح دادیم. حال با دانشی که هم اکنون دارید می توانید لباس زیر مناسب سلیقه و سلامتی خود تهیه کنید.

چون یکی از مهم ترین لباس هایی است که انسان در طول زندگی خود استفاده می کند.

 

[callout bg=”#ffdad1″ color=”#000000″ border=”#1e73be” radius=”14″ font=”tahoma” fontsize=”16″ bt_content=”بخوانید>” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”blue” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/best-fashionable-mens-clothing-2018/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”13″]بهترین لباس های خواب ۲۰۱۸ مردانه[/callout]

 

 

 

 

منبع: شیک و پیک هوم

کلمات کلیدی: لباس زیرمردانه،خرید لباس زیر مردانه،لباس مردانه، لباس زیر مردانه فانتزی، لباس زیرمردانه ارزان
نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.رامین بهروزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا