حمامحولهخانهنظافت

شگفتیهای حوله های میکروفیبر

هنگامی که سخن از نظافت به میان می آید اولین فکری که به ذهن خطور می کند صابون، آب، سفید کننده ها و تمیز کننده ها می باشند. اما باید بدانید که روش های سنتی نظافت کردن در حال تغییر است و مردم باید نسبت به این تغییر آگاه باشند.

بسیاری از محصولات تمیز کننده حاوی مواد شیمیایی مضر مانند آمونیاک هستند که برای پوست، چشم ها و ریه خطرناک می باشند. پاک کننده های شیمیایی همچنین برای محیط زیست و طبیعت هم تاثیرات منفی در بر دارند.

این هوا در معرض هوا تبخیر، در خاک جذب و به رودخانه ها و دریاها و اقیانوس ها می ریزند و باعث آلودگی می شوند. قیمت این مواد شیمیایی هم گران می باشد.

بنابراین زمانی که ما در تلاش هستیم تا خانه هایمان را نظافت کنیم خود را در معرض خطرات این محصولات قرار می دهیم.

حال با استفاده از دانشی که ما در اختیار شما می گذاریم می توانید به پاک کردن باکتری ها و میکروب ها در محیط خود بپردازید بدون اینکه مضرات مواد شیمیایی را به خود و محیط تان منتقل کنید.

 

میکروفیبر چیست؟

میکروفیبر نوعی پلی استر و نایلون است که در ساخت پارچه استفاده می شود. هنگامی که میکروفیبرها به صورت چندگانه برای یک پارچه به کار می روند سطحی ایجاد می کنند که می تواند رطوبت، خاک و دیگر ذرات را جذب کند.

شگفتیهای حوله های میکروفیبر

نایلون یا پلی آمیدی که در میکروفیبر وجود دارد دارای یک بار الکتریکی استاتیک است که ذرات خاک را جذب می کند و در خلال نظافت این خاک دیگر به سطوح باز نمی گردد.

تولید کننده های حوله های میکروفیبر در طول تولید از یک فرایند شیمیایی برای تقسیم میکروفیبر در جهت ایجاد بار الکتریکی مثبت استفاده می کنند. بر طبق این عملکرد چون گرد و خاک دارای بار منفی است جذب بار مثبت الکتریکی پارچه می شود.

ضخامت الیاف میکروفیبر حدود یک شانزدهم موی انسان است. بر طبق این مقیاس حوله های میکروفیبر دارای الیاف بیشتری از یک پارچه است که نظافت سطوح را بسیار ساده می کند.

الیاف های حوله های میکروفیبر به راحتی می توانند در منافذ کوچک سطوح وارد شوند اما ابزار سنتی نظافت نمی تواند خاک و ذرات میکروسکوپی را از بین ببرد.

نایلونی که در میکروفیبر قرار دارد کمک می کند تا جذب این حوله ها بالاتر رفته و زودتر هم خشک شوند. حوله های میکروفیبر می توانند 7 تا 8 برابر وزن خود مایع جذب کنند.

از حوله های میکروفیبر می توان برای تمیز کردن سطوح مرطوب یا خشک استفاده کرد و نیازی به موادهای شیمیایی نخواهید داشت.

این حوله ها پس از شستشو تا 99 درصد گرد و غبار و خاک را از خود می زدایند. از طرفی دیگر هم به نظر می رسد که این حوله ها چهار برابر موثرتر از پاک کننده های سنتی عمل می کنند.

[callout bg=”#ffd9ce” color=”#000000″ border=”#1e73be” radius=”15″ font=”tahoma” fontsize=”16″ bt_content=”حتما بخوانید” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”blue” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/which-one-is-better-a-cotton-towel-or-microfiber-towel/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”18″]کدام بهتر است؛ حوله پنبه ای یا حوله میکرو فیبر؟[/callout]

مزایای حوله های میکروفیبر

حوله های میکروفیبر دارای مزایای متعددی برای انسان و محیط زیست می باشند. در اینجا 5 مزیت این حوله ها را شمرده ایم:

1.     نظافت بهتر: حوله های میکروفیبر حاوی بیش از 200.000 الیاف در هر اینچ پارچه هستند و می توانند 7 برابر وزن خود مایعات را جذب کنند که بسیار موثرتر از پاک کننده های سنتی می باشند.

حوله های میکروفیبر 98.9 درصد در حذف باکتری های موثر هستند. در حالی که حوله های معمولی تا 92 درصد موثر می باشند.

این درصد بالای حوله های میکروفیبر باعث می شود تا بر اساس اولویت شما مانند محیط های آشپزخانه و سرویس های بهداشتی نوعی عمل ضدعفونی صورت بگیرد.

ظرافت این حوله ها به شما اجازه می دهد تا سطوحی حساس مانند شیشه و آینه را هم به خوبی تمیز کنید.

2.     سازگار با محیط زیست: حوله های میکروفیبر در هنگام نظافت به مقدار بسیار کمی از آب یا مواد شوینده نیاز دارند. در سال 2002 توسط آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا یک آزمایش صورت گرفت.

کارکنان این آژانس توانستند با استفاده از حوله های پنبه ای همراه با 105 گالن آب 100 اتاق را تمیز کنند.

اما زمانی که از میکروفیبر بهره گرفتند، مقدار مصرفی آب برای نظافت 100 اتاق تنها به 5 گالن رسید.

شگفتیهای حوله های میکروفیبر

با استفاده از حوله های میکروفیبر به جای روش ها و ابزارهای سنتی مقدار آب زیادی ذخیره خواهد شد و زباله هایی که توسط پاک کننده های شیمیایی تولید می شوند به حداقل خود خواهند رسید. در نتیجه مواد سمی بسیار کمتری وارد محیط زیست و طبیعت می شود.

تمیز کننده ها معمولا پس از استفاده جذب آب، خاک و هوا می شوند.

برخی از این مواد با گذشت زمان از بین نمی روند و در آب و خاک باقی مانده و سلامت زیستگاه های حیات وحش را به خطر می اندازند. استفاده از حوله های میکروفیبر باعث می شود نیاز بسیار کمتری به موادهای شیمیایی داشته باشیم.

3.     صرفه جویی در هزینه: ممکن است برای تهیه میکروفیبرها در ابتدا هزینه بالایی را نسبت به تمیز کننده های سنتی متحمل شوید، اما در دراز مدت برایتان مشخص می شود که میکروفیبرها بسیار مقرون به صرفه می باشند.

از طرفی دیگر هم چون میکروفیبرها نیازی به مواد شیمیایی ندارند پس هزینه بسیار کمی را هم برای نظافت خواهند داشت. در این شرایط علاوه بر صرفه جویی در هزینه، زمان بسیار کمی را هم در هنگام نظافت از دست خواهید داد.

4.     بهبود ایمنی: طبق بررسی های انجام شده توسط دانشگاه پزشکی کالیفرنیا حوله های میکروفیبر تا 99 درصد از مقدار باکتری ها را کاهش می دهند.

اما حوله های معمولی توانایی زدودن باکتری ها را تا 30 درصد دارا می باشند.

مکان هایی هم مانند بیمارستان ها که جلوگیری از  گسترش میکروب و عفونت ها یک اولویت مهم به شمار می رود، حوله های میکروفیبر به کمک کارکنان بیمارستان می آیند تا هر چه راحت تر از گسترش عفونت و میکروب جلوگیری شود.

ضمنا فراموش نکنید که قدرت جذب بالای این حوله ها باعث می شود برای کارکنان بیمارستان زمان بیشتری برای نظافت باقی بماند.

شگفتیهای حوله های میکروفیبر

5.     سلامت بهتر: اگر چه تمیز کننده های شیمیایی سطوح را درخشان و تمیز نشان می دهند، اما این محصولات دارای برخی از مواد سمی هستند که در برابر خانواده ها قرار می گیرند.

بسیاری از این موادهای شیمیایی موجود در تمیز کننده ها تاثیرات منفی بسیاری بر روی سلامت افراد دارند که می توانند باعث التهاب چشم و پوست شوند.

برخی از این مواد حتی در دراز مدت فرد را دچار اختلالات هورمونی و سرطان نیز می کنند.

از آنجائیکه میکروفیبرها نیازی به مواد شیمیایی ندارند، انسان را هم با این مواد روبرو نمی کنند.

پارچه های میکروفیبر نیز ضد آلرژی هستند و برای افرادی که مشکلات آلرژیکی و آسم دارند بدون ضرر هستند.

شگفتیهای حوله های میکروفیبر

مراقبت و نگهداری از حوله های میکروفیبر

حوله های میکروفیبر بسیار برای نظافت مناسب هستند اما در هنگام شستشو باید توجه خاصی به آنها داشته باشید.

قبل از اینکه این حوله ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید دستورالعمل هایی که در زیر آمده است را بخوانید:

 

در هنگام شستشو این حوله را با حوله های معمولی و دیگر پارچه جدا کنید.

هنگام شستشو از سفید کننده و نرم کننده برحذر باشید و از شوینده های معمولی استفاده کنید چون می توانند به میکروفیبر آسیب برسانند.

قبل از شستشو برچسب روی شیشه شوینده را مطالعه کنید. چون برخی از این محصولات مواد شیمیایی دارند که به پلاستیک آسیب وارد می کند و طبیعتا برای میکروفیبرها هم مناسب نیستند.

هنگام خشک کردن هم حرارت را در نظر داشته باشید چون میکروفیبر حاوی نایلون است و حرارت بالا باعث از بین رفتن الیاف حوله می شود و قدرت جذب آن را بی اثر می کند.

از شستشوی میکروفیبرها در آب داغ تر از 200 درجه فارنهایت بپرهیزید. دمای خشک کردن هم نباید بالاتر از 140 درجه فارنهایت باشد.

 

کارایی های حوله میکروفیبر

حوله میکروفیبر می تواند یک ابزار موثر برای کارگران در صنایع مختلف باشد. مانند:

·         خودرو: جذب بالای این حوله ها در شستشوی خودرو بسیار مناسب است. نمایشگاه های خودرو می توانند از حوله های میکروفیبر برای شستن و تمیز کردن جزئیات اتوموبیل ها استفاده کنند. این حوله ها هیچ صدمه ای به رنگ اتوموبیل وارد نمی کند، بلکه پس از نظافت ظاهر صیقلی بدنه را نمایان می کنند.

·         بهداشت و درمان: این حوله ها با استفاده از توانایی های خود برای از بین بردن میکروب و باکتری از انتقال آلودگی و عفونت جلوگیری می کنند.

در بیشتر بیمارستان ها هم حوله های معمولی را جایگزین حوله های میکروفیبر کرده اند. چون با استفاده از این حوله ها دیگر نیازی به مایع پاک کننده شیمیایی نخواهید داشت.

پس این حوله ها توانایی بالایی برای کمک به مراکز بهداشتی درمانی را نیز دارا هستند.

شگفتیهای حوله های میکروفیبر

·         استفاده روزانه: حوله های میکروفیبر برای استفاده روزانه به خصوص در مهدهای کودک هم بسیار موثر می باشند.

با توجه به نگهداری تعداد زیاد اطفال در این مراکز پتانسیل بالایی در گسترش میکروبها وجود دارد.

دوام و جذب میکروفیبر برای استفاده از پاک کردن سطوح به صورت روزانه و همچنین بدون نیاز به مواد شیمیایی، امکان قرار گرفتن کودکان در برابر این پاک کننده های شیمیایی را به صفر می رساند.

 

 

 

منبع: شیک و پیک هوم

کلمات کلیدی: حوله میکروفیبر-حوله پنبه ای- حوله نرم- حوله آبگیر- نگهداری حوله-میکروفایبر

نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم-رامین بهروزی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا