خانهاتاق خوابخوابسلامت

خواب شبانه جادویی

با اینکه در این روزها اکثر ما انسان ها خواب کافی نداریم اما از اهمیت خواب باخبر هستیم. انسان نیاز دارد بخوابد تا بتواند عملکردی درست در زندگی داشته باشد. اما نکته ای که بیشتر مردم از آن بی خبرند این است که خواب بر روی شادی و رفاه عمومی ما بسیار تاثیر گذار است.

تحقیقات بی شماری در مورد مزایای یک خواب سالم وجود دارد. محروم بودن از یک خواب خوب می تواند عوارض بسیار بدی در پی داشته باشد. این عوارض می توانند شامل بیماری دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان شوند.

چون کم خوابی و بی خوابی به طور کلی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و در این صورت (بدن توسط بیماری های عفونی بسیار آسیب پذیر خواهد شد).

از دیگر عوارض کم خوابی می توان به کندی ارسال هشدارهای مغز، کاهش سرعت واکنش و اختلال در حافظه اشاره داشت. بنابراین صرف نظر از اختلال در سلامت جسم، روان هم دچار آشفتگی می شود.

[callout bg=”#fff5f4″ color=”#000000″ border=”#1e73be” radius=”13″ font=”tahoma” fontsize=”15″ bt_content=”توصیه میشود” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”blue” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/how-to-sleep-better/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”13″]چگونه بهتر بخوابم; راه حل هایی جادویی برای بهتر خوابیدن [/callout]

(یک واقعیت جالب: انسان تنها گونه ای بر روی زمین است که خود را از خواب محروم می کند. گاهی اوقات “زرنگی” باعث “پیشرفت” نمی شود).

هر کسی که بی خوابی را تجربه کرده می داند که پس از آن خستگی و کندی ذهن پدیدار می شود. یک فرد خسته قطعا نمی تواند انسانی خوشحال باشد.

پس این روند می تواند اثرات مخرب بزرگی را به بار بیاورد چون خلق و خوی و سلامتی به طور مستقیم با خواب در ارتباط است.

 

نکاتی کمکی در مورد خواب خوب شبانه:

نکاتی کمکی در مورد خواب خوب شبانه·         با تاریک کردن اتاق آلودگی های صوتی هم از بین می روند.

·         هوای اتاق را متعادل کنید تا راحت باشید.

·         قبل از خواب می توانید تمرین تنفس های عمیق داشته باشید تا ذهن شما استراحت کند.

·         تمامی دستگاه هایی که دارای صفحه LCD هستند را خاموش کنید (لپتاب، تبلت، موبایل و تلویزیون).

·         پس از ساعت 2 بعد از ظهر دیگر قهوه و یا نسکافه ننوشید.

کارشناسان معتقدند که بزرگسالان باید به طور متوسط 7 تا 9 ساعت خواب شبانه داشته باشند تا سلامتی مطلوبی را به دست آورند. اخیرا تحقیقاتی در دانشگاه بینگهمتون صورت گرفته که نتیجه متضادی را در بر داشته است.

در این تحقیقات نشان داده شده که افرادی که کمتر می خوابند در معرض افسردگی شدید واقع خواهند شد اما هیچ کار نیمه تمامی ندارند.

جدول زمان بندی خواب به ترتیب نیاز سنی
جدول زمان بندی خواب به ترتیب نیاز سنی

جدول زمان بندی خواب به ترتیب نیاز سنی به شرح زیر می باشد:

·         نوزادان – 14 تا 17 ساعت در شبانه روز.

·         12 ماهگی – حدود 10 ساعت خواب شبانه، حدود 4 ساعت خواب نیمروز.

·         2 سالگی – حدود 11 تا 12 ساعت خواب شبانه، حدود 1 تا 2 ساعت خواب نیمروز.

·         3 تا 5 سال – 10 تا 13 ساعت در شب.

·         6 تا 13 سال – 9 تا 11 ساعت در شب.

·         14 تا 17 سال – 8 تا 10 ساعت در شب.

·         18 تا 25 سال – 7 تا 9 ساعت در شب.

·         26 تا 64 سال – 7 تا 9 ساعت در شب.

·         از 65 سال به بالا – 7 تا 8 ساعت در شب.

 

یافته های بیشتر هم نشان داده است که اتمام کارها در مورد افرادی که خواب کامل هم داشته اند صدق می کند.

 

[callout bg=”#eaeae8″ color=”#000000″ radius=”12″ font=”arial” fontsize=”18″ bt_content=”حتما بخوانید” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”blue” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%ae%d8%aa%db%8c/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”arial” bt_font_weight=”bold”]راهنمای انتخاب و خرید بهترین روتختی[/callout]

اما با بررسی بدن انسان مشخص شده است که آناتومی بدن انسان برای خواب شبانه طراحی شده است و این تفاوتی است که ما باید با جغدها داشته باشیم.

جادوی یک خواب خوب شبانه
جادوی یک خواب خوب شبانه

متیو واکر متخصص عصب شناسی دانشگاه برکلی در طی یک آزمایش نشان داد که خواب کم باعث می شود که مراکز عاطفی مغز آسیب ببیند و فرد دچار جنون شود.

به افراد این آزمایش تصاویری را از طبیعت و خشونت را نشان دادند اما بیش از 60% این افراد عکس های خشن و منفی را به ذهن سپرده بودند و نسبت به آنها واکنش نشان می دادند. این آزمایش به این معنا است که با خواب کم انرژی منفی در ما زیاد می شود.

جادوی یک خواب خوب شبانه
جادوی یک خواب خوب شبانه

دانیل کانمن و آلن ب. کروگر محققانی هستند که زمان زیادی از زندگی شان را به تحقیق در مورد خواب اختصاص داده اند. آنها می گویند بین شادی و کیفیت خواب ارتباط مستقیمی وجود دارد. در واقع آنها خواب شبانه را مهم ترنی عامل تاثیرگذار بر خلق و خوی روزانه افراد می دانند.

به این ترتیب افرادی که خواب کافی دارند بیشتر تلاش می کنند تا زندگی شادی برای خود بسازند.

البته در اینجا مثال مرغ و تخم مرغ هم وجود دارد. ما نمی توانیم با اطمینان بگوییم افرادی که بیشتر بخوابند شادترند و یا افرادی بیشتر شاد می شوند که خواب شبانه کافی دارند. اما این حقیقت را می دانیم که یک خواب خوب شبانه می تواند تاثیر بسزایی در سلامت جسم و روان افراد داشته باشد.

بنابراین تلاش در داشتن یک خواب خوب شبانه بسیار ارزشمند است.

خوب بخوابید!

 

منبع: شیک و پیک هوم

کلمات کلیدی:خواب خوب،آرامش،خواب شبانه،خواب راحت،
نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.رامین بهروزی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا