حولهنظافتنگهداری حوله

مزایای استفاده از حوله مناسب برای خودرو

یک حوله مناسب وسیله ای ضروری برای نظافت خودرو به شمار می رود. البته در این خصوص می توانید از حوله های قدیمی استفاده کنید. اما حوله ای انتخاب کنید که قدرت جذب بالایی داشته باشد و ایجاد خط و خراش نکند. این یکی از معیارهای مهم برای انتخاب حوله خودرو می باشد.

چرا به یک حوله مناسب و ویژه نیاز دارید

البته لازم به ذکر است که نباید از هر حوله قدیمی استفاده کنید چون ممکن است به نتایج دلخواه خود نرسید. هر چه کیفیت حوله بالاتر باشد نظافت جزئیات خودرو را آسان تر می کند.

حوله مناسب حوله ای است که بر سطوح خودرو ایجاد خراش نکند.

با انتخاب یک حوله مناسب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. هر چه کیفیت حوله انتخابی شما بالا باشد زمان جایگزینی آن هم دیرتر می رسد. حوله های با کیفیت، شفافیت بدون خط و خش ایجاد می کنند.

البته شستشو دقیق ماشین کار بسیار مهمی است اما یک حوله با کیفیت در این میان یک ابزار کاربردی به شمار می رود.

 

مواد اولیه

پنبه یک گزینه مطلوب برای مواد اولیه حوله های خودرو است که دارای ویژگی های بسیاری است.

نوع پارچه حوله به قدری نرم است که برای شستشو و خشک کردن خودرو بسیار مناسب است.

این نوع حوله برای شستشوهای مکرر و استفاده زیاد بسیار مناسب است زیرا به راحتی هم کیفیت خود را از دست نمی دهد.

یکی دیگر از مزایای انتخاب این حوله ها قدرت جذب بالای آنها می باشد.

دیگر پس از شستشو نیاز به تعویض حوله برای خشک کردن نخواهید داشت و می توان با همین حوله سطوح را خشک کرد. این کار موجب صرفه جویی در هزینه های آب و برق می شود.

حوله های پنبه ای به سرعت خشک می شوند و در صورت لزوم مجددا می توانید از آنها استفاده کنید.

 

دوام حوله ها

حوله های پنبه ای به طور کلی با دوام هستند. اما طبیعتا هر چه حوله کیفیت پایین تری داشته باشد زودتر پاره می شود و به دلیل زبری الیاف ها روی سطوح خودرو ایجاد خش می کند.

خریداری کردن حوله های با کیفیت باعث می شود در دراز مدت صرفه جویی مالی داشته باشید و با دوام بیشتری هم روبرو شوید.

 

اندازه حوله ها

مزایای استفاده از حوله برای خودرو

برای شستشو خودرو بهتر است از حوله های با اندازه استاندارد استفاده کنید. شما می توانید از حوله با اندازه های استاندارد 30 * 60 و 45 * 70 بهره ببرید. این حوله ها جزء حوله های دستی به شمار می روند که در اندازه های دیگر هم موجود می باشند.

حوله های با اندازه بزرگ برای شستشو بدنه خودرو مناسب هستند. ضمنا حوله های با اندازه بزرگ امکان آب گیری بیشتری را هم دارند.

از حوله های کوچک تر برای تمیز کردن شیار چرخ ها یا درب ها می توان استفاده نمود. البته می توانید اندازه های مختلف را امتحان کنید تا با اندازه دلخواه خود به نظافت خودرو بپردازید.

شرط دیگر برای انتخاب حوله هم می تواند وزن آن باشد. هر چه وزن حوله بالاتر برود ضخامت آن هم بیشتر می شود.

البته ضخامت زیاد حوله هم نمی تواند دلیل بهتر بودن باشد. برخی افراد هم ترجیح می دهند از حوله های سبک تر برای نظافت خودرو استفاده کنند.

نظافت با حوله های سبک تر راحت تر هم می باشد. حوله های سبک و با ضخامت کم در زمان آب گیری سنگین نمی شوند و زمان کمتری را برای خشک شدن طی می کنند.

اما حوله سنگین و ضخیم مقدار آب و رطوبت بیشتری را می تواند به خود جذب کند و دیرتر نیاز به تعویض با یک حوله تازه نفس خواهد داشت. وزن و ضخامت حوله هم بستگی به انتخاب و ترجیح شما دارد.

 

نرمی پارچه حوله ها

با نرمی و لطافت حوله ها می توان برخی از خش ها را از روی بدنه خودرو پاک کرد و البته این کار بستگی به این دارد که حوله شما دارای بافتی نرم و لطیف باشد.

انتخاب این حوله ها برای نظافت خودرو باعث می شود تا با اعتماد به نفس بیشتری کار شستشو را به پایان برسانید. چون رنگ بدنه تحت هیچ شرایطی آسیب نخواهد دید.

حوله های نرم و با کیفیت این کار را براحتی برای شما انجام می دهند.

کیفیت ساخت

مزایای استفاده از حوله برای خودرو

کیفیت مواد ساخت حوله بر روی کارایی و عمر آن تاثیر بسیار دارد. الیاف بلند و متراکم حوله باعث نرمی و افزایش زمان استفاده از آن می شود.

یکی دیگر از نشانه های یک حوله خوب این است که با کیفیت خود اثر نظافت را بر روی خودرو به جای می گذارد.

حوله های بدون کیفیت همیشه پس از نظافت از خود پرز به جای می گذارند. اما یک حوله مناسب با کیفیت بالا می تواند خودرو را به صورت خیره کننده ای تمیز کند.

 

رنگ حوله

رنگ حوله برای شستشو خودرو یک ویژگی به شمار نمی رود، اما برای برخی از افراد مهم است. حوله های سفید دارای سادگی و نگاهی کلاسیک می باشند.

زمانی هم که کثیف شوند کاملا مشخص می شود و می توانید آن را با یک حوله تمیز جایگزین کنید. برخی از افراد هم علاقه دارند تا حوله انتخابی همرنگ خودرو باشد.

شما می توانید برای استفاده از حوله مناسب جهت نظافت قسمت های گوناگون خودرو از رنگهای متفاوتی بهره ببرید. به طور مثال برای هر یک از قسمت های زیر از یک رنگ حوله استفاده کنید:

  • داخل محفظه موتور
  • داخل درب ها
  • شیشه ها
  • بدنه خودرو

با این روش دیگر از حوله چرخ ها برای شیشه ماشین استفاده نمی کنید چون ممکن است در بخش نظافت چرخ ها حوله به گریس و دیگر روغن ها آغشته شود و شیشه ماشین را کثیف کند.

از طرفی دیگر هم استفاده از ترکیب های صابون، مواد شوینده، پاک کننده و سایر مواد شیمیایی صرفا بر روی یک حوله کار درستی نمی باشد.

حوله های سفید برای سطوح داخلی و خارجی خودرو مناسب هستند.

ضمنا نگران لکه های احتمالی بر روی حوله نباشید، چون اگر آنها را به طور مرتب بشویید حوله ها هم بدون لک و به طور منظم خودرو شما را تمیز نگه می دارند.

اگر هم تحت هیچ شرایطی نمی خواهید لکه ها را بر روی حوله سفید ببینید می توانید از حوله های با رنگ تیره تر استفاده کنید.

اما باید بدانید که حوله های تیره رنگ با سطوح پارچه ای و دیگر بخش های داخلی خودرو نباید در تماس قرار بگیرند چون ممکن است لکه ای پنهان باعث از سر گرفتن روند شستشو شود.

 

نظافت حوله خودرو

حوله های خودرو همیشه پس از استفاده باید شستشو شوند تا در نوبت بعدی نظافت آماده باشند. استفاده از آب گرم روند شستشو را تسریع می بخشد.

اضافه کردن سرکه هم در چرخه شستشو کاری مفید است. پس از شستشو هم باید حوله ها کاملا خشک شوند زیرا این عمل باعث می شود تا حوله پرز و کرک از خود به جای نگذارد.

 

[callout bg=”#dddddd” color=”#000000″ radius=”11″ font=”arial” fontsize=”19″ bt_content=”حتما بخوانید ” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”blue” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/which-one-is-better-a-cotton-towel-or-microfiber-towel/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”arial” bt_font_weight=”bold”]کدام بهتر است؛ حوله پنبه ای یا حوله میکرو فیبر؟[/callout]

استفاده از حوله برای نظافت خودرو

برای نظافت هر قسمت از خودرو از یک حوله تمیز استفاده کنید. همیشه از یک طرف حوله برای نظافت استفاده کنید و پس از کثیف شدن از طرف دیگر بهره ببرید.

ضمنا می توانید از روش های تا زدن هم برای نظافت استفاده کنید یعنی پس از هر نظافت حوله را یک تا بزنید تا بخش تمیز آن در بیرون قرار گیرد.

از حوله های مرطوب هم برای نظافت اجتناب کنید.

 

نگهداری از حوله های خودرو

مراقبت از حوله های خودرو بسیار ضروری است. گرد و خاک، پولیش و دیگر روغن ها همیشه در اطراف این حوله ها قرار دارند.

پس به یاد داشته باشید که حوله ها همیشه باید تمیز باشند چون در غیر این صورت پس از شستشو باید خودرو را به کارواش ببرید.

مراقبت از حوله ها صرفا برای نظافت نیست بلکه باعث می شود تا زمان بیشتری از حوله های خود استفاده کنید. در ادامه نکاتی را برای شستشو و مراقبت از حوله های خودرو شرح می دهیم.

دستورالعمل های شستشو را دنبال کنید

تولید کنندگان حوله ها همیشه بهترین دستور العمل را برای شستشو بر روی برچسب حوله قرار می دهند. این دستور العمل های شستشو برای افزایش عمر حوله ها می باشند.

 

از پاک کننده های معمولی استفاده کنید

برای شستشو حوله های خودرو می توانید از شوینده های معمولی استفاده کنید. هیچگاه از سفید کننده و نرم کننده برای حوله های خودرو استفاده نکنید.

 

از سفید کننده ها اجتناب کنید

سفید کننده ها می توانند به ساختار الیاف حوله ها لطمه وارد کنند. در نتیجه حوله ها پس از نظافت دچار ریزش پرز می شوند.

 

از نرم کننده ها اجتناب کنید

ممکن است فکر کنید که نرم کننده ها برای حوله های خودرو مناسب هستند چون پارچه حوله را نرم می کنند، اما نرم کننده ها باعث می شوند تا قدرت جذب حوله کاهش پیدا کند.

اما نرم کننده ها باعث ایجاد لک بر روی سطوح خودرو می شوند و این آن چیزی نیست که شما پس از شستشو خودرو بخواهید.

 

حوله های نو را از کهنه جدا کنید

حوله های کهنه کرک و پرز بیشتری تولید می کنند و هنگامی که حوله ها را با هم بشویید این پرزها به حوله های جدید می چسبند.

 

از سرکه به طور منظم استفاده کنید

با استفاده مرتب از سرکه برای شستشو، جذب حوله را افزایش داده و پراکندگی پرز و کرک را کاهش دهید.

سرکه می تواند برخی از موادهای شیمیایی وارده شده به حوله را هم از بین ببرد. در این صورت حوله ها رایحه تازه ای به خود می گیرند و مقدار باکتری های موجود در آن هم کاهش پیدا می کند.

مزایای استفاده از حوله برای خودرو

حوله ها را به طور منظم بشویید

برای اینکه نتیجه خوبی در نظافت خودرو داشته باشید باید از حوله های تمیز استفاده کنید.

پس حوله باید مرتبا شستشو شوند چون در غیر این صورت خاک، روغن و دیگر مواد شیمیایی را نمی توانند از خودرو پاک کنند.

 

 

 

منبع: شیک و پیک هوم

شیک و پیک هوم (حوله آشنا) نام یکی از با تجربه ترین تولیدکنندگان حوله در ایران می باشد که محصولات متنوعی از جمله حوله های تبلیغاتی را ارائه می دهد. همچنین لازم به ذکر است صاحب امتیاز این برند جلال برق لامع نام دارد.

کلمات کلیدی:حوله،حوله میکروفایبر،حوله بگیر،
نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.رامین بهروزی

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا