حمامحولهنگهداری حوله

چگونه حوله ها را تا بزنیم؟

برای حوله ها مهم این است که پس از شستشو به درستی خشک شوند و بدون چین و چروک نگهداری شوند. برای رسیدن به این نتیجه حوله ها باید درست تا زده شوند. در این مقاله روشهایی برای تا زدن حوله ها آورده ایم که باعث می شوند حمام شما مانند حمام یک هتل با چیدمان بی نظیری از حوله ها باشد.

پنج مزیت تا زدن حوله

برخی ممکن است فکر کنند که تا زدن کار خاصی نیست و یا می توان از هر جور روش تا زدنی استفاده کرد. اما تا زدن صحیح حوله پنج مزیت را در بر دارد و این مزایا عبارتند از:

·         زمانیکه درب کمد را باز کنید با حوله های مرتب شده روبرو می شوید یا حوله های مچاله شده؟ حتی اگر مهمانان شما درب این کمد را باز نکنند بهتر است حوله های درون آن مرتب باشند چون از لحاظ بصری برای شما بسیار تاثیرگذار خواهند بود. پس اولین مزیت این است که با نظم و ترتیب دیده می شوند.

·         دومین مزیت صرفه جویی در فضا است. چون وقتی آنها را تا می زنید و کنار هم قرار می دهید دیگر فضایی در کمد به هدر نمی رود.

·         مزیت سوم این است که دیگر با چین و چروک حوله ها روبرو نخواهید شد و هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که پس از یک حمام دلچسب با حوله ای صاف و بدون چین و چروک مواجه شوید.

 چگونه حوله ها را تا بزنیم؟

·         چهارمین مزیت این است که حوله ها را می توانید بر روی قفسه های حمام قرار دهید چون دسترسی به آنها پس از حمام بسیار راحت خواهد بود. اما حوله در مدت زمان طولانی نباید بر روی این قفسه ها قرار بگیرد چون دچار چین و چروک می شود.

·         مزیت پنجم این است که حوله هایی که تا زده می شوند پس از استفاده، سریع تر خشک می شوند. اما باید آنها را مجددا تا بزنید.

نکات موثر در روشهای تا زدن حوله

تا زدن حوله ها کار سختی نیست اما باید چند نکته را در نظر گرفت. حوله های با سایزهای مختلف را نباید با یک روش تا بزنید. نکات موثر در تا زدن حوله ها را در زیر آورده ایم:

·         اندازه حوله: اندازه حوله بر روی نحوه تا زدن آن اثر دارد. برای مثال یک حوله ضخیم بهتر است به صورت یک توپ پارچه گرد شود یا یک حوله بزرگ باید چند بار بیشتر نسبت به یک حوله کوچک تا زده شود تا فضای کمتری را در کمد حوله ها بگیرد.

·         نوع حوله: حوله های تن پوش بخش عمده ای از شستشو را بر عهده دارند پس کمتر می توان آنها را بصورت تا شده نگهداری کرد، البته از این گروه باید حوله های سایز دستی و کوچکتر را هم در نظر گرفت.

·         گنجایش کمد: اگر فضای کمد شما دارای عمق زیادی نیست می توانید طبقه هایی را به آن اضافه کنید تا حوله های تا کرده بیشتری را در آن قرار دهید.

حوله را کجا باید تا زد؟ بر روی دست یا یک سطح صاف؟

دو گزینه اصلی برای تا زدن حوله ها وجود دارند که یا باید بر روی دست تا زده شوند یا بر روی یک سطح صاف، تمیز و صیقلی. انتخاب هر یک از این گزینه ها هم به تجربه شخصی افراد بر می گردد.

استفاده از یک سطح صاف مانند یک میز باعث می شود تا حوله را به طور کامل باز کنید و در این شرایط چون حوله تکان نمی خورد براحتی می توان آن را تا زد.

برخی از افراد فکر می کنند استفاده از دست بهتر است چون به کار سرعت می بخشد. این گزینه زمانی مناسب است که شما دستانی بلند داشته باشد تا ادامه حوله در زمان تا زدن بر روی زمین قرار نگیرد. اگر هم اندازه حوله بزرگ باشد رساندن دو طرف گوشه حوله بهم ممکن است سخت شود.

هر دو روش را آزمایش کنید تا روش مناسب خود را انتخاب کنید.

تا زدن حوله های دستی

حوله های دستی به دلیل اندازه کوچک براحتی تا زده می شوند. در این صورت می توانید هم روی دست هم روی سطحی صاف آنها را تا بزنید. مراحل زیر را برای تا زدن حوله های دستی دنبال کنید:

1.        حوله را بر روی دست یا سطحی صاف قرار دهید. سپس لبه های حوله را خوب بکشید تا چین و چروک آن صاف شود.

2.      یک سوم حوله را به سمت وسط حوله بیاورید و روی آن را صاف کنید.

3.     لبه دیگر را هم به سمت وسط حوله بیاورید. لبه های تا زده شده باید روبروی هم قرار گرفته باشند.

4.      حال از وسط این لبه ها حوله را مجدد تا بزنید.

5.     حوله های دستی را در جایی از کمد قرار دهید که براحتی در دسترس باشند.

تا زدن حوله های حمام برای صرفه جویی در فضا

حوله های حمام هم مانند حوله های دستی با روشی مشابه اما چند بار بیشتر تا زده می شوند تا بتوانید آنها را در قفسه های کمد جا دهید.

 چگونه حوله ها را تا بزنیم؟

در اینجا روشهایی را آورده ایم تا بتوانید حوله های حمام را تا زده و درون کشو و کمد قرار دهید:

1.        حوله را از گوشه های بالا و از عرض گرفته تا حوله روبروی صورت شما قرار بگیرد.

2.      با تکان دادن یا ضربه زدن به حوله می توانید چین و چروک آن را صاف کنید.

3.     گوشه حوله را گرفته تا دو سوم عرض بیاورید. در این صورت در طرف دیگر یک سوم از حوله باقی مانده است. حوله را با دست صاف کنید.

4.      گوشه دیگر حوله را گرفته بر روی تای اول قرار دهید تا لبه ها تا شده بر روی هم قرار بگیرند حال مجدد با دست روی حوله را صاف کنید.

5.     لبه بالای حوله را زیر چانه خود نگه دارید. دستان خود را در وسط حوله قرار دهید. سپس حوله را از زیر چانه آزاد کنید تا حوله از وسط هم تا زده شود.

6.      لبه های پایین حوله را هم اندازه کنید.

7.      برای اینکه حجم حوله کمتر شود باز هم می توانید یک تا دیگر از وسط حوله بزنید.

8.     زمانیکه می خواهید حوله را در قفسه های کمد قرار دهید قسمت تا شده را به سمت بیرون کمد بگذارید.

 

[callout bg=”#fff8f7″ color=”#666666″ border=”#357ebf” font=”arial” fontsize=”18″ bt_content=”حتما بخوانید ” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”blue” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%AD%D9%88%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%9B-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%86-%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2-%D8%A8%D8%B1/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”arial” bt_font_weight=”bold”]کیک حوله ای؛ ساختن هدیه ای شگفت انگیز برای عروس[/callout]

لوله کردن حوله ها برای صرفه جویی در فضا

روش لوله کردن حوله ها هم برای صرفه جویی در فضا هم برای لذت بصری استفاده می شود. قرار دادن حوله ها به این شکل در حمام هم می تواند زیبایی دو چندانی را به فضای شستشوی شما بدهد.

 چگونه حوله ها را تا بزنیم؟

روشهای لوله کردن حوله را در زیر آورده ایم:

1.        حوله را از وسط طول تا بزنید و روی آن را با دست صاف کنید.

2.      حوله را از یک لبه گرفته محکم بپیچانید تا شکل لوله بگیرد.

3.     هنگام پیچاندن حوله دقت کنید تا لبه ها همتراز باشند.

4.      حوله های لوله شده را می توانید در کنار یا بر روی هم قرار دهید.

سبدهای حصیری و چوبی در تزئین این نوع حوله ها بسیار کاربردی می باشند و زیبایی خاصی به محیط حمام می دهند، به خصوص اگر چیدمان هرم به حوله های لوله شده بدهید.

 

نکاتی برای تا زدن حوله

ممکن است کمد و قفسه حوله های خود را بدرستی چیده باشید، اما هنوز سوالهایی در این زمینه داشته باشید. نکات زیر را دنبال کنید تا به جواب سوالهای خود برسید و به آسانی و زیبایی حوله های خود را تا بزنید.

 چگونه حوله ها را تا بزنیم؟

·         حتما پس از شستشوی حوله ها اطمینان حاصل کنید که خشک شده باشند. زیرا مقدار کمی از رطوبت هم می توانند باعث رشد قارچ و پوسیدگی در حوله ها شوند.

·         هنگام تا زدن دقت کنید تا لبه های حوله به سمت داخل باشند.

·         در هر مرحله ای که حوله را تا می زنید باید با دست روی آن را صاف کنید تا چروک نشود.

·         هیچکس نمی خواهد که تمام وقت خود را صرف تا کردن حوله ها کند. اما با یکبار صحیح انجام دادن این کار حوله ها تا زمان استفاده بدون چین و چروک می ماند.

·         هیچگاه حوله ها را به صورت انباشته بر روی هم قرار ندهید.

·         تا زدن حوله ها باعث می شود آنها همیشه در کمد و یا بر روشوئی حمام مرتب به نظر برسند. اگر از بندها و نوارهای تزئینی برای بستن دور حوله ها استفاده می کنید، به شکلی این حوله ها را قرار دهید تا بندها هم به نظر برسند.

·         یک مجموعه حوله با رنگهای سازگار خریداری کنید. در این صورت می توانید چیدمان و دسته بندی راحتی برای فضای حمام و یا کمد حوله ها داشته باشید.

·         حوله ها را در کمد و قفسه ها قبل از استفاده دسته بندی کنید. این کار باعث می شود حوله های ضروری را از غیر ضروری ها تفکیک کنید و دستیابی به آنها راحت شود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا