سلامت

اسپا چیست یا راهنمای کامل اسپا برای کسانی که برای اولین بار به اسپا می‌روند

اگر برای اولین بار است به اسپا می‌روید ولی نمی‌دانید اسپا چیست و کمی دلهره دارید، باید بدانید که تنها نیستید! هر تجربه‌ای برای نخستین بار کمی اضطراب به همراه دارد. خیلی‌ها وقتی برای نخستین بار قرار است به اسپا بروند، تقریبا چیزی جز اسم اسپا را نمی‌دانند! اما در این راهنمای کامل اسپا هر آنچه دربارهٔ اسپا باید بدانید با شما در میان می‌گذارم و توضیح می‌دهم اسپا چیست تا مثل حرفه‌ای‌ها به اسپا بروید.

[callout bgimg=”http://blog.shikopikhome.com/wp-content/uploads/2020/04/offering-towels.jpg” bt_content=”مشاهده انواع حوله های برق لامع” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_link=”http://shikopikhome.com/product-category/category-towel/” bt_target=”_blank” bt_radius=”8″][/callout]

به اسپا بروم یا نه؟

بعضی‌ها کارت‌های هدیهٔ اسپا می‌گیرند، اما نمی‌دانند اسپا چیست و توجهی به آن‌ها نمی‌کنند؛ بعضی‌ها هم دعوت دوستان به اسپا را رد می‌کنند، چون نمی‌دانند اسپا چیست یا فکر می‌کنند سوتی می‌دهند و باعث خندهٔ بقیه می‌شوند. اما می‌خواهم با این راهنمای کامل اسپا خیالتان را راحت کنم. آداب رفتن به اسپا چندان پیچیده نیست!

اگر قرار است برای اولین بار به اسپا بروید، یا می‌خواهید بدانید اسپا چیست این راهنمای کامل اسپا را بخوانید. هر آنچه باید دربارهٔ اسپا بدانید در این راهنمای کامل اسپا وجود دارد. بعد از خواندن این مقاله، متوجه می‌شوید اسپا چیست و می‌توانید با خیال راحت به اسپا بروید و حتی به دوستان بگویید در آنجا حسابی حرفه‌ای هستید.

اولین نکته‌ای که شاید بعد از اسپا چیست سؤال خیلی‌ها باشد، درآوردن لباس‌ها در اسپاست. آیا در اسپا باید لباس‌هایم را دربیاورم؟ موقع ماساژ باید لباس‌هایتان را دربیاورید، ولی می‌توانید قسمت‌هایی از بدن را با حوله و ملحفه بپوشانید. فقط کافی است قسمت‌هایی که ماساژ می‌شوند بیرون باشند. در بخش‌هایی مانند انعکاس‌درمانی یا رفلکسولوژی (Reflexology) می‌توانید لباس به تن داشته باشید. در بخش‌های مانیکور و پدیکور اسپا هم که اصلا لازم نیست لباسهایتان را دربیاورید.

درمورد اینکه دقیقا چه باید بکنید هم زیاد نگران نباشید؛ چون همیشه و در هر قسمت یک راهنمای کامل اسپا آنجا هست، فردی که شما را راهنمایی می‌کند. او به شما خواهد گفت کجا بروید و چه بکنید. پس با خیال راحت به اسپا بروید و خودتان را به دست تراپیست‌های حرفه‌ای آنجا بسپارید.

اگر صاحب اسپا هستید و به‌دنبال حوله تبلیغاتی عالی با قیمت مناسب برای اسپا می‌گردید، نگاهی به محصولات شیک‌وپیک بیندازید.

کدام اسپا بهتر است؟

اسپا چیست و کدام اسپا بهتر است؟

بیشتر ما انتخاب خود را بر اساس هزینه و راحتی دسترسی انجام می‌دهیم؛ اینکه کدام اسپا نزدیک‌تر است یا هزینه کدام کمتر است، اولویت خیلی‌ها محسوب می‌شود. اما نکته‌های دیگری هم هستند که باید به آن‌ها توجه کرد. در ادامهٔ این راهنمای کامل اسپا به آن‌ها اشاره می‌کنم.

برای نمونه دنبال اسپایی باشید که از بخش پذیرش آن گرفته تا ماساژتراپیست‌ها و متخصصین ناخن و آرایشگرها، همه‌جا کارکنان خوش‌برخوردی داشته باشد. صدالبته که همهٔ تراپیست‌های حاضر در اسپا باید مجوزهای مربوطه را داشته باشند؛ اگر قیمت‌های اسپایی بسیار پایین بود، باید به تخصص کارکنانش شک کرد!

اسپاهایی که تجهیزات کاملی مانند وان آب‌درمانی، وان گرداب یا ورل‌پول، اتاق بخار، سونا، کابین بخار، دوش ویشی دارند، انتخاب‌های بهتری هستند. دوش ویشی هفت جت‌دوش قابل‌تنظیم برای نوازش بدن زیر فشار فراوان آب است. همهٔ این امکانات و تجهیزات باعث می‌شوند اوقات آرامش‌بخش‌تری را در اسپا سپری کنید.

قبل از رفتن به اسپا می‌توانید نگاهی به منوی آن بیندازید. منوی اسپای خوب باید همهٔ تراپی‌های موجود را توضیح داده باشد. از طرف دیگر کارکنان حرفه‌ای اسپا هم باید بتوانند مانند راهنمای کامل اسپا به همهٔ سؤال‌ها با جزئیات پاسخ بدهند. اگر می‌خواهید بدانید اسپا چیست و اسپای خوب کدام است؟ باید بگویم همهٔ این‌ها از نشانه‌های اسپای خوب است.

علاوه بر همهٔ این‌ها، در یک اسپای خوب، بهترین حوله‌ها هم استفاده می‌شوند.

در اسپا چه کارهایی انجام می‌دهند؟

اگر می‌خواهید قبل از اینکه به اسپا بروید با محیط آن آشنا شوید و بدانید اسپا چیست و چه خدماتی عرضه می‌کند، بهتر است ضمن خواندن این راهنمای کامل اسپا و قبل از رزرو وقت، سری به آنجا بزنید. البته شاید نتوانید به همهٔ قسمت‌ها سرکشی کنید و اطلاعات زیادی بگیرید، ولی آشنایی مختصری با شرایط آن پیدا می‌کنید.

بعد از رزرو وقت و رفتن به اسپا، به مسئول آنجا بگویید که اولین بار است به اسپا می‌روید؛ شاید وقت بیشتری برای شما بگذارد و توضیح بیشتری بدهد. پرطرف‌دارترین قسمت‌های اسپا، ماساژ، فیشال (Facial) یا مراقبت از پوست صورت و همین طور مانیکور و پدیکور هستند.

ماساژ به شما آرامش می‌دهد و باعث می‌شود گرفتگی‌های عضلانی رفع شود. ماساژ سوئدی برای تازه‌کارها عالی است. فیشال همان پاک‌سازی عمیق پوست صورت است. خیلی از اسپاها خدمات مانیکور و پدیکور هم دارند.

در ضمن می‌توانید از خدمات ترکیبی هم استفاده کنید؛ برای نمونه ترکیب ماساژ و مراقبت از بدن، لذت‌بخش است؛ یا ترکیب ماساژ و مراقبت از پوست صورت هم بسیار مؤثر است. کیفیت و تخصص تراپیست است که کیفیت آن قسمت یا مراقبت ویژه را تعیین می‌کند. اگر امکانش وجود دارد، معرف داشته باشید؛ کسانی که معرف دارند، معمولا خدمات بهتری دریافت می‌کنند.

حوله تبلیغاتی برق لامع بهترین انتخاب برای اسپا و کسب‌وکارهای مشابه است.

نکته‌هایی که باید در اسپا رعایت کنید

راهنمای کامل اسپا برای تازه‌کارها

در ادامهٔ این راهنمای کامل اسپا به چند نکته برای تازه‌کارهای اسپا اشاره می‌کنم تا بدانند اسپا چیست و در اسپا چه باید کرد:

  • قبل از رفتن به اسپا، حداقل یک ساعت چیزی نخورید.
  • بعد از دریافت مراقبت‌های ویژه و قبل از ماساژ، آب فراوانی بنوشید تا مزایای مراقبت‌های دریافتی چندبرابر شوند. این‌طوری از ماساژ هم لذت بیشتری می‌برید.
  • کمی زودتر به اسپا بروید تا پیش از آغاز مراقبت‌های ویژه، وقت بیشتری را در سونا یا وان گرداب یا اتاق بخار بگذرانید و حسابی لذت ببرید.
  • اگر از وان گرداب استفاده کردید، پیش از آغاز ماساژ حتما دوش بگیرید تا کلر از بدنتان پاک شود.
  • ذهن خود را پیش از آغاز مراقبت‌ها آرام کنید. آرام باشید و نفس‌های عمیق بکشید. تجسم کنید تک‌تک عضلات بدنتان آرام می‌گیرند و خود را آمادهٔ تجربه‌کردن کنید.
  • در بیشتر اسپاها کمدهای ویژه لباس با قفل‌های مطمئن وجود دارند، اما بهتر است وسایل گران‌قیمت را با خود نبرید.
  • با تراپیست خود ارتباط برقرار کنید. اگر نظری دربارهٔ دمای محیط یا مقدار فشار دارید، حتما به او بگویید.
  • اینکه هنگام مراقبت و ماساژ دوست دارید حرف بزنید یا نه، به تصمیم خودتان بستگی دارد؛ تراپیست هم معمولا همان رویهٔ شما را پیش می‌گیرد.
  • بعد از تمام‌شدن مراقبت‌ها، عجله نکنید؛ کم‌کم به حالت عادی خود برگردید.

وقتی از اسپا به خانه برگشتید، از خودتان مراقبت کنید تا همچنان آن حس خوب را داشته باشید. خیلی اسپاها محصولاتی را می‌فروشند که در اسپا از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ اما لازم نیست شما حتما آن‌ها را بخرید، اگرچه بهتر است همیشه از محصولات خویی برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این راهنمای کامل اسپا درباره اینکه اسپا چیست و چه خدماتی عرضه می‌کند برایتان توضیح دادم. اگر برای اولین بار است به اسپا می‌روید، ابتدا این راهنمای کامل اسپا را بادقت مطالعه کنید تا بدانید اسپا چیست و در اسپا چه خدماتی عرضه می شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که اسپاها تجربهٔ شگفت‌انگیز و بسیار مفیدی هستند، اما معمولا قیمت بالایی دارند. البته اسپاهایی هم هستند که هزینه‌هایشان برای طبقهٔ متوسط جامعه قابل‌پرداخت است.

توصیهٔ نهایی این راهنمای کامل اسپا به شما این است که بعد از برگشت به خانه، از خودتان مراقبت کنید تا همچنان آن حس خوب را داشته باشید و روز فوق‌العاده‌ای را سپری کنید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا