زندگیمقالات آموزشینوزاد

چرا باید نوزادان را قنداق کرد؟

با راهنمایی های گام به گام این مقاله، استاد قنداق کردن نوزاد می شوید.

زیبایی یک قنداق در سادگی آن است. اگر شما حوله مناسب نوزاد را همراه با دو دست داشته باشید در مسیری درست قرار دارید. زمانی که نوزاد خود را پس از شستشو در حمام به درستی قنداق کنید، بر طبق یک روال عادی و روزانه خود و نوزاد شما راحت تر خواهید بود.

قنداق نوزادان-آموزش قنداق نوزاد-روش قنداق کردن-قنداق کردن تا چند ماهگی-انواع قنداق
قنداق نوزاد

گام اول

حوله را بر روی یک سطح نرم به شکل الماس قرار دهید و نوزاد را در مرکز حوله بگذارید. البته شانه های نوزاد باید در لبه حوله قرار داشته باشد.

قنداق نوزادان-آموزش قنداق نوزاد-روش قنداق کردن-قنداق کردن تا چند ماهگی-انواع قنداق
گام اول در قنداق نوزاد-حوله

گام دوم

دست راست نوزاد را در کنار بدنش قرار دهید. البته نباید دست به صورت کشیده باشد، می توانید ساعد دست نوزاد را کمی به حالت خم قرار دهید. حال حوله را از همین طرف راست به سمت چپ نوزاد به آرامی ببرید تا سینه نوزاد پوشیده شود. بگذارید دست چپ نوزاد آزاد باشد.

قنداق نوزادان-آموزش قنداق نوزاد-روش قنداق کردن-قنداق کردن تا چند ماهگی-انواع قنداق
قنداق نوزاد

گام سوم

پایین حوله را به سمت بالا بیاورید تا پاهای نوزاد را بپوشاند. لبه پایینی حوله باید تا گردن نوزاد بیاید.

قنداق نوزادان-آموزش قنداق نوزاد-روش قنداق کردن-قنداق کردن تا چند ماهگی-انواع قنداق
قنداق نوزاد

گام چهارم

حال بازوی چپ نوزاد را به صورت خمیده در کنار بدنش قرار دهید. حال حوله را از سمت چپ به سمت راست نوزاد به آرامی ببرید تا سینه نوزاد را بپوشاند.

 

دکتر هاروی کاپ متخصص اطفال در مورد ویژگیهای قنداق کردن نوزادان می گوید: “قنداق کردن نوزادان فوائد زیادی دارد.

بخشی از این فوائد به این صورت است که نوزادانی که زیاد گریه می کنند با قنداق کردن به آرامش می رسند. زیرا قنداق کردن یک نوع مکانیسم آرام سازی نوزاد به شمار می رود و نوزادان با این کار آرامش می گیرند.

[callout bg=”#fff7f4″ color=”#000000″ border=”#2a79bf” radius=”13″ font=”tahoma” fontsize=”16″ bt_content=”همچنین بخوانید>” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”green” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/6-important-points-to-choose-your-baby-towel-system/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”14″]۶ نکته مهم در انتخاب سیسمونی حوله نوزاد[/callout]

از طرفی دیگر این کار برای نوزادان مانند در آغوش گرفته شدن است. در نتیجه نوزادان رشدی سالم در جهت روح و جسم خواهند داشت.”

امروزه ما با شواهد علمی این گونه مسائل را تعریف می کنیم. اما فایده های قنداق کردن از قرون پیش برای بشر آشکار بوده است. بر اساس شواهد باستان شناسی مشخص شده است که مادران از 4000 سال قبل از میلاد مسیح هم نوزادان خود را قنداق می کرده اند.

 

از چه زمانی نوزاد دیگر نباید قنداق شود؟

معمولا نوزادان با حرکات خود به شما نشان می دهند که چه زمانی برای پایان قنداق کردن مناسب است. اما به طور معمول پزشکان اطفال بازه زمانی بین 3 تا 6 ماهگی را برای قنداق کردن کافی می دانند.

[callout bg=”#fff7f4″ color=”#000000″ border=”#2a79bf” radius=”13″ font=”tahoma” fontsize=”16″ bt_content=”حتما بخوانید>” bt_pos=”right” bt_style=”undefined” bt_color=”green” bt_link=”http://blog.shikopikhome.com/prepare-a-baby-room/” bt_size=”big” bt_target=”_blank” bt_font=”tahoma” bt_font_weight=”bold” bt_radius=”14″] “تدارک اتاق نوزاد” [/callout]

 

 

 

منبع: شیک و پیک هوم

شیک و پیک هوم (حوله آشنا) نام یکی از با تجربه ترین تولیدکنندگان حوله در ایران می باشد که محصولات متنوعی از جمله حوله های تبلیغاتی را ارائه می دهد. همچنین لازم به ذکر است صاحب امتیاز این برند جلال برق لامع نام دارد.

کلمات کلیدی:سیسمونی نوزاد،قنداق نوزاد،روشهای قنداق، آموزش قنداق نوزاد
نویسنده و تالیف: واحد فنی شیک و پیک هوم.رامین بهروزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا